X

” بهشتی” در مصاحبه با بی بی سی: گنابادیها متحمل خسارتهای سنگینی شده اند!

قطع طولانی مدت برق در گناباد و تلف شدن بیش از ششهزار عدد از طیور مرکز مرغداری گناباد!

دهها میلیون تومان ضرر مرغداران گنابادی به دلیل قطعی برق!

براساس گزارشها از ایران قطع برق در روزهای اخیر باعث “میلیونها تومان” ضرر مرغداران گنابادی شده است. همین گزارشها حاکیست که بر اثر این قطع برق در روزهای اخیر باعث شده بیش از ۶۰۰۰ مرغ، تلف شوند.

به گزارش بی بی سی فارسی گروهی از مرغداران گنابادی دیروز یکشنبه (۱۷ تیر ماه) با تجمع در مقابل اداره برق این شهر، مرغ‌های مرده خود را با آتش کشیدند.میزان خسارات مرغداران گنابادی دهها میلیون تومان برآورد شده ولی هنوز رقم دقیقی از این خسارت اعلام نشده است.

میثم خدادادی یکی از مرغداران گناباد، به بی‌بی‌سی فارسی گفته است: “با قطع دو ساعته برق دیروز (شنبه ۱۶ تیر ماه) ۱۵ میلیون تومان متضرر شدم.”

یکی دیگر از این مرغداران به خبرگزاری دانشجویان ایران -ایسنا- گفته است: “بر اثر قطع برق حدود بیش از ۲ هزار قطعه مرغ ۳ کیلوئی از واحد مرغداری بنده تلف شدند، آنهم زمانی که این مرغ ها آماده ورود به بازار بودند. اداره برق می‌توانست یکی دو روز به ما فرصت دهد تا فکری برای مولد اضطراری داشته باشیم که متأسفانه این فرصت داده نشد.”

به گفته مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی قطع برق مراکز صنعتی و کار نکردن تهویه‌ها باعث تلفات در مرغداری‌ها شده است.

این قطع برق در روز شنبه (۱۶ تیرماه) در محور بیدخت به نجم آباد اتفاق افتاده است.این مرغداران می‌گویند انتظار نداشته‌اند برق واحدهای تولیدی از جمله مرغداری‌ها قطع شود.هیئت مدیره شرکت مرغداران گناباد می‌گوید پیشتر به آنها اعلام شده بود که امکان قطع برق وجود دارد ولی این شرکت در نامه‌ای از اداره برق خواسته بود که “با توجه به خسارت وارده در طول یک ماه گذشته به مرغداران کشور، حتی الامکان از قطع کردن برق مرغداری‌ها جلوگیری شود.”

او گفته: “برق یک منطقه قابل تفکیک نبود ولی زمان قطع برق را کم کرده‌ایم.”

تلف شدن مرغ‌ها در گناباد در حالی است که مرغداران ایرانی با مشکلاتی نظیر افزایش قیمت خوراک طیور دست به گریبان هستند.

خوراک دام و طیور از جمله کالاهایی است که واردکنندگان آن ارز یارانه‌ای۳۸۰۰ تومانی دریافت می‌کنند.

این در حالی است که دیروز خبرگزاری‌های دولتی ایران از افزایش قیمت مرغ در هر کیلو به بالای ۹ هزار تومان در بازار تهران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم قیمت هر کیلو مرغ در بازار خرده‌فروشی و برای مصرف کنندگان نهایی به ۸۹۰۰ تومان تا ۹۲۰۰ تومان در تهران افزایش یافت. خبرگزاری مهر قیمت این کالا را در مراکز خرده فروشی ۸۸۵۰ تومان اعلام کرده است.

افزایش مصرف در فصل گرما باعث قطع برق در ایران شده است.