X

ترس از گسترده‌شدن اعتراضات نماینده خامنه‌ای را به غیزانیه – که می‌توان آن را با داشتن ۳۰۰ حلقه چاه نفت، یکی از نفت‌خیزترین مناطق استان خوزستان دانست-فرستاد

رسانه‌های ایران روز دوشنبه 25 می 2020 گزارش کردند عبدالنبی موسوی فرد، نماینده رهبر ایران در اهواز و شهرهای پیرامون به دیدار خانواده‌های زخمی‌شدگان سرکوب مردم تشنه، بی‌آب و معترض بخش غیزانیه رفت.

نیروهای امنیتی روز شنبه به سوی مردم غیزانیه که در اعتراض به بی‌آبی تجمع کرده بودند، آتش گشوده و تعدادی از آنها را زخمی کردند.

عذرخواهی امام جمعه اهواز از مجروح اعتراضات غیزانیه
به تازگی ویدئویی از عذرخواهی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، از پسر مجروح شده در اعتراضات غیزانیه منتشر شده است.

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، اکنون مدتی است که مردم منطقه‌ای در استان خوزستان به دلیل محرومیت‌های بی‌شمار محل زندگی خود سعی دارند صدای اعتراضشان را به گوش مسئولان برسانند. این بخش غیزانیه نام دارد که می‌توان آن را با داشتن ۳۰۰ حلقه چاه نفت، یکی از نفت‌خیزترین مناطق این استان دانست.اکنون چند روزی است که تصویر یک جوان سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است. این جوان سوم خرداد در اعتراض مردم غیزانیه به وضعیت فعلی و محرومیت‌ها، مجروح و کمی بعد تصویر آن در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد. به همین دلیل توجه افراد زیادی به این پسر جوان جلب شد.در جدیدترین خبر منتشر شده اعلام شد که حجت الاسلام موسوی فرد، امام جمعه اهواز، برای دلجویی از این جوان به دیدار او رفته است.

 

دبی_العربیه.نت فارسی/ خبرگزاری فارس ویدئویی منتشر کرد که در آن عبدالنبی موسوی فرد به منزل نوجوان عربی به نام حسن مجدم رفته و از او دلجویی کرد.این نوجوان از سوی نیروهای امنیتی که به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم روستایی اقدام کردند، زخمی شد.

تصویر این نوجوان در حالی که روی زمین نشسته و پاهایش زخمی و خون‌آلود شده‌اند بارها در فضای مجازی بازنشر شده و او به نماد اعتراضات تشنگی و بی‌آبی مردم غیزانیه تبدیل شد.

اهرو، سازمان حقوق بشر اهواز گزارش کرد نیروهای امنیتی ایران به تجمع اعتراضی مردمی که در اعتراض به نبود آب شرب، مسیر اهواز به ماهشهر را مسدود کردند، حمله کرده و با پرتاب گاز اشک‌آور و ضرب و شتم معترضان سعی در متفرق کردن آنها نمود.

با ادامه اعتراضات نیروی امنیتی به سوی مردم آتش گشوده و تعدادی از آنها را با گلوله‌های پلاستیکی زخمی شدند و تعدادی دیگر را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز 85 روستا و بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد و علیرغم وجود بیش از 300 چاه نفت از مناطق بسیار فقیر به شمار آمده و حتی از آب شرب محروم است. نیروهای امنیتی تا کنون بارها اعتراضات مردم تشنه غیزانیه را سرکوب کرده‌اند.

فعالان عرب اهواز دیدار نماینده خامنه‌ای از نوجوان مجروح را افزایش روزافزون نگرانی ایران از اعتراضات گسنرده مردمی توصیف کردند، به ویژه اینکه اهواز و شهرهای پیرامون آن در ماه نوامبر 2020 نیز شاهد کشتار معشور بود؛ کشتاری که در آن و در دیگر شهرها پیرامون صدها نفر با آتش سنگین تانک و مسلسل نیروهای امنیتی کشته شدند.

تحلیلگران پیش از این و باتوجه به اوضاع اقتصادی و معیشتی ناگوار در ایران بارها درباره شعله‌ور شدن مجدد اعتراضات گسترده هشدار داده بودند و دیدار نماینده رهبر ایران از خانواده این نوجوان مجروح تلاشی در همین راستا توصیف شد.

ادامه

  • نمایش قدرت آتش آمریکا در آب‌های خلیج به مثابه 13:59 GMT
  • هشدار سازمان حقوق کودکان: تاثیر بحران کرونا بر 13:15 GMT
  • ترس از گسترده‌شدن اعتراضات نماینده خامنه‌ای را به 15:25 GMT
  • سازمان جهانی بهداشت درباره «موج دوم و فوری» انتشار 04:37 GMT
  • شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان به بیش از 5.5 11:13 GMT

تبلیغات

برگزیده های کاربران

  • با یکی از بازوهای نیروی قدس در قاره آفریقا آشنا شوید (1900 بازديد)
  • پروپاگاندای ایران و ایده‌هایش: از امام مقوایی تا (1489 بازديد)
  • چین از اثربخشی اولین آزمایش واکسن ضد کرونا روی انسان (1170 بازديد)
  • پیشروی ارتش ملی لیبی به سوی پایتخت طرابلس (947 بازديد)
  • يمن؛ گزارش تصویری درباره خطر قریب الوقوع بزرگترین (675 بازديد)
  • سازمان جهانی بهداشت درباره «موج دوم و فوری» انتشار (612 بازديد)