X

نجفی ضمن اصرار بر استعفا، جلسه شورای شهر را ترک کرد

جلسه غیرعلنی شورای شهر به منظور بررسی دلایل استعفای شهردار تهران

صبح امروز، جلسه‌ای به منظور بررسی دلایل استعفای محمد علی نجفی از شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش میزان، در این جلسه که به صورت غیر علنی برگزار شد، محمد علی نجفی دلایل استعفای خود را تشریح کرد.

پیش از این اعلام شده بود که شهردار تهران به علت بیماری از حضور در شهرداری استعفا داده است.

 

عضو شورای شهر: نجفی استعفایش را پس نگرفت

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد که محمدعلی نجفی، شهردار تهران در جلسه غیرعلنی امروز استعفایش را پس نگرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظری: شورا بنا دارد با استعفای نجفی مخالفت کند

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران امروز پس از پایان جلسه اعضای شورای شهر تهران با شهردار که به شکل غیر علنی برگزار شد در توییتر خود نوشت که شورا بنا دارد با استعفای شهردار تهران مخالفت کند.

نجفی ضمن اصرار بر استعفا از شهرداری تهران جلسه شورای شهر را ترک کرد

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که محمد علی نجفی شهردارد تهران، ضمن اصرار بر استعفا از این سمت، جلسه غیر رسمی شورای شهر تهران را که سه‌شنبه 3 آوریل برای بررسی این استعفا تشکیل شده بود، ترک کرد.

به گزارش العربیه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که جلسه غیر رسمی و غیر علنی اعضای شورای شهر برای بررسی استعفا شهردار تهران صبح امروز برگزار شد؛ محمدعلی نجفی این جلسه را ترک کرد.

بنا بر این گزارش، نجفی حاضر به پس گرفتن استعفا خود نشده است.

این گزارش می‌افزاید که شهردار تهران تاکید کرد که دلیل استعفایش، بیماری است.ا کنون اعضای شورا در حال بحث پیرامون پذیرش یا عدم پذیرش استعفا هستند.

همچنین به نقل از یک منبع آگاه نجفی نامه دوم استعفای خود را هم امروز به شورا شهر ارائه داده و برای رفتن اصرار دارد.

تا کنون دلایل مختلفی درباره دلایل استعفای نجفی مطرح شده است. در حالی که برخی منابع، بیماری را دلیل این اقدام می‌دانند، منابع دیگری از فشار نهادهای امنیتی در این زمینه خبر می‌دهند.

محمد علی نجفی از شخصیت‌های اصلاح طلب ایرانی و از اعضای حزب کارگزاران سازندگی نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران است.

خامنه‌ای با «فتنه‌گر» توصیف کردن اعضای شورای شهر تهران از دیدار با آن‌ها امتناع کرد

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که علی خامنه‌ای رهبر ایران، دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار تهران را نپذیرفته و در این باره بیان کرده که برخی از اعضای شورا از «محکومان فتنه 88» هستند.

سایت سحام نیوز نزدیک به مهدی کروبی از رهبران معترضان ایران در گزارشی نوشته است: « یکی از اعضای هیات رئيسه شورای شهر تهران اخیرا با رهبر جمهوری اسلامی دیدار داشته است. در این دیدار، این عضو شورای شهر تهران از خامنه‌ای خواسته وقتی برای ملاقات اعضای شورای شهر و شهردار تهران بدهد، ولی این درخواست با پاسخ تند و منفی خامنه‌ای مواجه شده است».

بنا بر این گزارش، خامنه‌ای گفته است: «به شورای شهری ملاقات بدهم که 3 نفر از اعضایش از محکومین فتنه 88 و زندانی بودند!؟»

خامنه‌ای و اصولگرایان ایران، به اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 شمسی (2009 میلادی) این کشور، «فتنه» می‌گویند. پس از این انتخابات، اصلاح طلبان که می‌گفتند تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده، دست به اعتراض زدند. حاصل سرکوب اعتراض‌ها، کشته شدن ده‌ها تن در خیابان و بازداشت‌گاه‌ها و زندانی شدن صداها تن دیگر بود.

اکنون بیش از هفت سال است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات 88 و همچنین زهرا رهنورد همسر موسوی در حبس خاتکی به سر می‌برند.

همچنین به گزارش سحام نیوز رهبر ایران افزوده است: «از ابتدا هم پیغام دادم که با شهردار شدن نجفی مخالفم، با این حال او را شهردار کردید».

محمد علی نجفی شهردار تهران از اعضای حزب کارگزاران سازندگی نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران است.

طی هفته های گذشته نیز محمد علی نجفی، شهردار تهران درخواست استعفای خود را به شورای شهر تهران ارسال کرده بود.