X

خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور!

 

*** 

محرم آمد و… «ایرانی‌ها بخاطر پوشش شاد نیستند»!

فردی به نام حسن موسوی چلک با عنوان رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران طی یادداشتی در شماره اخیر نشریه اصلاح‌طلب امید جوان نوشته است: جامعه‌ای که در آن نشاط باشد، گذشت و مدارا در آن حاکم می‌شود. افسردگی اجتماعی با شرایط اقتصادی و نگرانی نسبت به آینده تأثیر دارد و باید برای این موضوعات برنامه داشته باشیم والا چیزهای دیگر جایگزینش می‌شود.

او تصریح می‌کند:

«اداره و پوشش ما چندان بانشاط نیست و بدیهی است در چنین شرایطی غم جایگزین شادی و نشاط خواهد شد.»

*همه ساله با برآمدن بیرق‌های محرم و ایام عزای سیدالشهدا(ع)، کنایه‌ها و متلک‌های جریان سیاسی خاص و رسانه‌های آنها به مراسم عزاداری، هیئت‌داری، سیاه پوشیدن مردم، غذای نذری و غیره آغاز می‌شود.

کما اینکه چند سال قبل نیز محمد سروش‌محلاتی یکی از چهره‌های جریان خاص طی اظهاراتی از این گفت که ایرانی‌ها شاد نیستند چون فقط حسین(ع) را محور قرار داده‌اند.[1]

ماجرای پوشش مردم ایران یا همان «چادر بانوان محجّبه ایرانی» هم یکی از مواردیست که همواره مورد اشاره این افراد قرار دارد.

این در حالیست که اولا تأثیر پوشش و رنگ آن، بسته به فرهنگ مردم یک کشور است و رنگ تیره پوشش بانوان در ایران نیز در ذهن مخاطب نه به معنای عزا که به معنای حیا است.

کما اینکه رنگ‌ها در ادوار مختلف زمانی، معانی مختلفی داشته‌اند و مثلا حدود 200 سال پیش در ایران، از رنگ سفید با عنوان رنگ عزا در پوشش بانوان استفاده می‌شده است!

در واقع آنچه سبب شادکامی است خلقیات و روحیات انسانی است نه لزوما مقولات بصری.

از باب مثال لازم به اشاره است که امروز برخی سلبریتی‌های ایرانی در ایونت‌شوها، در فوتوکال‌ها، در جشنواره‌ها و غیره دقیقا طبق نظر آقای موسوی چلک! لباس می‌پوشند اما در مقابل مشاهده می‌شود که مقولاتی مثل طلاق، آرزوی مرگ در هنگام پیری یا مریضی و سیاه دیدن اوضاع در میان آنها بیشتر از مردم عادی کشور شیوع دارد.

گفتنیست، طبق اعلام نشریه اکونومیست، مردم ایران در شاخص امید به زندگی در رده پنجم جهان قرار دارند.[2]

به این آمار البته بایستی افزایش مسافران هواپیما در ایران، رکوردشکنی در افزایش برگزاری کنسرت‌ها، افزایش 40 درصدی مخاطبان سینما و افزایش گسترده سفرهای داخلی و خارجی را نیز افزود که همگی بر خلاف گفته رئیس انجمن مددکاران اجتماعی، نشانه افزایش نشاط در جامعه ایرانی است.

***

ادعای عجیب یک اصلاح‌طلب درباره گذشته رحیم‌پورازغدی

«سیدحسین موسوی تبریزی»، فعال اصلاح‌طلب و دبیرکل مجمع مدرسین و محققین قم طی اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد درباره حسن رحیم‌پور ازغدی و سخنرانی او در تجمع اخیر مدرسه فیضیه قم گفته است:

فیلم سخنرانی فردی که در تلویزیون همیشه دیده می‌شود و در شورای انقلاب فرهنگی هم حضور دارد و از قدیم هم روی این فرد شناخت دارم، برای من فرستاده‌اند. این فرد قبل از انقلاب با آیت‌الله خامنه‌ای زاویه داشت و بعد از مدتی چهره‌ای دیگر از خود نشان داد.

وی افزود:

فردی که به آن اشاره کردم براثر خودبزرگ‌بینی همه مراجع را بی اثر می‌بیند و در سخنرانی‌های خود به آنها توهین می‌کند و می‌گوید در قم یک توضیح المسائل تولید نمی‌شود که به درد مردم بخورد. اگر این حرف را کسی که با حکومت، نظام یا برخی نهادها مخالف بود می‌گفت صبح فردا علیه او راهپیمایی راه می‌افتاد و تمام ائمه جمعه علیه او سخن می‌گفتند. در واقع رسانه‌های خارجی هم تا به حال اینطور در خصوص مراجع سخن نگفتند.

موسوی تبریزی همچنین تصریح می‌کند:

هدف افرادی که با ادبیات اینچنینی تجمع می‌کنند و کارهای آنها سازمان‌یافته است درواقع نابودی کل نظام است، خدارا شکر که همه مراجع هم به موقع نسبت به این موضوع موضع گرفتند اما حالا مثل بازی بچه‌ها هیچ کس آن را گردن نمی‌گیرد![3]

*در اشاره به صحبت‌های موسوی‌تبریزی لازم به توضیح است که جای خوشوقتی دارد که مسئله زاویه داشتن با مقام معظم رهبری برای چهره‌های ستاد جریان سیاسی خاص نیز به یک دغدغه تبدیل شده است.

از طرفی این نکته هم نیاز به یادآوری دارد که زاویه داشتن فکری با رهبری نظام، ذنب لایغفر نیست زیرا اولا ولایتمداری در عمل تعریف می‌شود نه لزوما در فکر و ثانیا در ایران اسلامی اجبار فکری نداریم و آزادی اندیشه به مفهوم واقعی کلمه در ایران، جاری و ساری است.

