X

دلیل ترور ابوالعطا فرمانده ارشد «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس)جهاد اسلامی فلسطین در غزه/

در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل منتشر کرده، ابوالعطا از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) به هماهنگی حمله‌های راکتی و تک تیراندازها علیه منافع اسرائیل متهم شده و ادعا شده که این فرمانده جهاد اسلامی در حال تدارک حمله‌های بیشتر علیه اسرائیل بوده است. در این بیانیه ابو العطا یک «بمب ساعتی» توصیف شده است.

رسانه‌های مختلف صهیونیستی ادعا کردند، فرمانده ارشد جهاد اسلامی که امروز در حمله تل‌آویو به غزه به شهادت رسید، بر ساخت موشک دوربرد و دیگر سلاح‌ها نظارت می‌کرده است.

به گزارش مشرق، جنگندهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) با هدف گرفتن منزل «بها ابوالعطا» از فرماندهان ارتش «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی ، وی را به همراه همسرش به شهادت رساندند.

روزنامه «عربی 21» در گزارشی در این باره نوشت، اخیرا در گزارش‎ها و تحلیل‌های صهیونیستی نام بها ابوالعطا زیاد برده می‌شد و برخی از این گزارش حامل تهدید برای ترور وی و هشدارهای جهاد اسلامی در این باره بود.

در ادامه این گزارش آمده: روزنامه جروزالم پست اسرائیل چند روز پیش گزارشی تحت عنوان «خطرناک‌ترین شخصیت‌ها برای اسرائیل: نصرالله، سلیمانی و ابوالعطا» منتشر کرده بود.

در این گزارش آمده بود، بها ابوالعطا از فرماندهان ارشد نظامی در نوار غزه است، مقامات نظامی صهیونیستی گفته بودند «او در برنامه‌ریزی حملات علیه اسرائیل مشارکت دارد، بر ساخت اسلحه، بهبود توانایی شلیک موشک دوربرد نظارت می‌کند و اطلاعاتی نظامی اسرائیل به او مانند یک عنصر تنش نگاه می‌کند».

جروزالم پست در ادامه ادعا کرده بود: در ارتش اسرائیل گفته می‌شد که ابوالعطا دستور شلیک راکت به سمت جنوب اسرائیل در آوریل گذشته را داده بود؛ بر اساس گفته ارتش اسرائیل، جهاد اسلامی تحت فرماندهی ابوالعطا سعی می‌کرد سطح پایینی از تنش‌ها را حفظ کند.

این روزنامه سپس نوشته بود: انتقام از جهاد اسلامی و ابوالعطا بالاخره فراخواهد رسید.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز مدعی شده بود، برآوردهای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ابوالعطا مسؤول تنش‌هاست اما آنها از دلیل وی برای شلیک راکت به سمت فلسطین اشغالی سوال نمی‌کنند.

کانال دو رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده بود، ابوالعطا همان کسی است که دستور شلیک به سمت شهرک‌های جنوبی (در مرز با غزه) را می‌دهد و آمریکا وی را در لیست تحریم قرار داده است.

تل‌آویو پیش‌تر جهاد اسلامی را مسؤول شلیک راکت به سمت فلسطین اشغالی اعلام و فرماندهان این جنبش را به ترور تهدید کرده بود

منبع: فارس

 

«اسوشیتدپرس» عنوان کرد:ارتش اسرائیل بامداد سه‌شنبه 12 نوامبر 2019 از ترور بهاء ابوالعطا یکی از فرماندهان گردان‌های قدس وابسته به شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر داد.

به گزارش تابناک، ارتش اسرائیل در این‌باره توضیح داد که ابوالعطا در بمباران هوایی که بامداد سه‌شنبه منزلش را در شرق شهر غزه هدف قرار داده کشته شد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای افزود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اجازه انجام عملیات برای هدف قرار دادن ابوالعطا را داده بود.
ابوالعطا که بود؟
خبرگزاری اسرائیلی «اسوشیتدپرس» در مطلبی  بهاء ابوالعطا را یکی از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی عنوان کرده که اخیرا حملات علیه اسرائیل را سازمان دهی و اجرا می کرده است.
در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل منتشر کرده، ابوالعطا از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) به هماهنگی حمله‌های راکتی و تک تیراندازها علیه منافع اسرائیل متهم شده و ادعا شده که این فرمانده جهاد اسلامی در حال تدارک حمله‌های بیشتر علیه اسرائیل بوده است. در این بیانیه ابو العطا یک «بمب ساعتی» توصیف شده است.

این بیانیه ادعا می‌کند:«در روزهای اخیر،ابو العطا در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح ترور علیه شهروندان اسرائیلی و نیروهای دفاعی اسرائیل بوده و کشتن او یک خطر فوری را رفع کرده است».

