X

تبعیض قومی و مذهبی مملکت را به گندِ تفرقه آلوده کرده! باید به آن پایان داد!

تبعیض مذهبی و قومی نارواست!

پاسخ رهبر نظام به نامه آقای مولوی عبدالحمید با محوریت ناروا بودن هرگونه تبعیض بین اقوام و مذاهب.

روزنامه های امروز  پنجشنبه 16  شهریور در حالی بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت که پاسخ علی خامنه ای به نامه آقای مولوی عبدالحمید مبنی برناورا بودن تبعیض بین اقوام و مذاهب به طور گسترده ای منعکس شده است. روزنامه های  “ایران”، “اعتماد”، “شهروند” و “اطلاعات” تیتر نخست خود را به این موضوع اختصاص دادند.

درادامه به مرور برخی از گزارش ها و یادداشت های روزنامه های امروز می پردازیم:

تبعیض مذهبی و قومی نارواست

ایران تیتر نخست شماره امروز خود را به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید اختصاص داد و نوشت: هر گونه تبعیض مذهبی و قومی نارواست دفتر رهبر معظم انقلاب به نامه مولوی عبدالحمید که در آن نسبت به برخی تبعیض‌ها انتقاد کرده بود، پاسخ داد. متن نامه دفتر رهبر معظم انقلاب در پاسخ به انتقادات به شرح زیر است:

جناب آقای مولوی عبدالحمید

سلام علیکم

مرقومه جنابعالی خطاب به رهبر معظم انقلاب دریافت و به استحضار ایشان رسید. معظم‌ له از اظهار علاقه‌مندی شما به نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانبداری و حمایت و دفاع از کشور و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی قدردانی کرده و فرمودند: «همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند براساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و‌نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم  به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»

به این امید که با الهام از تعالیم اسلامی و تمسک به اصول قانون اساسی همه ما به‌عنوان ایرانی بتوانیم در جهت اعتلای کشور و تأمین منافع ملی و تحکیم وحدت و یکپارچگی گام برداریم و نقش خود را در انجام وظایف دینی و ملی ایفا کنیم. محمدی گلپایگانی