X

با کاروان اربعین حسینی: ثبت نام بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سماح/ ظرفيت پارکينگ در مرز مهران تکميل شد!

بر اساس آماری که مدیر اجرایی ستاد اربعین ارایه داده، تا صبح امروز ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۳۰۷ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. استقبالی که استان تهران با حدود ۴۳۰ هزار ثبت نام کننده، خوزستان با ۲۷۲ هزار، اصفهان با ۲۲۸ هزار، خراسان رضوی با ۲۱۵ هزار و استان فارس با ۱۷۷ هزار ثبت نام کننده در آن پیشتازند.
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری‌ست که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»، از صف‌های شلوغ دریافت گذرنامه و ازدحام جمعیت برای دریافت برگه تردد مرزی تا مرز‌هایی که مملو از جمعیت هستند و ساعت به ساعت به شمار مراجعانشان افزوده می‌شود، تلاشی وسیع برای رسیدن به پیاده روی اربعین و پیوستن به صف زائران در جریان است که انتظار می‌رود در روز‌های پیش رو وسیع‌تر شود.

این را می‌شود از برخی آمار‌هایی که مسئولان ارایه می‌دهند نیز دریافت. مثل آماری که امیر مرادی، مدیر اجرایی ستاد اربعین ارایه داده و بر اساس آن تا صبح امروز ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۳۰۷ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. استقبالی که استان تهران با حدود ۴۳۰ هزار ثبت نام کننده، خوزستان با ۲۷۲ هزار، اصفهان با ۲۲۸ هزار، خراسان رضوی با ۲۱۵ هزار و استان فارس با ۱۷۷ هزار ثبت نام کننده در آن پیشتازند.

این بسته به مرور تکمیل می شود…

تمهیدات پیشگیرانه پلیس راه آهن ویژه زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ – ۱۳:۳۳

به گزارش مهر، سرهنگ حشمت اله ملکی، فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: با همکاری و مساعدت روسا و مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران امسال نسبت به سال گذشته تعداد قطارهای مسافری برای جابه جایی زائران ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی با معرفی پایانه غربی راه آهن در کرمانشاه و پایانه جنوبی در اهواز این دو محور را از مهمترین ایستگاه های خطوط ریلی کشور که پذیرای خیل عظیمی از زائران اربعین حسینی (ع) خواهد بود، دانست.

وی با بیان اینکه ارتقاء امنیت مسافران خطوط ریلی کشور اولویت اول پلیس راه آهن است، عنوان کرد: همکاری های متقابل مردم با پلیس به منظور ارتقاء نظم و امنیت در تحقق اولویت های ماموریتی پلیس راه آهن نقش تاثیرگذاری دارد.

وی به زائران توصیه کرد: در ایستگاه های راه آهن به هنگام شارژ تلفن همراه نسبت به عدم جابه جایی آن توسط افراد ناشناس هوشیار باشند، بدون هماهنگی با رئیس قطار اقدام به جابه جایی صندلی و یا کوپه خود نکنند، همچنین به هنگام ادای فرایض حتما یک نفر در کوپه به منظور حفظ و مراقبت از اموال دیگران بماند.

سرهنگ ملکی همچنین عنوان کرد: زائران اشیاء قیمتی خود نظیر گوشی تلفن همراه، پول نقد و طلاجات را در معرض دید عموم قرار ندهند، اطلاعات شخصی خود را به راحتی در اختیار افراد ناشناس نگذارند و در حفظ اوراق هویتی خود نظیر گذرنامه و … کوشا باشند.
زائران می‌توانند به همه شهرهای زیارتی در عراق سفر کنند
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ – ۱۲:۲۱

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از تکذیب خبر منع سفر زائران به شهرهای زیارتی نجف و کاظمین خبر داد و گفت: زائران می‌توانند به همه شهرهای زیارتی در عراق سفر کنند.

به گزارش ایلنا، با توجه به درگیری‌ها و ناآرامی‌های چند روز گذشته در عراق در برخی از شبکه‌های مجازی، اخباری مبنی بر منع سفر به شهرهای زیارتی مانند نجف، کاظمین و سامرا منتشر شده است. صحبت‌الله رحمانی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به ناآرامی‌ها در عراق، امکان سفر زائران به سایر شهرهای زیارتی نیز وجود دارد، گفت: خوشبختانه در شهرهای زیارتی مانند نجف و کاظمین درگیری و ناامنی وجود ندارد و زائران می‌توانند به همه این شهرهای زیارتی سفر کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: کاروان‌های سازمان حج و زیارت در مدت برگزاری راهپیمایی اربعین هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت و پس از اتمام مراسم پیاده‌روی اربعین فعالیت کاروان‌های سازمان حج و زیارت دوباره از سر گرفته خواهد شد.
ظرفيت پارکينگ در مرز مهران تکميل است
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ – ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، فرمانده انتظامی ایلام گفت: ظرفیت شهر مهران کاملاً تکمیل است و جایی برای پارک خودرو وجود ندارد/ از ورود خودروهای شخصی، حدفاصل پل زائر به سمت ۱۱ کیلومتری پایانه مهران جلوگیری می‌شود.
۹ هزار اتوبوس برای انتقال زائران اربعین به مرز‌ها
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ – ۱۱:۲۲

رئیس ستاد مرکزی اربعین در مصاحبه با رادیو اربعین تعداد اتوبوس های بین شهری فعال در کشور را ۱۲هزار اتوبوس برشمرد و گفت: ۹ هزار اتوبوس به جابه جایی زائران اختصاص دارد.

