شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نامه هنرمندان در اعتراض به «حذف» رشته نقاشی از هنرستان

نامه هنرمندان در اعتراض به «حذف» رشته نقاشی از هنرستان

تعدادی از هنرمندان ایرانی در اعتراض به تغییر برخی دروس هنرستان و حذف رشته نقاشی به جمع آوری امضا پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، در نامه‌ای که توسط هنرمندان خطاب به دو وزیر ارشاد و آموزش و پرورش تدوین شده، آمده است که این کار صدماتی جدی به حوزه هنر در کشور وارد خواهد ساخت و در درازمدت، موجب ویرانی بنیان های هنر در کشور می‌شود.

این اعتراض‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که در دفترچه‌ مربوط به رشته‌های گوناگون هنرستان، در شاخه فنی و حرفه‌ای و همین طور شاخه «کار و دانش» نامی از رشته‌ نقاشی به میان نیامده و به جای رشته گرافیک هم از رشته‌ای به نام «فتوگرافیک» یاد شده است.

پس از آن‌ که اعتراض هنرمندان به این موضوع علنی شد، مدیرکل دفتر آموزش‌های کار دانش وزارت آموزش و پرورش، با بیان این‌ که هیچ رشته ای حذف نمی‌شود، گفت: جای نگرانی برای حذف رشته نقاشی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی آذرکیش با اشاره به انتقاد برخی هنرمندان هنرهای تجسمی به حذف رشته نقاشی و تغییر عنوان رشته گرافیک افزود: از گذشته به روزآوری و تغییر عناوین رشته ها وجود داشته است.

وی تصریح کرد: ۱۲۰۰ هنرجوی رشته نقاشی در سراسر کشور وجود دارد و هفته آینده در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، تکلیف رشته نقاشی مشخص می شود و آن زمان جزییات را می توان اعلام کرد.