X

نامه ٣٠٥تن از شاگردان آيت العظمی الله نكونام به مکارم شیرازی: از مراجع تقليد مى خواهيم شما را به محاكمه بكشند

به گزارش «شبتاب نیوز» پس از انتشار نامه سرگشاده جمعی از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم به آیت الله ناصر مکارم شیرازی، «مبتنی بر استفسار از دفتر ایشان پیرامون ارتباط بیت آیت الله مکارم با جابه جایی مبلغی معادل ۱۵۰ میلیون دلار از بیت المال»، توسط شبکه جهانی «در تی وی» در مورخ شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، سایت ناصر مکارم شیرازی ابتدا طی دو تماس با شبکه جهانی در تی وی خواستار حذف «نامه سرگشاده فضلا و مدرسین دلسوز حوزه علمیه قم به ایشان» از روی سایت و کانال تلگرام شد، که هر بار «در تی وی» خواستار پاسخ صریح دفتر آیت الله مکارم شیرازی گردید، که در نتیجه دفتر مکارم شیرازی با انتشار دو مطلب «جابه جایی مبلغی معادل ۱۵۰ میلیون دلار از بیت المال توسط بیت ایشان» را تکذیب و این نامه را به اطرافیان آیت الله العظمی نکونام نسبت داد.

در واکنش به نسبت دادن نامه سرگشاده جمعی از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم به آیت الله ناصر مکارم شیرازی به اطرافیان آیت الله العظمی نکونام ٣٠٥تن از شاگردان ایشان نامه ای را خطاب به مکارم شیرازی نوشتند.

متن اظهار نامه شاگردن آیت الله العظمی نکونام  به شرح زیر است:

باسمه تعالی
جناب آیت الله مکارم شیرازی

پس از نشر برخی اتهامات وارده از سوی صدای آمریکا به شما و گزارش برخی از مسایل مالی توسط نماینده پیشین حفاظت اطلاعات سپاه در واحد‌های بسیج تهران، نامه‌ای با امضای جمعی از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به شما منتشر شد که سایت شما از آن با عنوان «اعلامیه» نام برد! در آن نامهٔ بسیار محترمانه، ابتدا از شما خواسته‌اند که درباره موضوع بسیار خطیری که رسانه‌های عمومی درباره فعالیت‌های اقتصادی شما و اطرافیانتان منتشر کرده‌‌اند، پاسخ قانع کننده بدهید. سپس از آیت الله العظمی محمدرضا نکونام هم سخن به میان آمده است؛ زیرا بطور طبیعی قشر عظیمی از فضلا و اساتید حوزه، در برهه‌ای از عمر خود، شاگرد ایشان بوده‌اند چراکه حضرت استاد در چهل و پنج سال اخیر و قبل از تعطیلی دروس خارجشان توسط مافیای حوزه و نظام، از روزی هشت درس تا حداقل روزی سه درس را، در تمام طول سال و بدون تعطیلی و وقفه بطور تخصصی تدریس می‌کرده‌اند. پس، اگر جمعی از فضلا و مدرسین حوزه قم در کنار موضوع مهم اول، از این موضوع مهم‌تر هم سخن گفته‌اند هیچ جای تعجبی ندارد و نمیتوان نامه را به اطرافیان آقای (آیت الله العظمی) نکونام نسبت داد؛ ولی اساسا مشخص نیست سایت شما بر اساس کدام سند و مدرک معتبر، استناد آن نامه به «جمعی از فضلا و مدرسین حوزه» را منتفی میداند! مگر قرار بود آن حضرات، اسامی و کد تحصیلی خود را زیر نامه درج کنند! آیا اصلا طلبه‌ای می‌تواند مستقیما به شما انتقاد کند و مطمئن باشد که دنیایش تباه نخواهد شد!

اما سایت شما در تکذیبیه خود، حضرت استاد؛ آیت الله العظمی نکونام را به مشکلات اخلاقی متهم کرده‌ است بدون اینکه یه سطر سند ارایه دهد و بدون اینکه، دادگاه صالحه، اتهام ایشان را حتی مطرح کند، چه رسد به تایید! هرچند سایت شما ابتدا در تکذیبیه عجولانه‌اش، مورخ ۹۶/۵/۲۲ حتی اسمی هم از آیت الله العظمی نکونام نبرده بود (سند خبر در انتهای نامه آمده است) ولی پس از چند روز تاریخ آن تکذیبیه را باز هم عجولانه، به ۹۶/۵/۱۸ تغییر داده و شروع کرده است به تخریب شخصیت مرجعیت مستقل و منتقد، آیت الله العظمی نکونام تا اذهان عمومی را از اتهامات مسایل مالی منحرف کند؛ غافل از اینکه با این تغییر ناشیانه تاریخ تکذیبیه، خبر و نامه‌ای را پاسخ گفته‌اید که هنوز منتشر نشده است!

ما جمعی از شاگردان آیت الله العظمی نکونام ضمن تکذیب انتساب نامه «جمعی از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم» به اطرافیان آیت الله العظمی نکونام، با توجه به مبانی شرعی و منطق اسلامی نسبت به سایت شما اعلام جرم میکنیم و از همه مراجع معظم تقلید می‌خواهیم تشکیلات شما را به دلیل سه جرم ذیل الذکر که با انتشار تکذیبیه مرتکب شده‌اید، به محاکمه بکشند:

۱- تشویش اذهان عمومی با نسبت دادن نامه فضلا و طلاب حوزه به اطرافیان آیت الله العظمی نکونام به منظور انحراف افکار عمومی از اتهامات مسایل مالی
۲- قذف (انتساب مشکلات اخلاقی بدون دلیل و بینه) مرجع تقلید مستقل و منتقد؛ حضرت آیت الله العظمی نکونام مدظله العالی
۳- تهدید اطرافیان٬ دوستداران، مقلدان و شاگردان آیت الله العظمی نکونام که به دنبال تحقق عدالت و دفاع از حقیقت هستند.

هداناالله لمرضاته
جمعی از شاگردان آیت الله العظمی محمدرضا نکونام (۹۶/۶/۱)