X

بسته ویژه خبری-تحلیلی: حسین شریعتمداری تحلیلهای کیهانی را از پای منقل تریاک در میکند! دیگر تردیدی نیست…

***

چه کسی روی هیزم سعودی “بنزین” ریخت؟

دهم مهرماه گذشته بود که روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار برخی اسناد پیرامون فعالیت‌های دربار سعودی، از دو طرح حکّام عربستان برای ایجاد آشوب در داخل ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، طرح عربستان سعودی علیه ایران بخشی از طرح کلی «چارچوب شراکت راهبردی قرن بیست و یکم بین ایالات متحده و پادشاهی عربی سعودی» است که ریاض در ژوئن 2017 (بهار ۱۳۹۶) که ترامپ به عربستان سفر کرد، آن را ارائه کرد.

سند الاخبار شامل دو طرح موازی است که رژیم سعودی برای تقابل با سیاست‌های ایران تدوین کرده و دو نام نمادین برای آن انتخاب شده است: «نمرود» و «عنکبوت». هدف از این دو طرح، «بی‌ثبات کردن داخل ایران تا پایین‌ترین حد ممکن، تلاش برای مطیع کردن رژیم ایران به طوری که در بالاترین حد ممکن در خدمت منافع پادشاهی عربی سعودی و ایالات متحده آمریکا باشد».

بر طبق این اسناد که الاخبار در حوالی یکماه قبل آنها را منتشر کرد، دربار سعودی 3 هدف عمده را در این طرح‌ها دنبال می‌کند که عبارتند از:

1_تبدیل کردن سختی‌های مردم به تمایل برای تغییر رژیم از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

2_هماهنگی خیزش اجتماعی و هماهنگی اعتراض‌های وسیع علیه حاکمیت ایران

3_مهندسی انقلاب در ایران از طریق تعیین نقطه تحولی اساسی در انقلاب [علیه حکومت] و آماده‌کردن سران جایگزین برای رژیم حاکم جدید![1]

*ما شباهت میان محتوای اسناد الاخبار با آشوب‌های اخیر و میزان توجه خواص کشور به این دودهای متصاعد قبل از آتشفشان فتنه اقتصادی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم…

اما سؤال اصلی اینجاست که مقامات محترم دولتِ اصلاح‌طلبان که طی هفته‌های اخیر بر بی‌درآمدی، نداری[2] و اصلاح ناگهان قیمت سوخت اصرار داشته‌اند آیا در جریان این هیمه و هیزم جمع شده از سوی سعودی‌ها نبوده‌اند؟!

طبیعتا پاسخ این سؤال “نه” نیست و در حالت آری نیز سؤال مهمتری پیش می‌آید… و آن اینکه چرا این قبیل توطئه‌ها نادیده گرفته شد و در حالیکه زمین و زمان از جمع‌آوری هیزم فتنه خبر می‌دادند؛ “بنزین” بر این هیمه ریخته شد و جالب‌تر آنکه هیچ تدبیری هم برای اجرای آن در نظر گرفته نشد؟!

***

مهاجرت برخی کارمندان هواشناسی از کشور!

خانم «سحر تاجبخش» رییس سازمان هواشناسی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با اشاره به موضوعی تحت عنوان «مهاجرات کارمندان سازمان هواشناسی» گفته است:

«متاسفانه این مسئله وجود دارد و بخشی از کارمندان چنین اقدامی را انجام می‌دهند، البته وضعیت حقوق و دستمزد همکاران ما در سازمان هواشناسی با توجه به رتبه تحصیلات‌شان که عمدتا دارای فوق‌لیسانس و دکترا هستند، بسیار پایین است و ما در دولت تلاش می‌کنیم تا دستمزدها را بالاتر ببریم. در مجموع من مهاجرت برخی از همکارانمان به خارج از کشور و همچنین دیگر دستگاه‌های کشور را تکذیب نمی‌کنم و ما مبتلابه این مسئله هستیم.»

