شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بشارالاسد به انگلستان: دو برادر از شهر برایتون که درصفوف داعش میجنگیدند، کشته شدند

بشارالاسد به انگلستان: دو برادر از شهر برایتون که درصفوف داعش میجنگیدند، کشته شدند

در کنار نام این دو برادر “برایتونی” اسامی بیست و سه انگلیسی دیگر وابسته به صفوف داعش نیز به انگلستان فرستاده شده است.

فاش شدن این لیست به احتمال تماس میان لندن و دولت اسد حداقل درباره داده‌های اطلاعاتی اشاره دارد

به گزارش خبرگزاری ایسنا روزنامه ساندی تلگراف انگلستان  اعلام کرد که دولت بشار اسد لیستی از اسامی صدها تروریست خارجی را به دو نماینده پارلمان انگلیس در سفر اخیرشان به دمشق داده است.

به گزارش بولتن نیوز، دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه چند ماه پیش که دو نماینده پارلمان انگلیس به دعوت وی به دمشق سفر کرده بودند، این اسامی را به این دو نماینده تحویل داد. در این لیست اسامی 25 شهروند انگلیسی وجود دارد که نظام اسد می‌گوید این افراد به داعش پیوسته‌ و تاکنون 14 تن از آن‌ها کشته شده‌اند. از بین کشته شدگان دو برادر هستند که ساکن شهر برایتون انگلیس بوده و دو سال پیش به سوریه سفر کرده‌اند. اما بقیه اسامی که تعدادشان 11 مورد است همچنان زنده هستند. پنج زن در میان آن‌ها هستند که در رأس‌شان خدیجه دار است که نظام اسد می‌گوید اولین زن خارجی است که به داعش پیوسته است.

از جمله دیگر زنانی که نامشان در این لیست آمده سالی جونز است که به اسلام گرویده و مادر دو بچه است. به نظر می‌رسد وی یکی از دو کودکش را با خود به سوریه برده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: این لیست همچنین شامل محمد اموازی یا جان جهادی معروف به جلاد یا خونریز داعش است که در حمله آمریکا در نوامبر گذشته کشته شد.