پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » موجودی ۶۳ حساب صادق لاریجانی ۲۳۰۰ میلیارد تومان است/ رییس قوه‌ی قضاییه اسناد ادعایی خود را به نمایندگان مجلس ارائه دهد

موجودی ۶۳ حساب صادق لاریجانی ۲۳۰۰ میلیارد تومان است/ رییس قوه‌ی قضاییه اسناد ادعایی خود را به نمایندگان مجلس ارائه دهد

به گزارش کانال آمدنیوز،  روز گذشته «صادق آملی لاریجانی» با کلید واژه «فتنه»، به منتقدان خود حمله کرد و در جمع بسیجیان اظهار نمود: «انتساب ۶۳ حساب به رییس قوه‌ی قضاییه صد درصد دروغ است» اما در فراز دیگری از سخنانش با تناقض‌گویی بیان کرد: «این برنامه‌ از ۲۱ سال قبل بوده و در دوران قبلی و رییس اسبق قوه قضاییه اموال مربوط به قوه را به نام قوه قضاییه کردند. وزیر اقتصاد کشور که نامه‌نگاری به او شده بود صراحتا تکذیب کرده و سخنگوی قوه هم تکذیب کرده است…»
این‌که هر مسئول خطاکاری برای فرار از پاسخ‌گویی درباره میزان و چرایی خطاهای خود، به «فتنه» متمسک و از آن آویزان شود، رویه‌ی اغلب مسئولین خطاکار کشور پس از انتخابات سال ۸۸ بوده است. برخی از اصولگرایان مفسد نیز برای فرار از پاسخ‌گویی درباره مفاسدشان، «دًِز فتنه» سخنان خود را بالا می‌برند و این شامل حال آیت‌الله لاریجانی نیز شده، اما آیت‌الله لاریجانی پاسخ نداده که اگر این رویه از ۲۱ سال قبل وجود داشته، چرا رهبری انقلاب پس از شنیدن این فساد کلان مالی (که از مصادیق بارز اختلاس است) خشمگین شده‌اند؟ مگر می‌شود که هزاران میلیارد تومان از اموال مردم به جای کارگزاری در حساب‌های متعدد قوه‌ی قضاییه، در حساب‌های شخصی رییس قوه، کارگزاری شود، با یک امضاء بر روی چک خرج شود و سود ماهیانه‌ی ۲۰ میلیارد تومانی آن، به شخص رییس قوه پرداخت شود؟ اگر این از مصادیق اختلاس نیست پس چیست؟
چرا طیب‌نیا وزیر اقتصاد با ۲۰:۳۰ مصاحبه کرد؟
یک منبع آگاه خبری در قوه‌ی قضاییه به خبرنگار «آمدنیوز» می‌گوید که «علی طیب‌نیا» وزیر اقتصاد برای انجام مصاحبه با برنامه خبری ۲۰:۳۰ تحت فشار حجت الاسلام «محسنی اژه‌ای» قرار گرفته است. وی می‌افزاید: «محسنی اژه‌ای سه بار با علی طیب‌نیا تماس تلفنی گرفت و در بار سوم وی و فرزندش را تهدید به بازداشت و پرونده‌سازی کرد تا طیب‌نیا رضایت دهد با برنامه خبری ۲۰:۳۰ مصاحبه کند.» جالب آن‌که اولین کسی هم که با استناد به سخنان «علی طیب‌نیا» وجود این حساب‌ها را تکذیب کرد، «غلام‌حسین محسنی اژه‌ای» بوده است!
تخلفی دیگر؛ بخشی از مبالغ کلان مالی در قوه‌ی قضاییه به حساب‌های شخصی «محسنی اژه‌ای» واریز می‌شود
یک منبع آگاه خبری در کانون وکلای دادگستری به خبرنگار «آمدنیوز» می‌گوید که حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» نیز با الهام از رئیس خود، حساب‌های متعدد شخصی را برای واریز مبالغ دریافتی وکلای دادگستری به «مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه» در اختیار دارد. گردش مالی این حساب‌ها که سالانه چند صد میلیارد تومان است باید در اختیار قوه‌ی قضاییه باشد اما به نام شخصی سخنگوی قوه‌ی قضاییه، کارگزاری شده و سود ماهیانه‌ی آن برای مقاصد خاص توسط وی دریافت می‌شود.
از بزرگ‌ترین معایب این حساب‌های شخصی این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور، به آن‌ها دسترسی ندارند و نمی‌توانند گزارشات تفریغ بودجه و سود دریافتی «محسنی اژه‌ای» را در جداول بودجه سالیانه‌ی کشور به طور دقیق محاسبه کنند.
جزییات بیشتری از ۶۳ حساب بانکی شخصی رییس قوه‌ی قضاییه
یک منبع آگاه خبری به خبرنگار «آمدنیوز» گفته است که تنها یک حساب شخصی رییس قوه‌ی قضاییه دارای هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های به امانت سپرده مردم نزد قوه‌ی قضاییه بوده و در مجموع ۶۲ حساب دیگر آیت‌الله صادق لاریجانی نیز مبلغی بالغ بر «۱۳۰۰ میلیارد تومان» کارگزاری شده است. بر اساس اظهارات این منبع مطلع، حتی گزارش مجموع ۲۳۰۰ میلیارد تومان در «۶۳ حساب شخصی صادق لاریجانی» نیز، توسط یک مقام ارشد اجرایی کشور در اختیار رهبری انقلاب قرار گرفته است. این منبع آگاه خبری، ضمن تکذیب سخن آیت‌الله «صادق لاریجانی» گفته «آیت‌الله خامنه‌ای رهبری انقلاب، طی دو ماه گذشته، صادق آملی لاریجانی را به حضور نپذیرفته‌ و ملاقات خصوصی با وی نداشته‌اند.»
وی می‌گوید که فساد مالی «فاضل لاریجانی» برای کارچاق‌کنی پرونده‌ی «آقای ب» معاون پیشین سازمان منطقه آزاد کیش، و اعمال ماده‌ی ۱۸ توسط صادق لاریجانی در همین پرونده نیز، رهبری انقلاب را خشمگین نموده است.
رییس قوه‌ی قضاییه در سخنان دیروز خود، «واریز هزار میلیارد تومان به حساب‌های شخصی خود را، سخنی صدرصد کذب» دانسته و گفته است «این دروغ‌ها اسنادش مشخص است.»
لازم است نمایندگان محترم مجلس، با ورود به این موضوع، اسناد این حساب‌ها را از قوه‌ی قضاییه دریافت و به محضر مردم گزارش کاملی از این اختلاس کلان مالی را ارائه دهند.