X

پرده دود آتش گلستان هفتم

خبرگزاری شبتاب – در این تحلیل در نظر داریم به بررسی نحوه دستیابی اسناد برنامه اتمی جمهوری اسلامی توسط موساد و همزمانی آن با وقایع گلستان هفتم واقع در خیابان پاسداران تهران در بهمن ماه ۹۶ بپردازیم تا از منظری دیگر به آنچه بر دراویش گنابادی گذشت بنگریم.

«فریب قرن»

این روزها انتشار اخباری مبنی بر دستیابی موساد به اسناد و مدارکی دالّ بر تداوم فعالیتهای مرموز و مشکوک اتمی جمهوری اسلامی – که ما از آن به «فریب قرن» نام می بریم – و همزمانی خروج این اسناد با آنچه درآن شبها در گلستان هفتم واقع در خیابان پاسداران تهران رخ داد؛ بیش از پیش از برنامه ریزی دقیق و توطئه طراحی شده بالاترین رده های سرویسهای امنیتی – اطلاعاتی جمهوری اسلامی پرده برمی دارد.

وقوع رخدادهای گلستان هفتم و آنچه به سرکوب دراویش گنابادی و بازداشت خانگی رهبر طریقت نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی انجامید، این پرسش را در ذهن نگارنده و میلیونها ایرانی که شاهد حوادث تلخ و فاجعه بار آنروزها بودند تداعی می کرد:

«حکومت جمهوری اسلامی با اشراف به آنکه دراویش بارها و بارها نشان داده اند که در اتحاد و همبستگی مثال نازدنی اند و  هر کنشی نسبت به آنها واکنش آنها را در پی خواهد داشت و در مقام دفاع همچون سنگ خارا هستند ؛ چه میشود که حاکمیت  سرکوب و دروغ  “علی رغم وقوف به کارکرد اجتماعی تشکل فقر و درویشی نسبت به تجارب گذشته از آن چشم پوشیده و باز هم دست در لانه زنبور کرده؟”  هزینه آن را اگرچه سنگین حاضر است بپردازد؟

واکاوی ابعاد ماجرا

در این مقاله سعی داریم این ابهام را در نظر خوانندگان مورد بررسی و واکاوی دقیق قرار دهیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه ١٠ اردیبهشت/ ٣٠ آوریل، در مقر ستاد ارتش این کشور در مجتمع نظامی “کیریا” در تل‌آویو، جمهوری اسلامی را به پیگیری یک برنامۀ اتمی مخفیانه متهم کرد و گفت کشف این برنامه از طریق دسترسی به اسناد و مدارک فراوانی صورت گرفته که در ساختمان نیمه خرابی در منطقه شورآباد در جنوب تهران، بدست سرویس اطلاعاتی اسرائیل افتاده است.

این مقام اسرائیلی گفت «دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژانویه گذشته در دیدار با “یوسی کوهن” رئیس موساد، در جریان این عملیات و وجود این اسناد قرار گرفت.

از گفته های بنیامین نتانیاهو می توان نتیجه گرفت خروج این اسناد دقیقا در همان زمانی صورت گرفته که آغاز حملات برنامه ریزی شده به دراویش گنابادی و توطئه از پیش طراحی شده علیه پیروان این طریقت صوفیانه و قطب این سلسله دکتر نورعلی تابنده آغاز شده بود.

