جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سخنرانی زیباکلام در میاندوآب با ‘فشار گروه‌های خاص’ لغو شد

سخنرانی زیباکلام در میاندوآب با ‘فشار گروه‌های خاص’ لغو شد

سخنرانی صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی و از چهره‌های اصلاح‌طلب، لغو شد.

بنا بود که آقای زیباکلام امروز، شنبه ۴ اردیبهشت، در ستاد اصلاح طلبان در میاندوآب سخنرانی کند که به نوشته ایرنا این سخنرانی “در پی فشارهای وارده از طرف گروه‌های خاص” لغو شد.

در ماه‌های اخیر چندین سخنرانی چهره‌های اصلاح طلب و نزدیک به دولت با فشار اصولگرایان تندرو لغو شده است. دولت حسن روحانی پیش از مرحله اول انتخابات مجلس وعده داده بود که امنیت برگزاری برنامه‌های سیاسی را تامین کند اما در مواردی موفق به انجام این کار نشده است.

آقای زیباکلام قصد داشت در آستانه مرحله دوم انتخابات در حمایت از نامزدهای “لیست امید” سخنرانی کند.

تعداد نامزدهایی که از لیست امید و لیست “ائتلاف اصولگرایان” به مجلس راه یافته‌اند نزدیک به هم است و نتایج مرحله دوم انتخابات تعیین می‌کند که اکثریت به کدام یک از گروه‌های تشکیل دهنده این دو لیست می رسد.

در دور دوم انتخابات، که شش روز دیگر برگزار می‌شود، ١٣۶ نامزد برای رسیدن به ۶۸ کرسی رقابت می‌کنند. به گفته محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات، برای ۲۲۱ نفر از نامزدهای پیروز در دور اول اعتبارنامه صادر شده است.

مینو خالقی، که پیشتر یکی از نامزدهای پیروز اصفهان اعلام شده بود، تنها کسی بوده که برایش اعتبارنامه صادر نشده است. به گفته آقای مقیمی، دفتر حقوقی وزارت کشور به زودی درباره او توضیح خواهد داد.

یکی از موضوعاتی که نتایج دور دوم انتخابات بر آن تاثیر خواهد گذاشت، ریاست مجلس آینده است.

محمدرضا عارف و علی لاریجانی از چهره‌های هستند که گفته می‌شود ممکن است برای ریاست مجلس نامزد شوند. امروز مصطفی کواکبیان هم ابراز آمادگی کرده که برای ریاست مجلس نامزد شود.