X

یکی از مخالفان رژیم ایران: اعتراضات بار دیگر آغاز خواهد شد!

منبع: دبی-العربیه.نت فارسی
افشای روزمره رازهای برملا نشده اعتراضات هفته گذشته که خود نشانگر حجم سرکوب معترضان ایرانی است، همچنان ادامه دارد.اعتراضاتی که در 15 نوامبر آغاز و به مدت 5 روز بشکل بی سابقه‌ در بیش از 100 شهر و شهرستان گسترش یاف این اعتراض‌ها ابتدا در مخالفت با مصوبه گران کردن بهای بنزین از سوی دولت حسن روحانی بود اما سپس به خواسته سرنگونی رژیم ارتقاء یافت.
حافظ فاضلی از مخالفان رژیم ایران و عضو دفتر سیاسی حزب «تضامن دموکراتیک اهواز» در مصاحبه با العربیه با تاکید بر اینکه دامنه تظاهرات نزدیک به 150 شهر و شهرک بیش از 20 استان کشور را فراگرفت، گفت : «این تظاهرات در گذشته محدود به استان اهواز ، بلوچستان ، کردستان و آذربایجان می شد، اما این اولین بار در طول چهار دهه است که ایران شاهد چنین اعتراض های مردمی گسترده‌ای است».فاضلی افزود: «اعتراضات در ایران ده‌ها سال است که ادامه دارد ، اما این بار به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی و فشارهای سیاسی جهانی بر ایران ، تمامی کشور را تحت تاثیر قرار داد. همچنین گرانی حامل‌های انرژی نیز افزایش بهای دیگر کالاها وخدمات به میزان 40 تا 50 در صد را به دنبال داشت که این افزایش در پاره ای از بخش ها به 100 در صد رسید ،لذا بود که همه مردم در اعتراض به این وضعیت به خیابان ها ریختند».
از سرگیری مجدد تظاهراتبه گفته حافظ فاضلی موج این تظاهرات‌ها به ویژه با آغاز سال آینده بار دیگر آغاز و ادامه خواهد یافت، خصوصا که برخی از معترضین هنوز در پاره ای از مناطق به خیابان‌ها می‌روند .این عضو فعال تضامن دمکراتیک اهواز گفت :«دولت توان پرداخت دستمزد کارمندان خود را ندارد عدم پرداخت حقوق کارمندان، باعث مشارکت و حضور بیشتر آنها در خیابان‌ها خواهد شد».
فاضلی در خصوص علل بروز اعتراضات هفته گذشته ، تأکید کرد: «پیوند دادن این علل به قیمت بالای سوخت فی الواقع کم جلوه دادن دیگر خواسته‌های مردم ایران است چرا که شکاف عمیقی میان دولت و اقشار مختلف مردم وجود دارد.درست است که افزایش بهای بنزین باعث شعله کشیدن اعتراض ها شد اما شعارهای سرداده شده چیز دیگری را بیان می کرد. شعارهایی از قبیل «نه به رهبر» و «نه به جمهوری اسلامی»، همانطور که همه شعارها ، رنگ و بوی ضد ولی‌فقیه و دولت او را داشت».
صدها کشته و هزاران زندانی

این مخالف ایرانی ،با فاش کردن مسئله کشته شدن صدها ایرانی و زندانی هزاران نفر در جریان سرکوب این خیزش مردمی افزود: «800 نفر از اهالی اهواز به دلیل شرکت در این اعتراضات بازداشت شده اند».در مناطق اهواز صدها کشته بخاک افتادند و شمار تلفات، فاجعه آمیز است که این تعداد دقیقا بین 130 تا 140 نفر است که در جریان مشارکت آنها در اعتراضات کشته شدند. ما در حال حاضر ، در حال ثبت اسامی کشته شدگان هستیم . افزون بر این کشتاری بزرگ در شهر الفلاحیه در پی اعدام های صحرائی جوانان و حضور پر قدرت آن ها در تظاهرات شنبه گذشته رخ داده است».

شعار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی

فاضلی گفت: «شعارهای معترضین در همه شهرها یکسان بود و ما همان شعارهائی را در اهواز و شیراز شنیدیم که در اصفهان سر داده شد از قبیل “نه به ولی فقیه” و “نه لبنان ، نه غزه ، حانم فدای ایران  فی الواقع تمامی شعارها علیه هرم قدرت ولی فقیه و سپاه پاسداران بود واین نخستین بار است که چنین رویدادی در مناطق مرکزی ایران رخ می دهد که می توانیم این مناطق را مناطق فارس ها بنامیم ما در حزب تضامن به عنوان یک جنبش عرب اهوازی که روابط حسنه‌ای با برادران کرد و چهار حزب اصلی آنها در کشور و با سایر احزاب دیگر قومیت‌ها داریم ، از مردم خواستیم شعار های خود را صرفا در راستای سرنگونی نظام متمرکز کنند دهند.

گفتنی است سازمان عفو بین الملل مستقر در لندن روز دوشنبه اعلام كرد كه مرگ 143 نفر را در جریان این اعتراضات ثبت كرده که شدیدترین تنش ضد دولتی در ایران پس از سرکوب تظاهرات جنبش سبز در اعتراض به تقلب در انتخابات در سال 2009 می باشد .

این در حالی است که سازمان مجاهدین خلق در توئیتر ، اعلام کرد که شمار کشته شدگان در اعتراضات در ایران از 450 نفر فراتر رفته است..
رژیم ایران نیز متقابلا شمار کشته شدگان اعلام شده توسط عفو بین الملل را رد کرد و تاکید دارد چندین نفر از جمله عناصری از نیروهای امنیتی کشته و بیش از هزار نفر دستگیر شدند.

بر اساس گزارش های خبری ، حسین نجفی حسینی یکی از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان روز چهارشنبه گفت، بیش از 7000 نفر را دستگیر شده‌اند..