بررسی تاریخ آغاز حملات به دراویش از روزهای آغازین بهمن ماه ۹۶ که در ابتدا با استقرار ایست بازرسی توسط نیروهای لباس شخصی بسیجی – سپاهی در منطقه پاسداران تهران آغاز و سپس با انتشار احتمال خبر بازداشت دکتر نورعلی تابنده بر زبانها افتاد، شائبه توطئه برنامه ریزی شده علیه دراویش برای انحراف افکار عمومی و متمرکز کردن بالاترین سطوح اطلاعاتی – امنیتی – عملیاتی کشور در همان زمان نسبت به حساسیت این موضوع را دو چندان می کند.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بدون اشاره به نحوه خروج اطلاعات پرونده هسته ای جمهوری اسلامی به ذکر تاریخ  ( شب ۳۱ ژانویه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۶)، خروج این اسناد اشاره کرد. (بهبوهه رایزنی ها با مقامات رسمی برای برچیدن تحرکات نیروهای خودسر در منطقه پاسداران تهران)

مقامات جمهوری اسلامی از صدر تا ذیل می دانند که کوچکترین جسارتی به جامعه درویشی با پیوند و عقد اخوت و برادری میان آنها واکنش شان را در پی خواهد داشت ؛ چطور است حاضر می شوند هزینه سرکوب دراویش  را بپردازند؟

 

آنچه بر گمانه زنی ها در این باره دامن می زند ، پرده از یک طرح اطلاعاتی – عملیاتی عمیق و پیچیده برمی دارد؛ به گفته تحلیلگران در موضوع افشاءاسناد طبقه بندی شده هسته ای جمهوری اسلامی توسط نخست وزیر اسرائیل، آنچه بیش از پیش حائز اهمیت است مربوط به محتوای این اسناد نیست بلکه چگونگی دستیابی به آنها است؟ که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از آن بعنوان «یکی از مهمترین موفقیت‌های دولت اسرائیل در زمینۀ اطلاعاتی» نام می برد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که این موفقیت برای دولت اسرائیل ، به منزله شکست و عمیق تر شدن جریان نفوذ در بالاترین ارکان و رأس هرم قدرت جمهوری اسلامی بویژه نهادهای بالای اطلاعاتی – امنیتی کشور برشمرده می شود.

ییسرائل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل، گفته بود که این اقدام شاید مهم‌ترین طرح اطلاعاتی موفق اسرائیل در هفتاد سال گذشته بوده است.

شکست دوم برای جمهوری اسلامی در این مبارزه اطلاعاتی ، تصویب قانونی بود که – همزمان با افشاگری های نخست وزیر اسرائیل توسط پارلمان این کشور- اعلان جنگ از سوی نخست وزیر اسرائیل و وزیر دفاع این کشور را تسهیل کرد.

نهادهای امنیتی – اطلاعاتی جمهوری اسلامی

قانون تاسیس وزارت اطلاعات ایران در سال ۱۳۶۲ تصویب شد و این وزارتخانه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اصلی‌ترین نهادهای امنیتی در ایران هستند. به گزارش خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران – روز ۲۲ مهر ۱۳۹۳ – نهادهای «اطلاعاتی- حفاظتی» در جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۸ تاکنون از ۵ نهاد به ۱۶ نهاد افزایش یافته است.

حفاظت‌ ـ‌ اطلاعات قوه قضائیه، حفاظت‌ِ‌ اطلاعات سپاه پاسداران، اطلاعات ارتش و اطلاعات نیروی انتظامی از جمله دیگر سازمان‌های اطلاعاتی در ایران هستند.

در رأس این نهادها سازمان حفاظت اطلاعات قرار دارد که مسئولیت کنترل و بررسی فعالیتهای کلیه نهادهای اطلاعاتی – امنیتی کشور در داخل و خارج را برعهده دارد که در رأس آنها برادران طائب خانوادگی فعالیت می کنند.

این نهاد به هیچ سازمان و ارگانی پاسخگو نیست و چنانچه نفوذی در رأس آن صورت پذیرد بدلیل اشرافی که به کلیه اسناد و اطلاعات کشور دارند براحتی می توانند تمامی آثار و علائم آن را پاک کنند. به همین دلیل علی رغم مخالفت ها و انتقادها نسبت به انتشار اسناد و مدارک طبقه بندی شده هسته ای توسط برخی منتقدان در دولت بنیامین نتانیاهو درباره لو رفتن شبکه ها و منابع اطلاعاتی ، اسرائیل حاضر میشود هزینه چنین افشاگری را پرداخته و با طیب خاطر از این که خللی در زمینه فعالیتهای اطلاعاتی سازمان موساد بعمل نخواهد آمد ، به چنین افشاگری تن دهد.

