X

شهادت سرخ “وحیدحیدری” جوانمرد شهادت طلب اراکی در سلاخ خانهء گزمه های قصاب نظام ولایت فقیه!

در این چند روز اخیر، حداقل یک جوان گلگون کفن دیگر به نام “محسن عادلی” نیز در سلاخ خانه اوین زیرشکنجه های سبعانه به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

روز سه‌شنبه، ۱۹ دی‌ماه، گزارشی از مرگ «وحید حیدری در بازداشتگاه اراک» – یکی از جوانمردان بازداشت شده در خیزش شهادت طلبانه مردم گلگون کفن ایران انتشار یافت.

روز دوشنبه خبرگزاری ایسنا به نقل از مدیرکل زندان‌های استان تهران برای لاپوشانی جنایت هولناک سلاّخان سیاهچال اوین که با دستهای خونین خود سیناقنبری را به شهادت سرخ رسانده بودند  بطرز ابلهانه ای ادعا کرد که  او «با مراجعه به دستشویی قرنطینه زندان، اقدام به خودکشی از طریق حلق‌آویز کردن خود کرده است».


گزارش کمپین حقوق بشر در ایران درباره به شهادت رساندن جوانمردان گلگون کفن شهادت طلب در قتلگاه زندانها و سلاخ خانه بازداشتگاه های سراسر شهرهای ایران!

وب‌سایت کمپین حقوق بشر در ایران در گزارشی به نقل از بستگان  «وحید حیدری” نوشته است که این جوان معترض اراکی روز دهم دی‌ماه ۱۳۹۶بازداشت شد”، و پیکر پاکش “روز شنبه، ۱۶ دی‌ماه، به خاک سپرده شد. او در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ رضوی اراک در بازداشت بوده و به گفته خانواده‌اش دستفروش بود و در همان میدانی بازداشت شده که دستفروشی می‌کرد. عموی او به کمپین گفت که جنازه برادرزاده‌اش را روز شنبه به خاک سپرده‌اند و او جنازه را ندیده است».

محمد نجفی، وکیل دادگستری، در گفتگو با  کمپین حقوق بشر اظهار داشت خانواده آقای حیدری «به شدت تحت فشارهای امنیتی هستند و مجبور شده‌اند او را در قبر و مکانی دفن کنند که ماموران امنیتی تعیین کرده‌اند. یکی از فعالان مدنی اراک به من مراجعه کرد که خبری درج شده مبنی بر این که شخصی به علت داشتن ده گرم هروئین بازداشت بود و در بازداشتگاه رضوی اراک با لباس‌های خودش خود را دار زده و خودکشی کرده. ما پیگیری کردیم متوجه شدیم جوانی است به اسم وحید حیدری و اهل یکی از روستاهای اطراف شازند یعنی همین اطراف خود ما است و روز دوم اعتراضات در اراک یعنی دهم دی‌ماه بازداشت شده است.»

کمپین حقوق بشر به نقل از علی باقری- فعال مدنی اهل اراک، در ادامه مینویسد: «همه می‌گویند که او را در بازداشتگاه بر اثر ضربات باتوم کشته‌اند. پلیس اینجا تکذیب کرده که به واسطه باتوم کشته شده و گفته‌اند به دلیل حمل مواد مخدر دستگیر بازداشت و در بازداشتگاه خودکشی کرده.»

 

محمود صادقی،‌ نماینده مجلس از تهران، روز دوشنبه در توئیتی متذکر شد:‌ «در تماسی که با یک مقام مسئول در یکی از مراجع اطلاعاتی داشتم، متأسفانه مرگ یکی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر در زندان اوین را تأیید کرد؛ به رئیس‌جمهور و مقامات امنیتی و قضایی هشدار می‌دهم از وقوع کهریزک دوم جلوگیری کنید.»