وزارت کشور بحرین شنبه 12 نوامبر اعلام کرد که آتش سوزی در خطوط انتقال نفت، ناشی از اقدامی خرابکارانه بود.

دبی-العربیه.نت فارسی/ وزارت کشور بحرین در سلسله توئیت‌هایی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «حادثه اقدامی خرابکارانه و عمل ترورستی خطرناک است. هدف از این اقدام، آسیب زدن به منافع عالی وطن و امنیت مردم است».

این وزارت‌خانه به نقل از شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین نقل کرد که گفته است: «اقدام‌های تروریستی که اخیرا کشور شاهد آن بود، با تماس و دستور مستقیم از جانب رژیم ایران صورت گرفت». او افزود: «امنیت و سلامت شهروندان و مقیمان، اولویت اولیه ما است. وزارت کشور از هیچ تلاشی برای حفظ امنیت و حمایت از سلامت عمومی، فروگذار نخواهد کرد».

وزارت کشور بحرین نوشت: «پس از تحقیقاتی که دستگاه‌های امنیتی ذی‌ربط انجام داده‌اند تا دلیل این آتش‌سوزی را شناسایی و عاملان کنند، از راه بازرسی‌های صورت گرفته و دلایل به دست آمده، مشخص شد که اقدامی خرابکارانه روی داده است. هم‌اکنون تلاش‌ها برای شناسایی مضنونان این عمل جنایتکارانه وو دستگیری آن‌ها به منظور قرار دادنشان در اختیار عدالت، جاری است».

نیروهای آتش‌نشانی موفق شدند آتش سوزی خطوط لوله انتقال نفت در نزدیکی روستای بوری را بامداد شنبه، کنترل کنند. پیش از آن شرکت نفت بحرین (پاپکو) اقدام به متوقف کردن نفت از لوله آسیب دیده کرده بودند. ساکنان منطقه نزدیک به حادثه هم از خانه‌هایشان تخلیه شدند.