تنها در صورتی می توان «درز اطلاعاتی» در سیستم حفاظت اطلاعات جمهوری اسلامی را پذیرفت که در رأس این سیستم «نفوذ» صورت گرفته باشد. یعنی مهدی و حسین طائب و اذناب آنها در لایه های بالای امنیتی به مَرَض نفوذ مبتلا گشته و با اشراف به کلیه شاهرگ های اطلاعاتی کشور ، اطمینان دارند که هیچ کنترلی بر آنها اعمال نخواهد شد و نزد هیچ نهادی پاسخگو نیستند.

کنایه علی مطهری به حسین طائب

نشست علنی مجلس شورای اسلامی – نطق میان دستور ؛ اواسط اردیبهشت ماه ۹۷

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتارهای اطلاعات سپاه و رئیس آن حسین طائب :

پیشنهاد می کنم جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروه های مخالف مسلح شود.

 

با اینحال ، روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی به نقل از مقام های رسمی در تل آویو اعلام کرده است که این اسناد در نتیجه عملیات مستقیم سازمان اطلاعات خارجی اسرئیل، موساد در تهران بدست آمده است! امری که تا حدودی باور آن ، بدون همکاری و دست داشتن بالاترین نهادهای امنیتی-اطلاعاتی داخلی جمهوری اسلامی در این «سرقت اطلاعاتی قرن» را ناممکن میسازد.

بخشهایی از مقاله فرنوش رام – رادیو فردا – ۱۵/اردیبهشت/۱۳۹۷ :

رسانه‌های اسرائیل به نقل از ارزیابی مقام‌های اطلاعاتی گزارش داده‌اند که مأموریت نگاهداری از آرشیو هسته‌ای ایران بر عهده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران بود که حسین طائب رئیس آن است. ایران همچنین به نقش احتمالی مقام‌های این کشور، در به سرقت رفتن اسناد محرمانه هسته‌ای سکوت کرده است، زیرا نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه شب گفت که «تنها شمار بسیار معدودی از ایرانی‌ها از وجود چنین آرشیوی با خبر بودند».

علی خامنه ای از موضوع خروج اسناد باخبر بوده است

البته نمی توان در این میان منکر بی اطلاعی رهبری جمهوری اسلامی شد؛ چرا که رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۲۹ فروردین درباره آنچه «جنگ پیچیده اطلاعاتی» با «دشمن»‌ نامید خواستار آن شد که جمهوری اسلامی علاوه بر دفاع، «برنامه تهاجم نیز داشته باشد.»

علی خامنه‌ای این سخنان را در دیدار با محمود علوی، وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی – اطلاعاتی دیگر مطرح کرده‌است. بویژه وی تأکیدی بر روی بستر نفوذ و تأثیرگذاری آن بر مسئولان و … داشت

علی خامنه‌ای در مورد «جنگ پیچیده اطلاعاتی دشمن»، گفت: «یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان و تغییر باورهای مردم است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.»

با بیان این اظهارات از سوی بالاترین مقام رسمی کشور به نظر می رسد ،  علی خامنه ای از موضوع دسترسی نهادهای اطلاعاتی – امنیتی اسرائیل به اسناد و مدارک برنامه اتمی جمهوری اسلامی مطلع گشته است.

چرا که درست ۱۱ روز بعد از این اظهارات نخست وزیر اسرائیل به افشای اسناد و مدارک پرونده هسته ای ایران پرداخت.

