جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » قرار تلگرامی در تهران یک پاساژ را به تعطیلی کشاند

قرار تلگرامی در تهران یک پاساژ را به تعطیلی کشاند

بنا بر گزارش‌ها از ایران گروهی از جوانان در تهران در پی یک قرار تلگرامی در پاساژ کوروش گرد هم آمده‌اند، که به «دخالت» پلیس و تعطیلی موقت این پاساژ انجامیده‌است.

به نظر می‌رسد، قرار در این پاساژ که در غرب تهران قرار دارد، در شبکه تلگرام بین دانش‌آموزان متولد دهه‌های هفتاد و هشتاد خورشیدی گذاشته شده بود.

تصاویر و وفیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد ازدحام جمعیت به اندازه‌ای بوده که به بخشی از خیابان‌های اطراف نیز کشیده شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، می‌گوید «به دلیل ازدحام جمعیت و ایجاد ترافیک در اطراف این پاساژ پلیس دخالت کرده و آنها را به سمت خانه‌اشان هدایت کرد».

برخی گزارش‌‌ها از وقوع درگیری‌هایی در محل نیز منتشر شده‌اند.

در یکی از فیلم‌های منتشر شده، که در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، گروه بزرگ‌تری از پسران دیده می‌شوند که گروه کوچکی از دختران را دنبال می‌کنند و سپس درگیری‌هایی نیز دیده می‌شود.

قرارهای جوانان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و جمع شدن آن‌ها در نقاطی از شهر تازگی ندارد و در مواردی به بازداشت‌هایی نیز انجامیده‌است.

اخیرا اعتراضاتی دانش‌آموزی نیز در شهرهای مختلف ایران به «سخت بودن» پرسش‌های امتحانات نهایی رخ داده است که آن‌هم در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. برخی مقام‌های ایرانی گستردگی اعتراضات دانش‌آموزی به امتحانات نهایی را، «ناشی از کارکردهای فضای مجازی» در ایران دانسته‌اند.