X

مسدود شدن موقتی اینستاگرام و تلگرام در پی رویدادهای اخیر در شهرهای مختلف ایران، انتقادات زیادی را در داخل و خارج از کشور موجب شده است.

 

درحالی‌که اعتراضات روزهای گذشته در برخی شهرها، منجر به آن شد که مقامات مسئول و تصمیم‌ساز در این زمینه اقدام به مسدود کردن موقتی تلگرام و اینستاگرام کنند، این موضوع منجر به آن شده است که انتقادات متفاوتی از سوی برخی افراد و نهادهای خارجی معطوف به این اقدام شود. اکنون نشریه نیوزویک در آمریکا نیز با درج مطلبی به موضعگیری پرزیدنت دونالد ترامپ در اینباره پرداخته است.

به گزارش «تابناک»؛ مسدود شدن موقتی اینستاگرام و تلگرام در پی رویدادهای اخیر در شهرهای مختلف ایران، انتقادات زیادی را در داخل و خارج از کشور موجب شده است. این مسأله که قطعا از ناحیه تصمیم‌گیری مقامات و به دلایل امنیتی بوده است، اکنون دستمایه هجمه چهره‌هایی شده است که پیش از این نیز در جریان شروع اعتراضات با سخنان خود، سعی در ایجاد جوی منفی علیه ایران داشته اند.

در همین راستا، نشریه نیوزویک در مطلبی جالب توجه، انتقادات ترامپ رئیس جمهور آمریکا از این مسأله را مورد توجه قرار داده است.

این مطلب اشاره‌ای به کنفرانس خبری چندی قبل استیو گلدشتین، رئیس دفتر کاخ سفید دارد که طی آن وی گفته بود، آمریکا خواهان دسترسی آزاد به تلگرام و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی در ایران است، زیرا این ها ابزار ارتباط مشروع و آزاد هستند. وی حتی تا به آنجا پیش رفت که پیشنهاد استفاده از وی پی آن‌ها را به مخاطبان ایرانی برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی داد.پرزیدنت دونالدترامپ توییتر خود را تبدیل به ارگان رسمی کاخ سفید کرده است و بسیاری از سیاست های اصلی دولت ترامپ در داخل و خارج از آمریکا از طریق توییتر شخصی وی اعلام می‌شود و همچنین دان اسکاوینو مدیر شبکه‌های اجتماعی کاخ سفید گاهی بیانیه‌ها و اقدامات دولت آمریکا را از طریق توییتر شخصی ترامپ اعلام می کند.