جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » یک ساختمان مسکونی در محدوده خیابان لاله طعمه آتشی شد که هرچه بود علتی غیرطبیعی داشت.

یک ساختمان مسکونی در محدوده خیابان لاله طعمه آتشی شد که هرچه بود علتی غیرطبیعی داشت.

اندکی پس از دقایق آغازین بامداد امروز جمعه، شعله های آتش در یک منزل مسکونی واقع در غرب تهران زبانه کشید

268371_598

به گزارش بولتن نیوز،ساعت یک ونیم بامداد امروز جمعه، یک ساختمان مسکونی در محدوده خیابان لاله واقع در بزرگراه شهید ستاری تهران طعمه آتشی شد که هرچه بود علتی غیرطبیعی داشت.

به گفته برخی از اهالی، قبل از این حادثه و در لحظات اولیه بامداد امروز در یکی از واحدهای طبقه زیرین این ساختمان ابتدا صدای بلند موسیقی نابه هنگام، سکوت شب را می شکافد که این صدا به طور آشکار، برای همسایگان جلب توجه می کند و دقایقی بعد هم، صدای چند انفجار خفیف هم در این واحد مسکونی به گوش می رسد.

بعد از اطفاء این حریق یکی از اهالی اظهار می دارد: صاحب این خانه مردی معتاد است که تا ساعتی قبل به همراه مادر معلولش در آن روزگار می گذراند؛ مادری که در نهایت در این حادثه دلخراش، جان خود را از دست داد.

همسایه دیگر می گوید: کمی پس از رسیدن مامورین آتش نشان و بعد از بیرون آوردن بدن بی جان مادر فرد معتاد، از این معتاد شنیده که او در این ساعت از شب در منزل سیگار می کشیده که ناگهان آتش سیگار سبب سوختن فرش و ملافه شده است.

به گفته این فرد، همسایه معتادش همچنین ادعا کرده، او ابتدا برای مهار آتش اقدام کرده اما با وجود این، شعله ها بیشتر زبانه می کشد تا جایی که دیگر قابل کنترل نشد.

فرد معتاد به همسایه این را هم گفته بود که در لحظات نخستین آتش سوزی اقدام به بیرون آوردن مادرش از منزل کرده اما به علت غلظت دود و شعله آتش، مادر خود را در میانه راه رها کرده و بدون مادر به سوی زندگی می گریزد.

برخی حاضران را اعتقاد بر این بود که عمدی بودن این حادثه باید به طور جدی بررسی شود زیرا روز قبل از این حادثه، درگیری شدیدی میان مادر 89 ساله و فرزند معتادش روی داده که به تهدید و فحاشی پسر می انجامد.

عده ای از همسایگان هم گفتند: شنیدن صدای انفجاری شبیه به گاز پیک نیکی، آنها را به محل حادثه کشانده است.

اما تلخی این حادثه فقط به فوت یک مادر ختم نشد؛ این حادثه شوم گریبان فرشته نجات یعنی یک نیروی آتش نشان 36 ساله را هم حین اطفای حریق و نجات جان ساکنان ساختمان گرفت.

به گفته اهالی، هرچند حدود بیست دقیقه پس از وقوع حادثه، ماموران آتش نشانی از دو نقطه شهر خود را به محل رسانده و اقدام به اطفاء حریق کردند اما در جریان اطفاء، یکی از ماموران فداکار به نام علی قانع در حلقه آتش و دود گرفتار شده و جان شیرین بر سر این حادثه تلخ می گذارد که با شهادتش دو فرزند او هم از نعمت پدر محروم می شوند.

در میانه این همه رویداد ناگوار اما جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی توضیح دیگری داشت؛ او اظهار داشت: هرچند آنچه همسایه ها و حاضران بیان کرده اند، می تواند ما را در رسیدن به نتیجه ای قابل قبول در بررسی علت وقوع آتش سوزی یاری کند اما امکان وجود اشتباه در داوریهای آنان نیز بعید نیست.

او ادامه داد: بنابراین علت اصلی حادثه از سوی کارشناسان، در دست بررسی است و در به زودی اعلام خواهد شد.

منبع:هدهد