سازمان حفاظت اطلاعات

بالاترین مداری که میتواند از چشم تمام سیستم حفاظت اطلاعات مخفی بماند رأس سیستم حفاظت اطلاعات است، یعنی سیستم ضداطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه (ساس) ، وزارت اطلاعات و سازمان حفاظت اطلاعات سازمانهایی هستند که تمام مملکت را کنترل می کند و در رأس آنها سیستمی قرار دارد که همه اینها را کنترل می کند.  این سیستم حفاظت اطلاعات است. در رأس این سیستم حفاظت اطلاعات شخصی قرار دارد که همه اطلاعات به او میرسد، یعنی مهدی و حسین طائب و … یعنی اگر نفوذ در این لایه ها صورت گرفته باشد، هرگز سیستمهای اطلاعاتی کشور نمی توانند آگاه بشوند چون اینها تمام اطلاعاتی که ممکن است به خودشان برسد را پاک می کنند و از بین می برند و تا ابد کسی نمی تواند بفهمد که این اطلاعات چگونه و از چه طریق، به چه کسی درز پیدا کرده است؟! مگر اینکه همه چیز افشا بشود در نتیجه این اتفاق «درز اطلاعاتی» بطریقی به برادران طائب مربوط می شود.

استفاده از برچسب هایی نظیر ارتباط با موساد و جاسوسی برای اسرائیل علیه دراویش

درتمام طول این مدت اینها درصدد بودند که طریقت نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی را با برچسب اتهام، به اسرائیل و موساد وصل کنند. حتی در این زمینه ابایی نداشتند بزرگ طریقت گنابادی را با پرچم اسرائیل ترسیم کنند.

این اتهامات را در حالی متوجه دراویش و بزرگان طریقت گنابادی می کنند که خود در خلوت کار دیگر می کنند.

لسان الغیب حافظ شیرازی :

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند

چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

 

با رخدادهایی که در پی افشاگری نتانیاهو در روزهای اخیر بوقوع پیوسته ، قطعا و یقینا می توان نتیجه گرفت که «سرمنشأ وقایع گلستان هفتم از کجا نشأت می گیرد؟! »

سیاهه نویسان روزنامه جوان چگونه از افشای اسناد باخبر بودند؟!

همان زمانی که کلیه روزنامه های رادیکال نظیر کیهان ، جوان ، وطن امروز و … سعی می کردند نعل وارونه بزنند و با اجرای یک نمایش مضحک توجه ها را متوجه دراویش و توطئه از پیش طراحی شده علیه پیروان این طریقت و دکتر نورعلی تابنده کنند، امروز هم علی رغم افشاگری ها در این زمینه هرگز اصل ماجرای خروج اسناد و مدارک و چگونگی خروج آنها از ایران توسط دلواپسان و نشریات وابسته به آنها در فضای رسانه ای و فضای مجازی مورد انکار قرار نگرفته است.

نه تنها منکر آن نشده اند بلکه روزنامه جوان پیشتر آن را پیش بینی نیز کرده بود.

بخشی از تحلیل رادیو فردا – فرنوش رام : (۱۵/اردیبهشت/۱۳۹۷)

نحوه دسترسی موساد به اسناد محرمانه ایران؛ بحث داغ رسانه‌های اسرائیل و منطقه

در این میان اما، مطلبی که جوان آنلاین در تهران روز ۲۱ اسفند در مورد پروژه آماد نوشته بود، می‌تواند قابل تأمل باشد و ممکن است نشان آن باشد که ایران با آگاهی از ربوده شدن اسناد اتمی، می‌دانست که چه در انتظار ایران است.

اگر گزارش‌های متعدد رسانه‌های اسرائیل درست باشد که اسناد اتمی شب ۳۱ ژانویه تا اول فوریه (یعنی درست ساعاتی پیش از آغاز جشن‌های موسوم به دهه فجر در ایران)، از شورآباد منتقل و همان شب از ایران بیرون برده شد، پس جوان آنلاین، چهل روز بعد، و یعنی پنجاه روز پیش از کنفرانس خبری نخست‌وزیر اسرائیل، می‌دانسته که به زودی «آماد»، طرح هسته‌ای اولیه ایران، دستمایه فشارهای جدید به ایران خواهد شد تا از جمله برنامه موشک‌های بالیستیک ایران مهار و برد آن محدود شود.

