X

سپاه : کارنامه نظام به شدت در معرض تهدید قرار گرفته است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید که «کارنامه درخشان» جمهوری اسلامی در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب٬ «به شدت در معرض تهدید و تهاجم» قرار گرفته و «القای ناکارآمدی نظام در حل مسائل اقتصادی» از نشانه‌های این تهدیدها است.

این دیدگاه سپاه پاسداران در بیانیه‌ روز یکشنبه ۱۲ فروردین آن که به مناسبت سالروز «همه‌پرسی ۱۲ فروردین سال ۵۸» صادر کرده بیان شده است. ۱۲ فروردین در تقویم رسمی ایران به عنوان «روز جمهوری اسلامی» نام‌گذاری شده است.

در این بیانیه٬ جمهوری اسلامی به عنوان «مهم‌ترین چالش و دغدغه استکبار بین‌الملل» معرفی شده و ادعا شده که «کارنامه درخشان جمهوری اسلامی در آستانه ورود به دهه پنجم … در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی حیرت علاقمندان و مخالفان انقلاب و ملت ایران را برانگیخته است».

سپاه اضافه کرده که «برخلاف خواست شیطانی دشمن، چهلمین سال انقلاب، درخشان‌ترین سال جمهوری اسلامی ایران خواهد بود».

این نیروی نظامی مصادیق در معرض «تهدید و تهاجم» قرار گرفتن جمهوری اسلامی را نیز «القای ناکارآمدی نظام در حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، ایجاد شکاف بین نسل جوان و آینده‌سازان کشور با نظام، و به چالش کشیدن نفوذ منطقه‌ای و عمق راهبردی جمهوری اسلامی در غرب آسیا» عنوان کرده است.

سپاه پاسداران در بیانیه روز یکشنبه خود، «دشمن» را مسوول ناکارآمدی‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی دانسته و بدون نام بردن از کشور خاصی، گفته که تلاش «دشمن» در «تضعیف و محدودسازی توان دفاعی کشور در سطح شکنندگی و فروپاشی برابر تهاجم خارجی، علاوه بر دنبال کردن پروسه برجام با روند متزلزل کنونی» از دیگر نشانه‌های تهدید علیه جمهوری اسلامی است.

این بیانیه درباره «آرمان‌های انقلاب اسلامی» نیز افزوده که «هر چند واقعیت قبیله‌گرایی سیاسی و جناحی، اعتماد به نسخه بیگانه، عدم مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض مانع پیشرفت کشور در تراز انقلاب اسلامی شده»٬ اما «با برچیده شدن موانع موجود در حل مشکلات اقتصادی امروز»، انقلاب اسلامی٬ «اهداف و آرمان‌های» خود را دنبال می‌کند.

سپاه پاسداران با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی رهبر جمهوری اسلامی با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی»٬ اعلام آمادگی کرده که «نقش‌های مؤثر، جهادی و انقلابی» در این عرصه به عهده بگیرد.