X

حضور نیروهای سپاه برای مقابله با پیشمرگه‌های کرد در نزدیکی کرکوک

تشکیلات امنیتی اقلیم کردستان عراق و یک فرمانده نیروهای پیشمرگه می‌گویند تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران در میان ارتش عراق و شبه‌نظامیان شیعه حشدالشعبی برای مقابله احتمالی با نیروهای اقلیم کردستان در نزدیکی کرکوک حضور دارند.

صف‌آرایی پرتنش نیروهای دولتی عراق از یک‌سو و پیشمرگه‌های کرد اقلیم کردستان از سوی دیگر، در کرکوک و پیرامون آن ادامه دارد.

دولت مرکزی عراق تا اوایل صبح یکشنبه ۲۳ مهرماه به پیشمرگه‌ها مهلت داده بود محل را ترک کنند. فرماندهان کرد ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی دولت مرکزی را رد کرده‌اند.

در همین حال به گزارش تلویزیون کردی «روداو» دراربیل ،شوان شادمانی، فرمانده تیپ دوم نیروهای پیشمرگه در کرکوک، گفت که نیروهای عراقی و شبه نظامیان شیعه حشدالشعبی در حمله احتمالی به نیروهای اقلیم کردستان عراق «تنها نیستند» و «نیروهای سپاه پاسداران ایران نیز در میان آنان حضور دارند».

وی اظهار داشت: «ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی تنها کسانی نیستند که به ما حمله می‌کنند. ما ۱۰۰ درصد اطلاعات دقیق داریم که نیروهای سپاه پاسداران نیز در میان آنها حضور دارند».

فرماندهی نیروهای پیشمرگه نیز روز جمعه بدون اشاره مستقیم به نظام حاکم بر ایران و یا کشوری دیگر اعلام کرده بود که نیروهای عراقی با «تشویق و حمایت نیروهای خارجی» آماده حمله به نیروهای اقلیم کردستان عراق هستند.