X

ائتلاف عربی: گزارش سازمان ملل در باره یمن بر اساس اطلاعاتی نادرست تهیه شده است

ائتلاف عربی به رهبری پادشاهی سعودی که برای بازگرداندن مشروعیت در یمن با حوثی‌ها می‌جنگد روز شنبه 7 اکتبر 2017 در بیانیه‌ای اعلام کرد، گزارش سالانه دبیرکل سازمان ملل در باره کودکان و نحوه بکارگیری آنها در درگیری‌های مسلحانه، نشان می‌دهد که بر اساس اطلاعات گمراه کننده و غیر منطقی تهیه شده است.

در بیانیه ائتلاف آمده است: ائتلاف عربی از گزارش سالانه دبیر کل سازمان ملل در باره بکارگیری کودکان در درگیری‌های مسلحانه که روز جمعه 6 اکتوبر 2017 صادر شد، آگاه شده است.

ائتلاف در بیانیه خود گفته است از اینکه سازمان ملل در گزارش خود از ائتلاف عربی به عنوان بخشی از نهادهای حامی کودکان در یاد کردهاست، قدردانی می‌کند.

ائتلاف عربی از دبیر کل سازمان ملل متحد برای اقدامات مهم در این زمینه قدردانی کرده و امیدوار است، همکاری بیشتری میان ائتلاف و سازمان ملل متحد برای حمایت از کودکان یمن صورت بگیرد.

ائتلاف عربی با اعلام رضایت و قدردانی از تلاش‌های دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است بسیاری از اطلاعات و دادهایی که گزارش سازمان ملل بر اساس آنها تهیه شده نادرست است . بر همین اساس ائتلاف اطلاعات نادرست داده شده که بخشی از گزارش را تشکیل می دهد، به شدت تکذیب می‌کند.

ائتلاف عربی برای اعاده مشروعیت به یمن تاکید کرده که اطلاعات نادرست مصداقیت گزارشات سازمان ملل متحد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ائتلاف همچنین عملکرد برخی نمایندگان و دفاتر سازمان ملل متحد و ارائه اطلاعات گمراه کننده و نادرست که انظار عمومی را از جرایم حوتی و علی صالح منحرف می‌کند را به شدت رد می کند.

ائتلاف بر تعهد خود بر ضرورت پیروی از استانداردهای بین المللی و قوانین حفاظت از ایمنی های لازم برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیر نظامیان تاکید می‌کند.

ائتلاف عربی در بیانیه همچنین با تأکید برعواقب ناگوار درگیری‎ها در یمن و نقش ویرانگر حوثی‎ها و نیروهای صالح در ادامه جنگ و قدامات کودتگران از جمله بکارگیری کودکان به عنوان سپر انسانی در جنگ یمن و نقض آشکار حقوق بشر را محکوم کرد.

ائتلاف عربی در نهایت تاکید کرد که نیروهایش تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از غیرنظامیان رساندن حداقل خسارت‌های ناخواسته طبق قوانین حقوق بشر را بکار گرفته است ائتلاف یادآوری می کند که اگر دخالت های ایران در مساظل یمن نبود جنگی در یمن صورت نمی گرفت.

ائتلاف تاکید کرد که پرتاب بیش از 76 موشک بالستیک به سمت سعودی از سوی حوثی‌ها با حمایت ایران و حزب الله، صورت گرفته است .

ائتلاف عربی به رهبری سعودی در نهایت بر پایبندی خود نسبت به محافظت از مردم یمن و کمک به امنیت و ثبات منطقه تاکید می‌کند.

گفتنی است که روز پنجشنبه سازمان ملل متحد در گزارشی ائتلاف عربی به رهبری سعودی را به حملات به مدارس و بیمارستان‌ها و کشتن و زخمی کردن کودکان متهم کرد.

سازمان ملل در گزارش خود تاکید کرد که ائتلاف گام‌هایی برای بهبودی وضعیت کودکان در یمن برداشته است. در گزارش سالانه سازمان ملل متحد به کشتن و زخمی شدن 683 کودک یمنی اشاره شده است.

عبدالله المعلمی سفیر پادشاهی سعودی در سازمان ملل متحد با اعتراض به گزارش سازمان ملل گفت:«ما نهایت احتیاط را برای ممانعت از آسیب زدن به غیرنظامیان اعمال می‌کنیم».