X

اعلام آمادگی مدیر حوزه‌های علمیه برای «انتقال تجربیات مقابله با کرونا» در نامه به ۵۰ مقام مذهبی جهان!

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه ایران، در نامه‌های جداگانه به ۵۰ مقام مذهبی جهان از جمله پاپ فرانسیس «برای انتقال تجربیات» در زمینه مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد. آقای اعرافی حوادث و بلایای طبیعی را «پدیده‌هایی هشداردهنده برای آزمون بشر» دانسته است

در این نامه به تجربیات حوزه‌های علمیه ایران اشاره نشده و تنها اعلام شده که «لازم است رهبران و عالمان دینی با تحکیم مبانی اعتقادی و توجه به ضرورت تزکیه نفس و صیانت جامعه از ناهنجاری‌ها و آلودگی‌ها و نیز توجه به قدرت لایزال خداوند متعال، اهتمام به دعا و تضرع در پیشگاه خداوند را ترویج کنند».

آقای اعرافی در این نامه نوشته است که «حوادث و بلایای طبیعی در منطق ادیان آسمانی پدیده‌هایی هشداردهنده برای آزمون بشر، زمینه‌ساز تکامل و تعالی انسان، مایه بصیرت نسبت به مبدا و معاد، فرصتی برای سنجش و تجلی خصلت‌های انسانی و اجتماعی و شکوفایی روح همدلی، ایثار و فداکاری است».

این نامه در حالی منتشر شده که از ابتدای کرونا اصرار برخی روحانیون شاخص برای تعطیل نکردن اماکن دینی انتقادهایی را به دنبال داشت.

همچنین پس از شیوع کرونا در ایران موضوع حضور برخی از روحانیون در بیمارستان‌ها بدون رعایت موضوعات بهداشتی و همچنین اصرار آنان بر «طب اسلامی» خبرساز شده است.

برخی از مدعیان «طب اسلامی» مدعی درمان کرونا با استفاده از روغن بنفشه، روغن حنظل و داروی موسوم به امام کاظم هستند.

با وجود هشدار کارشناسان در مورد موج دوم شیوع کرونا، رئیس جمهور ایران امروز یکشنبه گفت که به درخواست علیرضا اعرافی، بررسی بازگشایی مکان‌های مذهبی در ایران را ۱۵ روز به جلو انداحته است.