X

نامه هنرمندان در اعتراض به «حذف» رشته نقاشی از هنرستان

تعدادی از هنرمندان ایرانی در اعتراض به تغییر برخی دروس هنرستان و حذف رشته نقاشی به جمع آوری امضا پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، در نامه‌ای که توسط هنرمندان خطاب به دو وزیر ارشاد و آموزش و پرورش تدوین شده، آمده است که این کار صدماتی جدی به حوزه هنر در کشور وارد خواهد ساخت و در درازمدت، موجب ویرانی بنیان های هنر در کشور می‌شود.

این اعتراض‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که در دفترچه‌ مربوط به رشته‌های گوناگون هنرستان، در شاخه فنی و حرفه‌ای و همین طور شاخه «کار و دانش» نامی از رشته‌ نقاشی به میان نیامده و به جای رشته گرافیک هم از رشته‌ای به نام «فتوگرافیک» یاد شده است.

پس از آن‌ که اعتراض هنرمندان به این موضوع علنی شد، مدیرکل دفتر آموزش‌های کار دانش وزارت آموزش و پرورش، با بیان این‌ که هیچ رشته ای حذف نمی‌شود، گفت: جای نگرانی برای حذف رشته نقاشی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی آذرکیش با اشاره به انتقاد برخی هنرمندان هنرهای تجسمی به حذف رشته نقاشی و تغییر عنوان رشته گرافیک افزود: از گذشته به روزآوری و تغییر عناوین رشته ها وجود داشته است.

وی تصریح کرد: ۱۲۰۰ هنرجوی رشته نقاشی در سراسر کشور وجود دارد و هفته آینده در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، تکلیف رشته نقاشی مشخص می شود و آن زمان جزییات را می توان اعلام کرد.