پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فائزه هاشمی رفسنجانی: موارد نقض حقوق بشر که منجر به صدور آخرین قطعنامه سازمان ملل در ارتباط با سیستم قضایی ایران شد صحیح است

فائزه هاشمی رفسنجانی: موارد نقض حقوق بشر که منجر به صدور آخرین قطعنامه سازمان ملل در ارتباط با سیستم قضایی ایران شد صحیح است

فائزه هاشمی رفسنجانی در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» با اشاره به اظهارات اخیر دادستان تهران «عباس جعفری دولت آبادی» در ارتباط با افشای حسابهای رئیس قوه قضائیه «صادق لاریجانی» گفت، مرکز قانون گذاری و تعیین جرم مجلس یا در زمانی که میان مجلس و شورای نگهبان اختلاف نظر باشد، مجمع تشخیص مصلحت خواهد بود و حتی قوه قضائیه یا دادستان هم نمیتوانند مستقل تعیین جرم کنند، بنابراین صحبتهای آقای جعفری دولت آبادی قانونی نمی باشد.

فائزه هاشمی رفسنجانی با تأیید اظهارات «محمود صادقی» نماینده تهران در مجلس و درخواست او مبتنی بر انتشار حسابهای رئیس قوه قضائیه گفت، این که میگویند این حسابها در زمان آقای یزدی و شاهرودی هم وجود داشته و با آقا (رهبر نظام) هماهنگ کرده بودند، این تخلف را توجیه نمیکند، این که حساب شخصی باشد و پول دولتی به آن واریز شود، آن هم با یک امضاء، حتی اگر هیچ گونه خطایی صورت نگرفته باشد خلاف است، و بهتر است آقای جعفری دولت آبادی و دیگر مسئولان هم به جای این گونه موضع گیریها و جرم دانستن بیان این موارد پاسخی منطقی بدهند و جلوی این تخلفات را بگیرند.

فائزه هاشمی رفسنجانی در ارتباط با تناقضهای ناعادلانه و رفتارهای دو گانه در قوه قضائیه گفت، این رفتارها بی طرفی قوه قضائیه را مخدوش میکند و این ابهام را ایجاد میکند که آیا قوه قضائیه به وظیفه خود عمل میکند یا نه؟ قوه قضائیه باید پاسخگو باشد.
متاسفانه قوه قضائیه تا حدود زیادی گرفتار جناحهای سیاسی شده، به عنوان مثال به جای این که اسید پاش را بگیرند و با اسید پاشی که یک جرم عمومی است برخورد کنند، با علی شریعتی که به اسید پاشی اعتراض کرده برخورد میکنند.

فائزه هاشمی رفسنجانی در ارتباط با عدم استقلال قوه قضائیه گفت، قوه قضائیه نباید تحت تاثیر نهادها و ارگانهای دیگر باشد، به عنوان مثال در مورد پرونده محمد علی طاهری با اینکه منع تعقیب ایشان صادر شده، سپاه مانع از آزادی آقای طاهری می شود و بهانه هم این است که آقای طاهری طرفداران زیادی دارد و این برای امنیت کشور خطرناک است، در صورتی که باید گفت در حقیقت در زندان بودن آقای طاهری امنیت کشور را به خطر انداخته است، و این تخلفات اعتبار قوه قضائیه را خدشه دار کرده است.

فائزه هاشمی رفسنجانی در ارتباط با تصویب قطعنامه سازمان ملل و محکومیت نقض حقوق بشر در ایران گفت، نمی توانیم بگوییم اینها اشتباه است، این قطعنامه ها درست می باشد و حقوق بشر در مواردی که در این قطعنامه آمده واقعا نقض شده، حداقل دلمان برای مردم خود بسوزد و آنگونه باید عمل کنیم که نگذاریم کار به سازمان ملل و سایر ارگانهای بین المللی بکشد.

فائزه هاشمی رفسنجانی گفت، دین گریزی مردم به علت این است که حکومت تخلفات و خطاهای خود را با نام اسلام انجام میدهد.

فائزه هاشمی رفسنجانی در ارتباط با صحبتهای «آیت الله هاشمی» که گفته بود «رشد سریع وسایل ارتباط جمعی حصارهای سانسور و بی‌خبری را شکسته است» گفت صحبتهای آقای هاشمی کاملا درست و بدیهی است، گیریم که رادیو تلوزیون را سانسور کنند یا آقای خاتمی را ممنوع التصویر کنند ولی با فضای مجازی چه خواهند کرد، حکومتها دیگر نمی توانند چیزی را سانسور کنند و این بهترین موقعیت است برای افزایش آگاهی ها و باید بهترین بهره برداریها را از این موقعیت کرد، ولی متاسفانه به دلیل اینکه نمیتوانند جلوی انتشار اخبار را بگیرند با کسانی که اخبار ها را منتشر میکنند برخورد می کنند و این کار ناشایستی است.

فائزه هاشمی رفسنجانی گفت، مردم باید از این شرایط بوجود آمده استفاده کنند و مطالبات خود را بیان کنند، و نگران نباشند، البته برخورد نیز خواهد شد ولی باید هزینه داد، فضا هم فضای مناسبی است و تا زمان دستیابی به حق و حقوقمان نباید از مطالبات و خواسته هایمان دست بکشیم .
فائزه هاشمی رفسنجانی گفت در پایان گفت پایگاه رای «آقای روحانی» اصلاح طلبان هستند و انتظار ما هم از ایشان این است که بیشتر با اصلاح طلبان هماهنگ باشند و قدر این موقعیت دانسته شود.