حسین ذوالفقاری گفت: امسال توزیع ۱۶۰ میلیون وعده غذا را در مرز‌ها و در داخل خاک عراق پیش بینی کردیم در حالی که سال گذشته ۶۰ میلیون وعده غذایی توزیع شد. همچنین زمینه اسکان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در طول شبانه روز در مرز‌های ایران و عراق فراهم شده است و سال گذشته یک میلیون و صد هزار نفر را می‌توانستیم اسکان دهیم.

وی گفت: از زائران خواستیم تا حد امکان با خودرو‌های شخصی خود به مرز‌های عراق سفر کنند و به ظرفیت پارکینگ‌ها افزودیم.[؟] بیماران دیابتی از پیاده روی‌های طولانی پرهیز کنند
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ – ۱۱:۰۰

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت مطرح کرد: پیشنهاد و توصیه ما به زائرانی که نیازمند دیالیز هستند این است که در ایام اربعین سفر نکنند و در طول سال سفر کنند، چراکه تعداد دستگاه‌های دیالیز در عراق بسیار محدود است.

دبیر کمیته امداد و نجات ستاد مرکزی اربعین همچنین به بیماران دیابتی نیز توصیه کرد: بیماران انسولینی در اثر پیاده روی دچار افت قند می‌شوند و دسته دوم بیماران قندی هم از انسولین مصرف نمی‌کنند، این بیماران قبل از سفر برنامه دارو‌های دیالیز خود را تنظیم کنند و به اندازه کافی انسولین داشته باشند و برای پیشگیری از زخم‌های دیابتی از پیاده روی‌های طولانی خودداری شود.
تلاش‌ها برای ثابت نگه داشتن قیمت بلیت هواپيما
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ – ۱۰:۵۰

سازمان هواپیمایی کشوری هم از تلاش‌ها برای ثابت نگه داشتن قیمت بلیت در بازه زمانیِ ۲۰ تا ۳۰ مهر و برخورد با متخلفان خبر می‌دهد و اعلام کرده است.

شرکت‌های هواپیمایی، زائران ۱۱ شهر تهران، کرمان، ساری، یزد، مشهد، ایلام، کرمانشاه، تبریز، کیش، اصفهان و شیراز را به مقاصد نجف و بغداد میبرند.
هیچ زائری غیرقانونی از مرزها خارج نشده است
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ – ۱۰:۲۴

سردار حسین اشتری با اشاره به اینکه مرزهای چهار گانه شلمچه، چذابه، خسروی و مهران آماده خدمت رسانی به زائران هستند، گفت: با توجه به اشتیاق مردم در سال جاری و افزایش چشمگیر آمار تردد زائران در مرزهای چهار گانه، برنامه ریزی و آمادگی های لازم به منظور تسهیل تردد زوار و خدمتگزاری شایسته به آنها را در مرزها ایجاد کرده ایم.

فرمانده ناجا گفت: امسال با توجه به درخواست ها و اشتیاق مردم برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین با هماهنگی های به عمل آمده با طرف عراقی، اقدام به چاپ برگ تردد موقت زائر کرده ایم که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار برگ چاپ و ارسال شده است.

سردار اشتری با اعلام اینکه تاکنون هیچ کس به صورت غیرقانونی از مرزها خارج نشده است افزود: گیت های خروجی و ورودی را افزایش داده ایم و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل امنیتی در مرزهای چهارگانه و در طول مسیر وجود نداشته است.
خروج بیش از یک میلیون زائر از اول محرم تاکنون
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ – ۰۹:۰۸

رئیس ستاد مرکزی اربعین:

از اول محرم تا امروز یک میلیون‌ و ۱۰۰ هزار نفر از کشور خارج شده و به عراق سفر کرده‌اند.
تا صبح امروز یک‌میلیون ‌و‌ ۱۵۰ هزار گذرنامه صادر شده است.
با توجه به اینکه ظرفیت صدور گذرنامه کفایت نمی‌کرد، با طرف عراقی مذاکره کردیم‌ و‌ مقرر شد برگه تردد موقت برای زائران صادر شود و طرف عراقی نیز آن را مورد پذیرش قرار داد.
زائران برای جلوگیری از مشکلات احتمالی حتما گروهی حرکت کنند و ‌از تردد در مکان‌های خلوت بپرهیزند.
شناسایی و بازداشت کلاهبرداران سایبری درخصوص اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ – ۰۷:۲۲

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بررسی پرونده‌های مربوط به اربعین در استان‌های کشور، گفت: کلاهبرداران اتاق مانیتورینگ جامعی دارند، به بررسی موضوعات روز جامعه می‌پردازند و در پی اقدام مقاصد کلاهبردارانه در خصوص مسائل روز جامعه هستند.

وی افزود: مجرمان با راه‌اندازی آژانس‌های مسافرتی غیرقانونی اقدام به ارائه خدمات در زمینه خریداری بلیت‌های هواپیما و قطار و ایجاد تور‌های زیارتی به کشور عراق می‌کنند که هیچ کدام از این موارد وجود خارجی ندارند. کلاهبرداران با این ترفند و به بهانه تسهیل در صدور روادید و سایر موارد اقدام به دریافت پول و مبالغ از هموطنان می‌کنند.

سرهنگ پاشایی گفت: در رابطه با پرونده اربعین چندین مورد مسدودی سایت و کانال مجرمانه در فضای مجازی آن هم در تهران و شهرستان‌های کشور داشتیم و افرادی نیز در این زمینه دستگیر شدند. به زوار اربعین توصیه می کنیم نیاز‌های مورد نظر خود را از سایت‌های معتبر و شناخته شده تأمین کنند و پرداخت پول و دریافت خدمات را همزمان کنند تا در معرض کلاهبرداری قرار نگیرند.