X

دونالد ترامپ: به عقیده من، این رژیم ایران بوده که از یمن به عربستان موشک پرانی کرده!!

پرتاب این موشک بالیستیک به فرودگاه موسوم به ملک خالد توسط عوامل رژیم ایران در صنعا مقارن روز سیزده آبان و سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران صورت گرفت!!

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ- هنگام سفر به ژاپن در جمع خبرنگاران در هواپیمای خود- عوامل وابسته به سپاه پاسداران در یمن  را عامل  پرتاب موشک به عربستان دانست اما در عین حال اضافه کرد که سیستم‌های دفاع پدافند ضدهوایی  آمریکایی مستقر در عربستان سعودی موشک حوثیها را پیش از رسیدن به هدف و در حال پرواز در هوا هدف قرارداده و ساقط کرده‌اند.

ضدحمله ائتلاف کشورهای عربی به صنعا و کشته شدن کارشناسان موشکی رژیم ایران در حمله هوایی ائتلاف عربی به صعده یمن

صنعاء – اسلام سيف- به گزارش رسانه‌های اینترنتی یمنی روز جمعه در پی اثر حملات هوایی ائتلاف عربی به یک سایت موشکی در منطقه بازار علاف در استان صعده واقع در شمال یمن شماری از کارشناسان موشکی ایرانی، فرماندهان موشکی شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای وابسته به رئیس جمهوری مخلوع صالح کشته شدند. اما رسانه‌های وابسته به شبه‌نظامیان کودتاگر مدعی شدند که این حملات غیرنظامیان را در بازار علاف در شهرستان سحار واقع در استان صعده هدف قرار داد.این در حالی است که رسانه‌های یمنی به نقل از منابع خود کشته شدن کارشناسان ایرانی و فرماندهان یگان موشکی وابسته به شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای وابسته به صالح را در این حملات گزارش کرده‌اند.
بر اساس این گزارش‌ها یکی از فرماندهان یگان موشکی حوثی به نام قیس علی القمنطار و برادرش حسین و شماری از عوامل وابسته به شبه‌نظامیان از جمله کارشناسان موشکی ایرانی که هنوز هویت آنان مشخص نشده، در پی حمله هوایی به مقر تمرکز این یگان در نزدیکی یک بازار سنتی کشته شدند.در همین حال فعالان و فرماندهان حوثی کشته شدن قیس القمنطار را به یکدیگر تسلیت گفتند و او را یکی افسران نیروی موشکی توصیف کردند.منابع دیگری اعلام کردند که القمنطار در واقع افسر ناظر بر استقرار سکوهای پرتاب موشک‌های بالستیک به ویژه آنهایی است که به سوی سعودی پرتاب می‌شدند.اما شبه‌نظامیان حوثی نام قیس و برادرش حسین القمنطار را در لیستی درج کرده‌اند که مدعی هستند متعلق به شبه‌نظامیان کشته شده در اثر حملات هوایی ائتلاف عربی در بازار علاف شهرستان سحار در استان صعده یمن است.
سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی حمایت از مشروعیت در یمن پیشتر اعلام کرده بود که درباره ادعاهای منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر هدف قرار گرفتن یک بازار سنتی در صعده و کشته شدن غیرنظامیان تحقیق خواهد شد.

 

اواخر شب گذشته (شنبه ۴ نوامبر ۱۳ آبان)  اعلام داشت خبرگزاری رسمی عربستان که پدافند هوایی این کشور یک موشک بالستیک شلیک شده از یمن را در حوالی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، واقع در حومه ریاض، پایتخت، رهگیری و ساقط کرده است.

به گزارش خبرگزاریها شنبه حدود ساعت هشت و ۲۰ دقیقه شب به وقت محلی صدای انفجار شدیدی در شمال فرودگاه ملک خالد شنیده شد. متعاقبا عده‌ای از شاهدان صدای هواپیمایی را شنیدید که در ارتفاع کم پرواز می‌کرد. مقام‌های سعودی گفته‌اند موشک ساقط شده بزرگ نبوده و بقایای آن که در نزدیکی فرودگاه به زمین برخورد کرد، خسارتی به بار نیاورده است.

به گزارش رادیوفردا به نقل از  شبکه المصریه، نزدیک به نیروهای حوثی در یمن، می‌گوید که موشک بالستیک این نیروها فرودگاه ملک خالد را هدف قرار داده‌اند.

حوثی‌ها تا کنون بارها مناطق جنوبی عربستان سعودی را با موشک یا راکت هدف قرار داده بودند، اما به نظر می‌آید این اولین بار است که موشک آنها به حوالی پایتخت این کشور رسیده است.

عربستان: موشک بالستیک در حوالی پایتخت ‘رهگیری شد’
ترامپ در ژاپن: عزم آمریکا را دست‌کم نگیرید
ائتلاف عربستان ‘در فهرست گروه های قاتل کودکان’
شمار مبتلایان به وبا در یمن به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است
حداقل دو کشته در حمله به کاخ پادشاه عربستان سعودی
‘سوءظن’ ژنرال آمریکایی به ایران در ارتباط با پرتاب موشک از یمن

عربستان سعودی بیش از دو سال است که برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی به قدرت، مداخله نظامی در یمن را علیه شبه نظامیان حوثی و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح هدایت می‌کند.

عربستان سعودی و آمریکا بارها ایران را به حمایت نظامی از حوثی‌ها متهم کرده اند. اما مقامات ایرانی این ادعا را بی‌اساس می‌دانند و عربستان سعودی را به تجاوز نظامی به خاک یمن و کشتار غیر نظامیان متهم کرده‌اند.

ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا سال گذشته این احتمال را مطرح کرده بود که ایران موشک‌های زمین به دریا در اختیار شورشیان حوثی یمن گذاشته باشد.