مطلب جوان آنلاین با عنوان «آماد، اسم رمز اتهام‌افکنی علیه برنامه موشکی ایران» با عبارتی با این مضمون به پایان رسیده بود که «…می‌توان حدس زد در دور جدید فشارها هم، به این اسناد، به عنوان سابقه‌ای از تلاش ایران برای تجهیز موشک‌های بالیستک به کلاهک‌های اتمی استناد شود… اما شاید بد نباشد که دستگاه سیاست خارجی [ایران] در پاسخ به فشار غرب، اسناد محکمی درباره رد این مدارک، آماده و ارائه کند؛ کاری که با توجه به وضعیت موجود و اراده آمریکا برای پرداختن به این مسئله ضرورتی انکارناپذیر دارد.»

مدیرمسئول روزنامه جوان آنلاین ، عبدالله گنجی است.

راستی آزمایی افشاگری نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در برابر اتحادیه اروپا

با سررسید مهلت سه ماهه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در مورد توافق هسته ای قدرتهای جهانی با جمهوری اسلامی ، دونالد ترامپ خروج رسمی خود از «برجام نافرجام» را بطور رسمی اعلام کرد.

ترامپ به سه قدرت اروپایی (بریتانیا، فرانسه و آلمان) تا ۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت فرصت داده بود که برای تحدید نفوذ منطقه‌ای ایران، نظارت بر برنامه موشکی سپاه و تجدید نظر در بند هایی از برجام را در نظر بگیرند.  با اینحال وی زودتر از موعد مقرر تصمیم خود را در برابر انظار عمومی بین المللی اعلان کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش از برجام خارج خواهد شد و تحریم‌های تعلیق شده به موجب این قرارداد را باز خواهد گرداند.

رییس‌جمهور آمریکا با اشاره به اسناد و آرشیو هسته‌ای مخفی ایران که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دهم اردیبهشت افشا کرد گفت:

 

“این معامله هرگز نباید انجام می‌شد. چراکه پس از اینکه تحریم‌ها لغو شد، دیکتاتوری ایران از بودجه به دست آمده برای ساخت موشک‌ها استفاده کرد و باعث خسارت و ویرانی در خاورمیانه و فراتر از خاورمیانه شد.”


مخافان افشای اسنادطبقه بندی شده هسته ای ایران ، با این حال انتشار اسناد و مدارک برنامه پنهان اتمی جمهوری اسلامی توسط نخست وزیر اسرائیل جهت «اقناع طرفهای اروپایی» صورت گرفت.

فرنوش رام در بخشی از مقاله اش که در رادیو فردا منتشر شده است؛ می گوید :

در اسرائیل اما شماری از گزارشگران و تحلیلگران و سیاستمداران از اصل افشاگری از دستاورد اطلاعاتی کشورشان انتقاد کرده و آن را زیان بار دانسته‌اند؛ مهم‌ترین این منتقدین، یائیر لاپید رهبر حزب «آینده‌ای هست» و رام بن‌باراک معاون پیشین موساد، بوده‌اند.


مخالفان بر این باورند که انتشار این اسناد می تواند :

اول – منجر به ایجاد مخاطرات عدیده و عمده برای منابع اطلاعاتی موساد در سرویسهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی (بحث نفوذ موساد در بالاترین رده های حفاظت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران) شود.

دوم – لو رفتن شبکه های اطلاعاتی موساد در منطقه و محدودساختن عملیات بعدی توسط موساد در منطقه

اما به نظر میرسد یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل  ، برای جلب خاطر منتقدان ، به آنها اطمینان می دهد که هیچیک از مخاطرات مدنظر منتقدان افشای اسناد متوجه منابع اطلاعاتی موساد نخواهد شد.

