X

دستیار ترامپ: زمان فشار جامعه جهانی بر حزب‌الله لبنان فرا رسیده است

تام بوسیرت دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم، با انتشار مقاله‌ای در شماره روز دوشنبه 9 اکتبر روزنامه لوموند فرانسه تاکید کرد که «زمان واکنش جهانی به حزب‌الله لبنان» فرا رسیده است.

او همچنین در این مقاله، بر موضع دولت ترامپ در ادامه منزوی کردن ایران و حزب‌الله لبنان تاکید کرد.

دستیار ترامپ دعوت به تشکیل «شبه ائتلاف» برای محاصره حزب‌الله و حمله به شبکه‌ها و حامیان آن شد و افزود: «حزب‌الله هم‌چنان برای ایالات متحده و ثبات کشورهای خاورمیانه، خطرساز است. زمان آن رسیده تا کشورهای دیگری به آمریکا بپیوندد تا چهره‌ای واضح از این سازمان قاتل ارائه شده، شبکه‌ها و حامیانش هدف حمله قرار گیرند و واکنشی بین‌المللی به این سازمان که تهدیدی است برای جهان متمدن، داده شود».

دستیار رئیس جمهوری آمریکا، حزب‌الله را «شریک کوچک» ایران توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست طی گفتمانی واحد، تاکید کند که حزب‌الله، یک گروه سیاسی قانونی نیست.

او ادامه داد: «ایران از حزب‌الله برای نشر تروریسم در جهان استفاده می‌کند. از 20 سال گذشته و به طور مشخص از 8 اکتبر 1997، ایالات متحده، این حزب را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد».

او افزود که حزب‌الله، اقدام به ربودن نظامیان و غیر نظامیان می‌کند و خانواده‌های اسرائیلی را هدف حمله قرار می‌دهد.

او همچنین به تهیه مواد منفجره توسط حزب‌الله برای حمله به سفارتخانه آمریکا در سال 1983 و حملاتی که به کشته شدن شهروندان لبنانی، آمریکایی و فرانسوی در سال 1984 انجامید، اشاره کرد و افزود: «بر این باوریم که حزب‌الله در خاک ایالات متحده هم فعالیت می‌کند. دفتر پلیس فدرال FBI اخیرا شماری از شهروندان آمریکایی را بازداشت کرده که متهم به همکاری با حزب‌الله هستند».

دستیار رئیس جمهوری آمریکا با بیان این‌که حزب‌الله از راه شرکت در انتخابات، تلاش کرد مشروعیتی سیاسی برای خود دست و پا کند، تاکید کرد: «ایالات متحده تفاوتی میان شاخه نظامی و شاخه سیاسی حزب‌الله، قائل نیست».

او تاکید کرد که حزب‌الله، سلطه سیاسی خود را با قربانی کردن شماری از شخصیت‌ها از جمل رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان و ده‌ها تن از مسئولان، بنا نهاد. (او به موج ترورهای سیاسی سال 2005 لبنان و پس از آن اشاره می‌کند).

تام بوسیرت تاکید کرد که دولت آمریکا در دولت ترامپ، هدف قرار دادن زیرساخت حزب‌الله و شبکه‌های حامی‌اش را متوقف نخواهد کرد. او در عین حال تاکید کرد: «هیچ کدام از این اقدام‌ها، به پشتیبانی آمریکا از سازمان‌های سیاسی و قانونی لبنان، آسیب نمی‌زند».