X

مقام قوه قضاییه درخواست رفع حصر را «سخن بیگانگان» خواند

رئیس دادگاه انقلاب تهران درخواست‌ها برای رفع حصر و محاکمه سران جنبش سبز را «سخن بیگانگان» خواند و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران نیز گفت که این نهاد نمی‌تواند در این باره تصمیمی بگیرد و «مرجع رسیدگی شورای امنیت ملی و قوه قضائیه است».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران، روز چهارشنبه، اول شهریور، گفت که درخواست برای رفع حصر و محاکمه میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد «حرف دلسوزان نظام نیست» و «برخی از کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند شاید بی‌اطلاع باشند، ولی این حرف بیگانگان است».

وی مدعی شد که حصر سران جنبش سبز برای «مراقبت» از خود آنان انجام شده است، چرا که ممکن است «دشمنان نظام و انقلاب به دلیل سوء استفاده خودشان برای این افراد تهدید جانی ایجاد کنند».

غضنفرآبادی اعلام کرد که حصر این سه نفر «تصمیم شورای عالی امنیت ملی است» و آنان از درخواست محاکمه خود «پشیمان» خواهند شد، زیرا « دادگاه و نظام با کسی تعارف ندارد و وظیفه قانونی خود را با قاطعیت، قدرت و دقت انجام می‌دهد».

میرحسین موسوی و مهدی کروبی همراه با زهرا رهنورد از بهمن سال ۸۹ بدون برگزاری دادگاه و محاکمه در حصر خانگی هستند و تاکنون درخواست‌ها برای رفع حصر آنها نتیجه‌ای نداشته است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی پیش از این بارها خواستار محاکمه علنی خود شده اند، اما مقامات قوه قضاییه ضمن مخالفت با این خواسته می گویند که حصر آنان با تصمیم شورای عالی امنیت ملی انجام شده است.