X

دبیرکل «شورای همکاری خلیج فارس» حملات رسانه‌ای قطر به این شورا را محکوم کرد

دکتر عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ، حملات رسانه‌ای «نا مسئولانه» برخی از رسانه‌های قطری را به شورای همکاری و دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس، محکوم و آن را تعرضی ضالمه به تمام عرف‌ها و ارزش‌های حرفه‌ای رسانه‌ای توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، الزیانی سه‌شنبه 31 اکتبر افزود که این رسانه‌ها، گفتمانی بی سابقه از سوی فرزندان خلیج فارس و مملو از تعرض‌ها و بدگویی‌ها را منعکس کردند.

الزیانی از تلاش برخی از رسانه‌های قطری برای قرار دادن مسئولیت بحران خلیج فارس بر عهده دبیرکل شورای همکاری، ابراز تعجب کرد. او افزود: «مسئولان دولتی قطر به خوبی می‌دانند که راه‌حل بحران و پیامدهای آن، در دست رهبران کشورهای شورای همکاری و اعضای شورای عالی قرار دارد نه هیچ کس دیگر و این از مسئولیت‌های دبیرکل نیست که برای پایه اساسنامه شورای همکاری، تنها مصوبه‌ها و دستورات شورای عالی و شورای وزیران را اجرا می‌کند».

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، تلاش برخی از خبرنگاران و رسانه‌های قطری، برای ربط دادن موضعش در خصوص بحران به تابعیت بحرینی‌اش را محکوم و بر پایبندی خود به عمل به مسئولیت‌های محوله از شورای عالی به او، تاکید کرد افزود تمام تلاش خود را برای حفظ انسجام شورای همکاری، دستاوردها و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش به کار می‌بندد اما در عین حال، فرزندی صالح از فرزندان پادشاه بحرین خواهد ماند و با حفظ ملی‌گرای خود، به رهبران کشورش وفادار می‌ماند.