پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دبیرکل «شورای همکاری خلیج فارس» حملات رسانه‌ای قطر به این شورا را محکوم کرد

دبیرکل «شورای همکاری خلیج فارس» حملات رسانه‌ای قطر به این شورا را محکوم کرد

دکتر عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ، حملات رسانه‌ای «نا مسئولانه» برخی از رسانه‌های قطری را به شورای همکاری و دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس، محکوم و آن را تعرضی ضالمه به تمام عرف‌ها و ارزش‌های حرفه‌ای رسانه‌ای توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، الزیانی سه‌شنبه 31 اکتبر افزود که این رسانه‌ها، گفتمانی بی سابقه از سوی فرزندان خلیج فارس و مملو از تعرض‌ها و بدگویی‌ها را منعکس کردند.

الزیانی از تلاش برخی از رسانه‌های قطری برای قرار دادن مسئولیت بحران خلیج فارس بر عهده دبیرکل شورای همکاری، ابراز تعجب کرد. او افزود: «مسئولان دولتی قطر به خوبی می‌دانند که راه‌حل بحران و پیامدهای آن، در دست رهبران کشورهای شورای همکاری و اعضای شورای عالی قرار دارد نه هیچ کس دیگر و این از مسئولیت‌های دبیرکل نیست که برای پایه اساسنامه شورای همکاری، تنها مصوبه‌ها و دستورات شورای عالی و شورای وزیران را اجرا می‌کند».

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، تلاش برخی از خبرنگاران و رسانه‌های قطری، برای ربط دادن موضعش در خصوص بحران به تابعیت بحرینی‌اش را محکوم و بر پایبندی خود به عمل به مسئولیت‌های محوله از شورای عالی به او، تاکید کرد افزود تمام تلاش خود را برای حفظ انسجام شورای همکاری، دستاوردها و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش به کار می‌بندد اما در عین حال، فرزندی صالح از فرزندان پادشاه بحرین خواهد ماند و با حفظ ملی‌گرای خود، به رهبران کشورش وفادار می‌ماند.