عبدالباری عطوان  ، تحلیلگر و کارشناس امور خاورمیانه : ۴ نشانه جنگ قریب الوقوع در خاورمیانه

عطوان این دلایل را بشرح زیر برمیشمرد : (خبرگزاری دولتی مهر)

۱- ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، پنجشنبه ششم اردیبهشت، در نشست کمیسیون تسلیحاتی سنا و بلافاصله در همان روز در دیدار با وزیر دفاع اسرائیل که به واشینگتن رفته بود، گفت می‌تواند حدس بزند که جنگ ایران و اسرائیل در سوریه چگونه آغاز می‌شود اما نمی‌تواند پیش بینی کند که دامنه آن تا کی و به کجا کشیده شود.

۲- مراکش روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی را قطع کرد ، به گزارش رویترز ، وزیر خارجه مراکش دلیل این قطع رابطه را حمایت تهران از «جبهه پولیساریو» اعلام کرد. جبهه پولیساریو، سازمانی سیاسی نظامی در صحرای غربی است و با تشکیل جمهوری خودخواندهٔ دمکراتیک عربی صحرا ، مدعی حکومت بر صحرای غربی است که کنترل این بخشها بیشتر در اختیار دولت مراکش است

٣-  نجیب ساویرس میلیادر مصری نیمی از ثروت خود را تبدیل به طلا کرده است و گفته که طلا ملجا امن عامه مردم در زمان بحرانهاست. آنچه ساویرس نگفته این است که تاجران و بازرگانان و سرمایه داران همانند پرندگان و حیواناتی که طوفان و زلزله های را قبل از وقوع آن احساس می کنند، هستند و معمولا احتمالات آنها درباره جنگ درست است. ساویرس همانند تاجران معمولی نیست و روابطش با سیاستمداران جهان عرب زیاد است و گرنه چرا خبرگزاری مانند بلومبرگ مواضع وی را در این زمان انتقال داده است..

۴-  درخواست پمپئو وزیر خارجه جدید آمریکا از کشورهای حوزه خلیج فارس است که اختلافات خود را کنار بگذارند و بر روی خطر ایران تمرکز کنند. محمد بن سلمان هم اعلام کرده است که موضوع فلسطین در اولویت عربستان نیست و اولویت کنونی مقابله با نفوذ ایران در منطقه است.

بیشتر بخوانیم :

جنگ پنهان ایران و اسرائیل در سوریه 

اسرائیل خود را برای حمله‌ی ایران آماده می‌کند

دادگاه آمریکایی ایران را به پرداخت غرامت به قربانیان ۱۱ سپتامبر محکوم کرد – ۱۳/اردیبهشت/۱۳۹۷

یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا روز دوشنبه حکومت ایران را به پرداخت شش میلیارد دلار غرامت به بازماندگان قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر محکوم کرد.

به گزارش «د هیل» جورج دانیلز، قاضی دادگاه منطقه منهتن نیویورک شکایت خانواده های یک هزار نفر از کشته شدگان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر علیه سپاه پاسداران و بانک مرکزی ایران را وارد دانسته است.

براساس حکم این قاضی دادگاه فدرال ایران می بایست به همسران کشته شدگان ۱۲ میلیون ۵۰۰ هزار دلار، به والدین و فرزندان کشته شدگان هشت میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و خواهران و براداران کشته شدگان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پرداخت کند.

«پرده دود» ؛ نتیجه گیری

همزمانی خروج اسناد و مدارک طبقه بندی شده برنامه هسته ای جمهوری اسلامی با آنچه در همان شبها در گلستان هفتم خیابان پاسداران گذشت، شائبه «توطئه از پیش طراحی شده علیه دراویش گنابادی» را دو چندان می کند.

