یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » هجمه و حمله شدید سایت فاسد موسوم به “تسنیم” (اطلاعات سپاه پاسداران) به سرکار خانم فائزه رفسنجانی

هجمه و حمله شدید سایت فاسد موسوم به “تسنیم” (اطلاعات سپاه پاسداران) به سرکار خانم فائزه رفسنجانی

هجمه و حمله شدید سایت فاسد موسوم به “تسنیم” (اطلاعات سپاه پاسداران) به سرکار خانم فائزه رفسنجانی، نشانه ای از بیسوادی گردانندگان این سایتهای پروپاگاندیست, که هرروز با غارت بیت المالل صدتاصدتا مثل قارچ از لجنزار کف باتلاق خمینی زدایی سربر می آورند!

 باید از گردانندگان مرکز تکفیری موسوم به اداره فرق و ادیان و شعبه های پیچ در پیچ لابیرنتِ تکفیری “سیاسی ء عقیدتی” اطلاعات سپاه ء بسیج و “سازمان تبلیغات ضداسلامی” که همه توان خود را درراه خمینی زدایی و خمینی ستیزی بسیج کرده اند پرسید شما که از روی ریا این قدر تظاهر به”سنگ قرآن به سینه زدن” میکنید، چرا یکبار هم به امثال “قاری های طوسی” اشاره ای به حدود قرآنی نکردید که چنان مفسده ای را به شاگردان قرائت قرآن بجای اصول قرآن القاء ننماید!! حالا هم که گند و کثافتِ کارهایتان عالَم را به عفونت کشانده، بجای کنار گذاشتن قاری طوسی، او و دستیاران و همپالکی هایش را باسلام و صلوات و زنگ با حقوق و مزایا روانه کربلا و سفر اربعین مینمائید؟!
خبرگزاری تسنیم: حمله فائزه رفسنجانی به قانون دیه و زیرسئوال بردن حکم قرآن!
برای یادآوری به فائزه هاشمی رفسنجانی باید گفت حداقل در دو آیه از آیات قرآن، به موضوع دیه اشاره مستقیم شده است:
· فائزه هاشمی: دیه پایه قرآنی ندارد!
فائزه هاشمی رفسنجانی به گفته محمد قوچانی، از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، «سیاست‌مداری است که در تضادی دوگانه به سر می‌برد از یک سو او فرزند پدر دیپلماسی پنهان است و از دیگر سو چنان در سخن گفتن لحن و صدای مردانه و شفافیت، بی‌پروایی جوانان را پیشه می‌سازد که همه دستاوردهای پدرش را برای گم کردن سرنخ‌ها بر باد می‌دهد» [۶] سیاسی‌ترین عضو خاندان هاشمی رفسنجانی همچنان «داغ»ِ روزنامه زن که منتشرکننده پیام تبریک نوروزی همسر پهلوی بود را بر دل دارد؛ وی یکی از گلایه‌های خود نسبت به توقیف روزنامه زن روز را کاریکاتوری درباره دیه زن و مرد دانست؛ فائزه هاشمی در ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد اظهار داشت: «یک کاریکاتور برای برابری دیه زن و مرد منتشر کردیم. اگر در متون اسلام تحقیق کنند، “دیه” پایه قرآنی ندارد! معلوم هست این‌ها یا سواد ندارند یا نخواندند و فقط موضوع را سیاسی دنبال کردند برای حمله و شلوغ کاری!»[۷] این سخنان فائزه هاشمی در حالی بیان می‌شود که دیه در قرآن به صراحت بیان شده است و تقسیم‌بندی فرعی آن مانند دیگر رفتارهای عبادی مثل چگونگی اقامه نماز، در منابع روایی و سنت اسلامی یافت می‌شود که بهتر است وی، قبل بیان دریافت‌های شخصی و خلاف واقع خود از دین به متون اسلامی و یا افراد باسواد رجوع کند و این موضوعات مهم دینی را با اهداف سیاسی خاص خود وارونه‌سازی نکند.
برای یادآوری به فائزه هاشمی رفسنجانی باید گفت حداقل در دو آیه از آیات قرآن، به موضوع دیه اشاره مستقیم شده است:
۱. و ما کان لمؤمن أن یقتل مؤمناً إلاّ خطأً و من قتل مؤمناً خطأً فتحریر رقبة مؤمنة و دیة مسلّمة إلى أهله إلاّ أن یصّدّقوا فان کان من قوم عدوّ لکم و هو مؤمن فتحریر رقبة مؤمنة و إن کان من قوم بینکم و بینهم میثاق فدیة مسلّمة إلى أهله و تحریر رقبة مؤمنة فمن لم یجد فصیام شهرین متتابعین توبة من الله و کان الله علیماً حکیماً (نساء۹۲)
هیچ فرد با ایمانى مجاز نیست که مؤمنى را به قتل برساند، مگر این که این کار از روى خطا و اشتباه از او سرزند؛ و (در عین حال) کسى که مؤمنى را از روى خطا به قتل رساند باید یک برده مؤمن را آزاد کند و خونبهایى به کسان او بپردازد؛ مگر اینکه آنها خونبها را ببخشند. و اگر مقتول، از گروهى باشد که دشمنان شما هستند (و کافرند) ولى مقتول با ایمان بود، (تنها) باید یک برده مؤمن را آزاد کند (و پرداختن خونبها لازم نیست). و اگر جمعیتى باشد که میان شما و آنها پیمانى برقرار است، باید خونبهاى او را به کسان او بپردازد، و یک مؤمن برده (نیز) آزاد کند. و آن کسى که دسترسى(به آزاد کردن برده) ندارد، دو ماه پى در پى روزه بگیرد. این یک (یک نوع تخفیف) توبه الهى است و خداوند دانا و حکیم است.
۲. یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم القصاص فى القتلى الحرّ بالحرّ و العبد بالعبد و الأنثى بالأنثى فمن عفى له من أخیه شىء فاتباع بالمعروف و أداء الیه باحسان ذلک تخفیف من ربّکم و رحمة فمن اعتدى بعد ذلک فله عذاب ألیم (بقره۱۷۸)
اى افرادى که ایمان آورده اید! حکم قصاص درمورد کشتگان، بر شما نوشته شده است: آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن، پس اگر کسى از سوى برادر دینى خود چیزى به او بخشیده شود، (و حکم قصاص او تبدیل به خونبها گردد) باید از راه پسندیده پیروى کند. (و صاحب خون، حال پرداخت کننده دیه را در نظر بگیرد) و او [= قاتل] نیز به نیکى دیه را (به ولى مقتول) بپردازد (و در آن مسامحه نکند) این، تخفیف و رحمتى است از ناحیه پروردگار شما! و کسى که پس از آن تجاوز کند، عذاب دردناکى خواهد داشت.
حالا این سؤال در افکار عمومی طرح می‌شود که آیا اصلاح‌طلبان خط جدید تخریب و توهین به آموزه‌های دینی را در سال آینده در پیش خواهند گرفت و این اظهارات «گام اول» برای تست فضای جامعه است و «گام دوم» با جدیت بیشتر از سوی نیروهای دیگر اصلاحات تندرو بیان خواهد شد یا برنامه‌ای دیگر را مد نظر دارند که هنوز از آن پرده برنداشته‌اند؟!