پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پاسدارمحسن رضائی در تلویزیون نظام، یکباره تعارف را کنارگذاشت و تاکید کرد: بعد از عقب نشینی عراق از مرزهای ایران، این ما بودیم که ادامه جنگ را از روی ناشیگری و بی تجربگی به عراق تحمیل کردیم !

پاسدارمحسن رضائی در تلویزیون نظام، یکباره تعارف را کنارگذاشت و تاکید کرد: بعد از عقب نشینی عراق از مرزهای ایران، این ما بودیم که ادامه جنگ را از روی ناشیگری و بی تجربگی به عراق تحمیل کردیم !

جنگ پرخسارتی که صد هاهزار کشته  بیگناه و جوانان مظلوم مغزشویی شده برجا گذاشت توسط جنگ سالاران نظام حاکم بر ایران به عراق تحمیل شد!!

آیت الله خمینی و علی اکبرهاشمی رفسنجانی با ادامه جنگ، پس از عقب نشینی عراق از خاک ایران و ورود به خاک عراق مخالف بودند، اما جنگ سالاران ادامه چنگ ر ا بر مملکت تحمیل کردندو صدهاهزارجوان را با سوء استفاده از واژه های شهادت و جهاد به قربانگاه های بی نام و نشان فرستادند!

حالا پاسدار محسن رضایی فرمانده وقت جنگجویان نظام درمجموعه موسوم به”سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” ، اعتراف به اشتباه محاسبات جبران ناپذیر  پاسدارهای جنگ طلب کرده و میگوید: نیروهای ایرانی پس از آزادی خرمشهر نباید وارد عراق می‌شدند!

شامگاه شنبه،۳ مهر، پاسدار محسن رضایی با شرکت در برنامه‌ تلویزیونی “شبکه خبر” گفت که تصمیم به بلبل زبانی گرفته و برخلاف گذشته که در خصوص حقایق مربوط به جنگ لاطائلات زیادی میگفت و دروغهای زیادی میبافت، حالا دیگر میخواهد به اصطلاح  «جعبه سیاه» جنگ ایران و عراق  را باز کند و اسرارمحرمانه پشت پرده تصمیمگیری و تصمیم سازی برای ادامه جنگ ضدملی -ضدمیهنی را افشاء نماید.

پاسدار رضایی  گفت: «بعد از خرمشهر باید وارد خاک عراق نمی‌شدیم بلکه باید اعلام می‌کردیم اگر دولت عراق به خواسته‌های ما عمل نکند، وارد خاک عراق می‌شویم. ورود به خاک عراق ناشی از «بی‌تجربگی» مقام‌های ایرانی بود، و اگر دوباره برگردیم حتما بر سر مرز خرمشهر و بصره حتما می‌گویم که باید فرصت داد. ماندن بر سر مرز و اعلام خواسته‌ها از عراق شاید به لحاظ عملی تاثیری نداشت، اما به لحاظ سیاسی تاثیرگذار بود و ایران می توانست به آن استناد کند.

این اعترافهای شگفت انگیز ازجانب فرمانده اسبق سپاه پاسداران درحالی بیان میشود که مقامات ریز و درشت نظام حاکم بر ایران پیش  از این با طرح مباحث مضحکی از قبیل شهادت طلبی و جهاد، از ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق و ادامه جنگ پس از آزاد شدن خرمشهر دفاع کرده‌اند. پاسدار رضایی قبلا مدعی شده بود «هیچ پیشنهاد صلحی تا چهار سال بعد از آزادی خرمشهر به ایران نشد و فقط چند طرح آتش‌بس ارائه شد که اگر قبول می‌کردیم، جنگ ۵۰ سال به درازا می‌کشید».

البته احمد خمينی، بعد از درگذشت آیت‌الله خمینی اعلام داشت که آیت الله خمینی پس از عقب نشینی عراق از مرزهای ایران  و آزادی خرمشهر بهتر است «جنگ تمام شود اما بالاخره “مسئولان جنگ” گفتند که ما بايد تا کنار شط‌العرب {اروند رود} برويم تا بتوانيم غرامت خودمان را از عراق بگيريم».

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت که اکبر هاشمی رفسنجانی، به عنوان فرمانده جنگ، معتقد بوده که کافی است که ایران باید یک عملیات موفق انجام دهد و جنگ را آبرومندانه» خاتمه بخشد! اما فرماندهان نظامی گفتند که ایران با یک عملیات پیروز نمی‌شود و درنتیجه باید جنگ را ادامه داد تا به تصرف خاک عراق و سقوط رژیم بعث و سرنگونی صدام حسین منتهی شود.