«اسوشیتدپرس» عنوان کرد که ابوالعطا همان کسی بود که در ماه آوریل دستور شکلیک راکت هایی به سرزمین های اشغالی را صادر کرده بود. بنا به ادعای ارتش اسرائیل، این فرمانده جهاد اسلامی به حملات سطح پایین خود در ماه های گذشته ادامه می داد تا آتش بس میان اسرائیل و حماس را تضعیف کند.
در همین زمینه سخنگوی ارتش اسرائیل چندی پیش عنوان کرده بود که یک مرد در غزه وجود دارد که اجازه نمی دهد صلح و ثبات میان اسرائیل و فلسطین ایجاد شود. اشاره او به ابوالعطا بوده است.
امروز، حماس دیگر تهدید شماره یک در نوار غزه نیست. جهاد اسلامی تحت هدایت و حمایت ایران مسئولیت چندین حمله خشونت آمیز به سربازان ارتش اسرائیل در جریان اعتراضات “تظاهرات بزرگ بازگشت” در امتداد حصار مرزی غزه، از جمله مرگ یک سرباز اسرائیلی بوده است.  «آویو لوی» توسط یک تیرانداز در نزدیکی کیسوفیم کیبوتز به ضرب گلوله کشته شد. کمتر از یک هفته پس از کشته شدن لوی، یک سرباز دیگر با شلیک تک تیرانداز در این منطقه مورد اصابت قرار گرفت. در اواخر ماه ژانویه، یک افسر ارتش اسرائیل با شلیک تک تیرانداز زخمی شد و جهاد اسلامی مسئولیت آن را بر عهده گرفت.
این رسانه اسرائیلی نیز چندی پیش نوشته بود: ابوالعطا به مانند نصرالله و قاسم سلیمانی در لیست ترور اسرائیل قرار دارد. در همین حال، ابوالعطا چندین مرتبه از عملیات های ترور ارتش اسرائیل جان سالم بدر برده بود. اما در نهایت، ارتش اسرائیل دست به ترور او خواهد زد!

 کانال دو رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده بود، ابوالعطا همان کسی است که دستور شلیک به سمت شهرک‌های جنوبی (در مرز با غزه) را می‌دهد و آمریکا وی را در لیست تحریم قرار داده است.

در همین حال، سخنگوی رژیم اسرائیل اعلام کرد: عملیات هدف گرفتن بهاء ابوالعطا عملیاتی غافلگیرانه برای هدف گرفتن بمبی ساعتی بود و این اقدام به معنای بازگشت سیاست ترور نیست؛ در طول چند ماه به روش‌های مختلفی تلاش کرده‌ایم.
اقدام تلافی جویانه جهاد اسلامی
مقاومت فلسطین در پاسخ به این اقدام تعدادی راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

شاخه نظامی جهاد اسلامی پس از این ترور، در میان نیروهایش حالت آماده‌باش کامل اعلام و تصریح کرد: پاسخ به این جنایت حد و مرز نخواهد داشت.

سرایا القدس در لحظات اولیه پس از این حمله تعدادای راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی سدیروت، اسدود، الخضیره شلیک کرد.

در پی ترور بهاء ابوالعطا و پاسخ راکتی اولیه مقاومت، آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیستی نزدیکی به غزه و تل‌آویو به صدا در آمد.

در پی این موضوع آژیرهای هشدار در تل‌آویو به صدا در آمد و بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب» مدارس در این شهر فلسطین اشغالی تعطیل شد.

شبکه «الجزیره» هم اعلام کرد، در پی پاسخ مقاومت فلسطین، مدارس در تل‌آویو و برخی دیگر از شهرهای فلسطین اشغالی تعطیل شدند.

این شبکه از حالت آماده‌‌باش و هشدار در تل‌آویو و حومه آن خبر داد.

تیپ‌های «ناصر صلاح الدین» شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین هم اعلام کرد، دو موشک به سمت تل آویو شلیک کرده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره وضعیت جاری در اراضی اشغالی در نتیجه عملیات تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطین در قبال ترور یکی از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی بیانیه‌ای توئیتری منتشر کرده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توئیتر درباره این حملات اعلام کرد: «آژیرهای هشدار در سراسر جنوب و مرکز (فلسطین اشغالی) به صدا درآمدند. یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه‌ها هستند و مدارس و مراکز شغلی تعطیل هستند».

این وزارتخانه افزود: «اسرائیل از خود در برابر جهاد اسلامی که یک گروه تروریستی مورد حمایت مالی ایران است، حفاظت خواهد کرد؛ گروهی که حملات بی شماری علیه شهروندان غیر نظامی ما انجام داده است».