X

نامه سرگشاده جمعی از فضلاء و مدرسان حوزه های علمیه ایران و عراق به آیت الله جوادی آملی

 

به گزارش «شبتاب نیوز» جمعی از فضلا و مدرسان حوزه های علمیه ایران و عراق به اظهارات اخیر آیت الله جوادی در ارتباط با واژه «مُرْجِفُون» واکنش نشان داده، و نامه ای سرگشاده خطاب به ایشان نگاشته اند که این نامه برای انتشار در اختیار خبرنگار «در تی وی» قرار گرفته است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای جوادی آملی به خاطر دارید که لسان الغیب حافظ القرآن شیرازی فرموده است؛ «ساقیا می خور و رندی کن و خوش باش ولی    دام تزویر مکن چون دگران قرآن را !»

اخیرا یک فایل صوتی از حضرتعالی در تلگرام انتشار یافته که گویا از دروس سرکار در کلاسهای حوزه قم میباشد. طبیعتا هرنوع اشاعه شایعات از جانب هرکسی باشد مصداق ارجاف است، هرچند که سالیان دراز است که میبینیم عده ای مداوماً در بوقهای پروپاگاندای رسانه هایی “خاص الخاص” به روش «گوبلز وزیر تبلیغات آدولف هیتلر» میدمند و شایعه اشاعه میدهند و «إرجاف اراجیف» مینمایند، و مُدرِّسانی امثال جنابعالی به آنها توصیه های اخلاقی نمیکنند؟! معذلک، عملی که از اشاعه شایعه و «ارجاف اراجیف» خطرناکتر است سوء استفاده از کلام الله مجید و استفاده ابزاری از اسلام عزیز است.

جای سوال و پرسش است که بر مبنای کدام مناط و میزان قرآنی و عقلانی می توان به افرادی که «در راستای “افضل الجهاد” اهمّ مشغله و دغدغه خود را بیان “کلمه حق” نزد “حاکم جائر” قرار داده اند و حجم عظیم فساد گرگهای درلباس میش را بردایره افشاگری میریزند»، متهم به برچسب “لایتچسبک” ارجاف نمود؟!

آیا این همه مردمی که هر روز در خیابانها میروند و اعتراض به لگدمال شدن سود و سرمایه زندگیشان میکنند مصداق «مرجفون» هستند؟ آیا قافله دزدان که حقوق مردم را به نام اسلام بالاکشیده و مردم ستمزده را در ژرفنای ورطه فقر و فلاکت غوطه ور ساخته اند، نباید شناخته و شناسانده شوند؟ آیا نباید از مسئولان خواست که غیرت کنند و دست بی غیرتان و دزدان و مفسدان را از امور کوتاه نمایند.

 

حضرت آیت الله شما سالها ساکت بودید و حالا ناگهان بحث ارجاف را «درخارج از محل خود» طرح می نمایید. افشاگری ارجاف نیست، اما «وضع الشیء فی غیر موضعها» مصداق «ظلم بیّن» است.
شما که تاکنون بر روش «صُمت» اصرار میکردید، و چشم بر سرکوب ناجوانمردانه هم لباسی های خود «جوانمردانی مانند آیت الله العظمی صانعی و حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی کروبی» می بستید، بهتر است حالا که تصمیم به تغییر روش گرفته اید، در گامِ اول، پا بر روی حق نگذارید، مبادا «هرزآبی زهرآگین با سوءاستفاده از دین مبین» آسیاب اباطیل پردازان و اراجیف سازان بی آبرو را به نام مبانی دین، تندتر از این به گردش درآوَرَد.

قال الله تعالی فی کتابه الکریم: «وَ مَا كُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا» سورة الکهف​ الایة ۵۱

جمعی از فضلاء و مدرسان حوزه های علمیه ایران و عراق،

مورخه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ شمسی / ۲۹ ربیع الاول ۱۴۳۹ قمری