خبرگزاری ایلنا در لید این مصاحبه نیز نوشته است: برخی از نیروهای سازمان هواشناسی به دلیل دستمزد کم یا به خارج از کشور مهاجرت کرده‌ و یا به دیگر دستگاه‌ها منتقل می‌شوند.[3]

*ما قضاوت درباره این اظهارات را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

ضمن اینکه اظهارات خانم تاجبخش درباره انتظارات بیشتر درآمدی از جانب برخی کارمندان، یک شاهد مثال درباره بحث معروف «بیکاری شیک» نیز هست.

مقوله‌ای که برخی کارشناسان می‌گویند مبتلی‌به اقتصاد ایران است و برخی کارمندان و حتی بیکاران؛ از آنجا که از سطحی از برخورداری و بهره‌مندی اقتصادی برخوردار هستند؛ شغل خود را وامی‌گذارند و حاضر به پذیرش هر شغلی هم نیستند. اینکه در این شرایط مثلا کارهای مربوط به بخش‌های خدمات و یا مشاغل سخت کشور را چه کسی باید انجام دهد؛ سؤالیست که تریبون‌های اجتماعی باید به آن پاسخ بدهند.

گفتنیست، نرخ بیکاری 12 درصدی فعلی در ایران نسبت به 10 سال قبل به میزان 2 درصد کاهش یافته و آمارهای جهانی هم حاکی از روند رو به کاهش بیکاری در ایران است.

***

یک فعال اصلاح‌طلب تأکید کرد:

طبیعی بود که مخالفان ایران روی موج اعتراض سوار می‌شوند!

آذر منصوری، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا صحبت عجیبی را مطرح کرده و گفته است:

«طبیعی است به محض اینکه اعتراضی در این‌ کشور شکل می گیرد مخالفین ایران روی موج آن سوار می‌شوند و به آن بال وپر می‌دهند تا بهره برداری‌های خود را بکنند.»

او در عین حال نیز تصریح می‌کند: اعتراض حق مردم است و باید صدای اعتراضشان شنیده شود و مسئولین وظیفه دارند تا به اعتراضات آنها پاسخ قانع کننده بدهند. اگر با توضیحات مسئولین مردم قانع نشدند تصمیم‌گیری‌ها و رویه‌ها باید با رای و نظر ملت و با نظرات کارشناسی اصلاح شود.[4]

*ما به خانم منصوری عرض می‌کنیم که اتفاقا این مقوله به هیچ وجه طبیعی نیست که مخالفان بر موج اعتراضات سوار شوند و این مقوله ممکن نیست مگر اینکه برخی فعالان سیاسی مخالف یک حکومت،‌ زمینه آنرا ایجاد کرده باشند!

و سؤال از اینجا آغاز می‌شود که وقتی خواص درباره روند درست اعتراض و مانیفست عقلانی آن هیچ مقاله‌ای ندارند و هنگامی که این نکته بدیهی است که مخالفان روی موج اعتراض سوار می‌شوند؛ فی‌الجمله پس چرا دولت محترم یک اقدام درست (اصلاح قیمت سوخت) را بصورتی اعتراض‌آفرین و بدون پیوست‌های عقلانی لازم انجام داد و در ادامه چرا اصلاح‌طلبان در بحبوحه اعتراضات و اغتشاشات همچنان بر مقوله «حق اعتراض» تأکید کردند و می‌کنند؟[5]

خاصه اینکه اسنادی در دست است که نشان می‌دهد چگونه یک فعال اصلاح‌طلب از 3 ماه قبل بر اشغال مراکز حساس در یک اعتراض البته مسالمت‌آمیز تأکید داشته است…![6]

***

1_ mshrgh.ir/997899

2_ mshrgh.ir/1010942

3_ http://tnews.ir/news/0c14145234617.html

4_ https://www.isna.ir/news/98082717737/

5_ mshrgh.ir/1011192

6_ mshrgh.ir/1011192