جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در پی انفجار خط انتقالی “پلی اتیلن”غرب، ارتفاع آتش در محل تا ۳۵ متر رسیده است

در پی انفجار خط انتقالی “پلی اتیلن”غرب، ارتفاع آتش در محل تا ۳۵ متر رسیده است

خرم آباد – مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان از اعزام بالگرد به محل آتش سوزی خط لوله پلی اتیلن غرب برای اطفای حریق خبر داد.

رضا آریایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مختصات محل آتش سوزی در خط لوله پلی اتیلن غرب گفت: در خط لوله ای که از جنوب به سمت کرمانشاه می رود یک خط تغذیه به سمت پتروشیمی لرستان ایجاد است که در این محل پیمانکار در حال کار بوده و به خاطر ریزش قطعات سنگ خط لوله دچار ترکیدگی می شود.

2147928

وی عنوان کرد: چون این خط به سیستم کنترل شونده هوشمند مجهز بوده سریعا گاز در آن قطع می شود ولی چون ۲۰ کیلومتر از محل قطع شدن تا محل آتش سوزی فاصله وجود دارد باید گاز موجود در لوله بسوزد.

آریایی با بیان اینکه ارتفاع آتش در محل تا ۳۵ متر رسیده است عنوان کرد: بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.

وی از اعزام تیم های اورژانس به محل حادثه خبر داد و بیان کرد: همچنین نیروهای امدادی از خرم آباد، معمولان و پلدختر به محل حادثه اعزام شده است.

آریایی با بیان اینکه اعزام تیم های امدادی به دلیل احتمال مسمومیت ناشی از گاز در منطقه بوده است یادآور شد: فرماندار پلدختر نیز در محل حادثه حضور دارد.

وی یادآور شد: محل وقوع حادثه تا مناطق مسکونی فاصله دارد اما به خاطر اطمینان روستای «پران پرویز» تخلیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان افزود: جنگل ها و مراتع اطراف این خط لوله دچار آتش سوزی نشده و تاکنون مشکل خاصی رخ نداده و آتش تحت کنترل است و لحظه به لحظه از میزان آن کاسته می شود.