X

قالیباف: اصول‌گرایان در هدف‌گذاری و روش‌ها بدسلیقه‌اند

قالیباف با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در زلزله کرمانشاه، با بیان اینکه “امروز می‌خواهیم آسیب‌شناسی از جریان‌های سیایی در کشور کنیم”، گفت: واقعیت این است که ما 2 جریان اصلی و تأثیرگذار داریم. چه بخواهیم و چه نخواهیم واقعیت این است که یک دوقطبی وجود دارد که بر همه ابعاد جامعه ما چه در سیاست داخلی و خارجی و در عملکرد نظام تأثیرگذار است.

قالیباف گفت: اگر این دو جریان درست عمل می‌کردند بهترین مدل سیاست‌ورزی بود. در ابتدای انقلاب سه جریان سیاسی داشتیم؛  خط یک، دو و سه. خط 2 جریان بنی‌صدر بود که از مسیر خارج شد و توان ادامه نداشت.

وی افزود: زمان گذشت و این 2 خط، شدند جریان چپ و راست و در ادامه در دهه هفتاد جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب شدند. در اوج جریان اصلاحات در سال 79، رهبری فرمودند این 2 جریان سیاسی 2 بال هستند که اگر درست حرکت کنند می‌توانند کشور را بسازند.اصلاح‌طلبی یک نیاز امروز جامعه است اما باید توجه داشت بخشی از این جریان در مبانی و اصول و مکتب امام و موضع مبانی امام تجدیدنظر کردند و به‌دنبال تغییر در این مبانی حرکت کردند.

قالیباف ادامه داد: این بخش اصلاح‌طلبی به‌جای اینکه بالی برای مردم باشند وبال مردم شدند، مردم را به‌سمت بیگانه سوق دادند و به مبارزه با ظلم و توجه به مستضعفین و به این آرمانها توجهی نکردند اما بخشی از این جریان به این مبانی اعتقاد دارند اما برخی‌شان هم در قلم اعتقاد دارند اما در حوزه عملکردی یا نخواستند و یا نتوانستند به این مبانی عمل کنند.