X

اعتصاب رانندگان کامیون در دوازدهمین روز اعتصاب به ۲۷۰شهر از ۳۱استان کشور گسترش یافته است

 

رانندگان کامیون امروز چهارشنبه ۱۱مهر۹۷، دوازدهمین روز اعتصاب سراسری خود را سپری می‌کنند. این اعتصاب هم‌اکنون در شهرهای ایلام، یزد، همدان، اهواز، زرین شهر، آباده، اصفهان، اراک و قصر شیرین ادامه دارد. اعتصاب تا کنون به ۲۷۰شهر از ۳۱استان کشور گسترش یافته است.

حمایت سایر اقشار از اعتصاب رانندگان کامیون

اقشار مختلف مردم با صدور بیانیه‌هایی از اعتصاب کامیون‌داران حمایت کردند از جمله جنبش جوانان بپا خاسته تهران، جمعی از ماشین سازان و فلزتراشان تهران، جمعی از فارغ‌التحصیلان در استان کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کسبه بازار موبایل تهران، جمعی از بازاریان و کسبه کرمانشاه، جوانان کرد، و جمعی از گچ کاران ساختمانی در اردبیل از اعتصاب سراسری رانندگان زحمتکش کامیون و خودروهای سنگین حمایت کردند.

 تهدیدهای مقامهای نظام علیه رانندگان اعتصابی

اشتری، رئیس نیروی انتظامی، با ابراز نگرانی از اعتصابات گسترده کامیونداران، به تهدید علیه کامیون‌داران متوسل شد و گفت:

کسانی که مخل نظام و امنیت هستند و خصوصاً کسانی که در بین راهها مانع میشوند که کامیونها و تانکرهایی که باید نیازمندی و مایحتاج مردم رو به‌دست شان برسانندبدانند با اقتدار و قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.

کسی که راه را ببندد حکمش، حکم سختی هست و نیروی انتظامی کسانی که در این زمینه اخلال کردند را شناسایی کرده بخشی را دستگیر کرده،‌بخشی را در روزهای اتی دستگیر خواهیم کرد و وضعیت الحمدالله وضعیت خوبی! هست.»

صادق لاریجانی رئیس فاسد قوه قضاییه نیز با توسل به تهدید «اشد مجازات» گفت:

«اینجا کار نیروی انتظامی است کار دستگاه قضایی است باید با تمام شدت و حدت با کسانی که با امنیت مردم و امنیت حمل‌‌ و نقل می‌خواهند این امنیت را تخریب کنند برخورد بشود و برخورد قاطع بشود».

محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه فاسد قضایی گفت:

«کسانی که این اقدامات را انجام میدهند، به‌خصوص آنهایی که کامیون‌داران را تهدید و احیانا مزاحمشان می شوند بدانند که مجازات بسیار سختی به‌دنبال آنها است»

پیش از این منتظری، دادستان کل نیز با تهدید کامیون‌داران به اعدام گفته بود:

«بسیاری از این مواردی که افرادی بخواهند سر راه کامیوندارها را بگیرند و مشکلاتی برای آنها ایجاد کنند یا با آنها در گیری ایجاد کنند، مشمول مقررات و حکم “قطاع و طریق” خواهند بود و مجازات “قطاع و طریق” طبق قانون بسیار شدید هست گاهی منجر به مجازات اعدام هم خواهد شد».