X

نخستین روز کاری جان بولتون در کاخ سفید همزمان با بحران حمله شیمیایی در سوریه

Former U.S. Ambassador to the UN John Bolton speaks at the Conservative Political Action Conference (CPAC), Friday, Feb. 24, 2017, in Oxon Hill, Md. (AP Photo/Alex Brandon)

 

جان بولتون مشاور جدید امنیت ملی آمریکا در دولت پرزیدنت ترامپ، در حالی رسما کار خود را در کاخ سفید آغاز می‌کند، که بحران ناشی از حمله شیمیایی در سوریه در راس خبرهای مهم جهان قرار گرفته است.

روز دوشنبه ۲۰ فروردین همزمان با آغاز کار آقای بولتون، جیم متیس وزیر دفاع آمریکا، گفت که اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه در واکنش به گزارش‌های مرتبط با حمله شیمیایی در آن کشور را فعلا منتفی شده نمی‌داند.

آقای متیس گفت که فعلا هیچ گزینه‌‌ای را نمی‌‌توان منتفی شده دانست.

مخالفان اسد روز یکشنبه اعلام کردند که ارتش سوریه شهر دوما در غوطه شرقی را هدف بمب‌های بشکه‌ای قرار داد که حاوی گاز کلرین بودند.

تصاویر منتشر شده از دوما کودکانی را نشان می‌دهد که از مسمومیت ناشی از استشمام گاز کلرین در حال خفگی بودند.

پرزیدنت ترامپ روز یکشنبه با بیان اینکه عاملان حمله شیمیایی بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد، روسیه و جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت مستمر و بی‌دریغ از رژیم اسد، که او را حیوان نامید، مسئول دانست.

بسیاری از کشورهای غربی نیز به این حمله واکنش نشان داده و دولت اسد را مسئول آن دانستند.

یکی از وظایف آقای بولتون در مقام مشاور امنیت ملی، ارائه پیشنهادهای مشخص در امور امنیت ملی و سیاست خارجی به ریاست جمهوری و اعضای امنیتی کابینه است.

آقای بولتون در دوره ریاست جمهوری جرج بوش، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود، و از چهره‌های شاخص سیاست خارجی آمریکا شناخته می‌شود.