در عین حال اما بایستی اشاره کرد که آقای حسن رحیم‌پورازغدی متولد سال 43 است! به این معنی که او در هنگام وقوع انقلاب اسلامی فقط 14 سال داشته است و بنابراین طرح زاویه داشتن رحیم‌پور با رهبر معظم انقلاب در قبل از انقلاب، یک حرف مضحک بیشتر نیست.

در اینجا اشاره به سوابق برخی گفته‌های دیگر موسوی‌تبریزی هم خالی از لطف نیست…

«امام(ره) در ابتدای امر به دنبال انقلاب نبود و می‌خواست شاه بماند!» و «ما حتی یک بار هم نمی‌بینیم که امام در مورد زنان گفته باشد که باید حتما حجاب داشته باشند.»[4] از جمله گفته‌های همین فرد است.

***

اوگاندانمایی از ایران روی خط ویژه…

«تعطیلی بیمارستان‌ها» در راه است!

فردی به نام ع.ا.س تحت عنوان رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در مصاحبه با ایلنا در رابطه با وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور گفت:

بهتر است اصلا راجع به این مساله صحبت نکنم، چرا که به حدی کمبود داریم که برخی تجهیزات اصلا در بیمارستان‌ وجود ندارد و مجبور می‌شویم به همراه مریض اعلام کنیم که آن را تهیه کند.

او می‌افزاید:

در حدی کمبود وجود دارد که اگر به همین شکل جلو برویم، برخی بیمارستان‌هایی که کشوری هستند و ردیف بودجه‌ای از وزارت بهداشت ندارند، تعطیل می‌شوند.

فرد مذکور همچنین تاکید بر اینکه حتی در تامین آنتی‌بیوتیک هم مشکل داریم و با کمبود مواجه هستیم، بیان داشت: پولی در کار نیست، تحریم‌های اصلی هم که تا آبان ماه عملی می‌شود و در چنین شرایطی نگرانی‌ها بیشتر می‌شود.[5]

*خبرگزاری ایلنا پیش از این مصاحبه دیگری را با فردی تحت عنوان رئیس خانه کارگر قزوین منتشر کرده بود که فرد یاد شده در آن ادعا می‌کرد تعداد زیادی از مردم گرسنه شده‌اند و در سطل‌های زباله به دنبال غذا می‌گردند![6]

«سیاه‌نمایی» و بزرگ‌نمایی از مشکلات کشور، پروژه‌ای است که جریان سیاسی خاص برای ایجاد «فتنه اقتصادی»، سابوتاژ و اغتشاش در کشور طراحی کرده است و جالب آنکه در این راستا آدرس خیابان و اغتشاش میلیونی هم به مردم داده شده است.[7]

مسئله سیاه‌نمایی و «ناامیدکردن مردم» طی سال‌های گذشته و بویژه در ماه‌های اخیر کراراً مورد هشدار رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.

اظهارات فرد مذکور، شرایطی شبیه به کشورهای اوگاندا یا سومالی را تصویر می‌کند در حالیکه اینجا جمهوری اسلامی ایران است.

جالب آنکه چیزی تحت عنوان بحران در کمبود تجهیزات پزشکی و یا مثلا قحطی آنتی‌بیوتیک در حالیست که ایران اسلامی حتی در دوران انقلاب اسلامی و یا در جنگ تحمیلی 8 ساله هم در این قضایا با بحران مواجه نشد. چه برسد به امروز که ایران در زمینه درمان یکی از اقطاب منطقه است و حتی درآمدهایی از «گردشگری سلامت» نیز دارد.

قابل توجه آنکه حتی در کشور یمن نیز که این روزها به معنی واقعی درگیر بحران و کمبود تجهیزات پزشکی است هم چیزی تحت عنوان «قحطی آنتی‌بیوتیک» رخ نداده و لذا معلوم نیست مصاحبه کننده چه فضایی را در ذهن داشته است؟!

البته در عین حال نمی‌توان منکر مشکلات همیشگی درمان و دارو شد و اینطور گفت که مسئله درمان در ایران با هیچ مشکلی مواجه نیست اما ادعاهایی مثل کمبود آنتی‌بیوتیک و یا تعطیل شدن بیمارستان‌ها قطعا صحیح نیست و از همین روست که برخی محافل تحلیلی معتقدند این حرف‌ها صرفاً برای تخریب ذهن مخاطب بیان و ترویج می‌شوند فلذا باید به آن «پیوست امنیتی» الصاق کرد زیرا منجر به اغتشاش می‌شوند.

به تازگی برخی سلبریتی‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی خود بر وجود گرسنگی و قحطی و حتی «آفریقا بودن ایران» تأکید کرده‌اند.

برخی اصلاح‌طلبان نیز در این زمینه تأکیداتی داشته‌اند مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی با «چالش نان» مواجه است![8]

در اینجا همچنین بایستی این سؤال را پرسید که چرا 4 گام القای ناامیدی، صحبت درباره اغتشاش خیابانی، این‌همانی جمهوری اسلامی با شوروی و رژیم شاه و ارائه اطلاعاتی درباره حکومت بعدی؛ در رسانه‌های اصلاح‌طلب و البته رسانه‌های دولتی با شدت هرچه‌تمامتر در حالی پیگیری است؟!

***

1_ http://fna.ir/72AMP

2_ http://www.irinn.ir/fa/news/121294

3_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1007267

4_ https://www.farsnews.com/news/13931020001202

5_ http://monitor.shafaqna.com/FA/AL/14283578

6_ mshrgh.ir/891131

7_ mshrgh.ir/878667

8_ mshrgh.ir/867289