آنجا که رئیس پلیس تهران بزرگ در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر آنکه چرا شما برای برخورد با دراویش تجمع کننده در گلستان هفتم دست دست کردید و از همان ابتدا با آنها برخورد نکردید؟ می گوید : «برای اینکه به ما دستور داده نشده بود.»

به نظر میرسد تمامی این سیاه بازی ها برای به درازا کشاندن ماجرای سرکوب دراویش در گلستان هفتم ، انعطاف و تمرکز کلیه رسانه های داخلی و بین المللی بر روی اخبار سرکوب دراویش گنابادی از این منظر باشد که درست در همان زمان ، خروج این اسناد از کشور توسط بالاترین نهادهای امنیتی – اطلاعاتی با همکاری موساد صورت می گرفته است.

آغاز تحرکات علیه دراویش از ابتدایی ترین روزهای ماه بهمن تا پایان بهمن ماه ۹۶ صورت گرفت و هربار که کسانی از هر دو طرف سعی بر آرام کردن شرایط داشتند؛ نیروهای لباس شخصی بسیجی و سپاهی حاضر در محل ، تحرکاتی را آغاز می کردند تا حضور دراویش برای دفاع از حریم حرم بزرگ طریقت نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی را تداوم بخشند.

اینجاست که نگرانی پیروان طریقت نسبت به شائبه برخورد با دکترنورعلی تابنده توجیه می پذیرد ، چرا که اگر رایزنی های برخی مقامات و دولتمردان (نظیر وزیر کشور و مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیتها) با نیروهای خودسر وابسته به سازمان اطلاعات سپاه نبود ، این نیروها قصد جسارت به ساحت قطب طریقت گنابادی را داشتند تا غائله ای بزرگتر را براه اندازند و به اصطلاح معروف با یک تیر دو نشان بزنند. (خروج اسناد با ایجاد پرده دود و جمع کردن غائله درویشی از سراسر ایران)

اقداماتی که بعدها از سوی ائمه جمعه و جماعات در شهرهای مختلف ایران و اشخاصی نظیر محسن اراکی به عنوان اهمال دولت در تریبوهای نمازجمعه در برخورد علیه بزرگ طریقت گنابادی و پیروان این طریقت صوفیانه در ایران نام گرفت.

توطئه چینان چنین طرحی ابایی نداشتند که حتی در این میان نیروهایی از میان خودشان را نیز قربانی کنند. بهمین دلیل در یک توطئه از پیش طراحی شده با صنه ارایی و پروپاگاندای خبری ، سه تن از نیروهای شریف ناجا و یک جوان بسیجی را بقتل رساندند و با لاپوشانی نسبت به وجود دو اتوبوس در ماجرای گلستان هفتم در حالیکه خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی اولین بازجویی ها از درویش محمدیاور ثلاث بر روی برانکارد بیمارستان را بعمل می آورد ، قطعه های پازل توطئه شوم از پیش طراحی شده علیه دراویش را فراهم کنند.

در این میان حتی خبرگزاریهای بین المللی نیز فریب سیاه نمایی های جمهوری اسلامی را خورده و بگمان انکه دراویش عامل کشتار سه تن از نیروهای ناجا بودند به این خبر پوشش دادند؛ تا به برچسب «درویش- داعش» ها که قرار بود در پی این توطئه به دراویش گنابادی زده شود و مقدماتش پیشتر در خارج کشور در لندن توسط عطاءالله مهاجرانی و در داخل توسط حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان فراهم شده بود، رونق بخشند و آن را ورد زبانها سازند.

بدین ترتیب کلیه خبرگزاری های بین المللی و داخلی تحت الشعاع اخبار رخدادهای گلستان هفتم و حاشیه های مربوط به آن ، دادگاه های فرمایشی و اعترافات ساختگی و نمایشی بعد از آن قرار گرفته ؛ غافل از آنکه رئوس بالاترین نهادهای امنیتی – اطلاعاتی کشور در حال خروج اسناد و مدارک پرونده هسته ای جمهوری اسلامی از کشور هستند.