X

استقبال صدر از فرمان نخست‌وزیر برای بستن تمام دفاتر تشکیلات حشد الشعبی و ادغام در نیروهای مسلح عراق/

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از فرمان عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور در ادغام تشکیلات حشد الشعبی به نیروهای مسلح عراق و بستن تمام دفاتر این تشکیلات در همه مناطق استقبال کرد.

منبع: دبی-العربیه.نت فارسی/  مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق/صدر همچنین از «گردان‌های صلح» (سرایا السلام) وابسته به جریان صدر خواست خود در اجرای این فرمان پیش قدم باشند.

مقتدی صدر در توئیتی نوشت: «فرمان صادره از سوی نخست‌وزیر درباره حشد الشعبی، مساله‌ای مهم و گامی نخست در مسیر صحیح ساخت کشوری قوی است؛ کشوری که بادهای وزنده از اینجا و ان‌جا، آن را نمی‌لرزاند. اما من از عدم اجرای این فرمان به صورت صحیح نگرانم. آن‌چه برای من اهمیت دارد، این است که سرایا السلام که پیشتر فرمان تاسیس آن را صادر کرده بودم، اولین پیش‌گام در این زمینه باشد. برادر ابو یاسر باید این فرمان (نخست‌وزیر) را اجرا کند. از این رو دستور بستن تمام مقرها، لغو نام و دیگر مسائل مرتبط را صادر کردم. از این همینجا جدایی این تشکیلات را به طور کامل از خود در صورت پیوستن به نیروهای امنیتی رسمی اعلام می‌کند».

شایان ذکر است که نخست‌وزیر عراق دوشنبه فرمانی برای ادغام تمام تشکیلات حشد الشعبی به نیروهای مسلح عراق و بستن دفاتر این تشکیلات در داخل و خارج شهرها را صادر کرده بود.