X

عادل الجبیر: حزب‌الله کشور لبنان را به گروگان گرفته است

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت، حزب‌الله کشور لبنان را به گروگان گرفته و مانع از انجام تمامی اقدام‌های سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی این کشور شده و مهم‌تر از همه حاضر به تحویل اسلحه خود نیست که در تعارض با حاکمیت نهادهای رسمی در این کشور است.
الجبیر روز پنجشنبه در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی گفت شبه نظامیان حزب‌الله آلت دست حکومت ایران برای کنترل این کشور و مداخله در سوریه، حماس و حوثی‌ها و قاچاق اسلحه به بحرین برای برهم زدن ثبات کشورهای خلیج فارس هستند.
الجبیر همچنین از سازمان بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا نظارت دقیق‌تری بر توافق اتمی با حکومت ایران داشته باشد و این حکومت را بخاطر حمایت از تروریسم و برنامه توسعه موشک‌ های بالستیک محکوم کند.
الجبیر گفت: «ما از سازمان بین المللی انرژی اتمی می‌خواهیم تا با حکومت ایران برخورد شدید‌تری داشته باشد و این بخشی از توافق اتمی است.

رفتار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک همگی در مخالفت با قطعنامه‌های بین المللی است و ما خواستار وضع تحریم‌های سازمان ملل متحد بخاطر این رفتارها هستیم».

الجبیر گفت: « بنظر من از مجموع این سه عامل، کنترل توافق اتمی و پاسخگو کردن حکومت ایران در ارتباط با حمایت از تروریسم و برنامه موشکی، ما بطور موثری با ایران برخورد خواهیم کرد».