X

«لبخند تهران»

در ساختمان بلند بهشت، قلب کارگزاران خوب شد!

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «لبخند تهران» نوشت:

«روند رسیدن به گزینه نهایی شهرداری تهران، همان طور که پیش بینی می‌شد چندان از شفافیت برخوردار نبود و حواشی فراوان و قابل توجهی با خود به دنبال داشت... در شرایطی که خبرنگاران به صحن اصلی شورا راه داده نشدند و در راهروهای شورا و پشت درهای بسته صف کشیده بودند و در شرایطی که ساعت از ۱۴ گذشته بود، برخی اعضای شورا خبر دادند که ممکن است انتخاب گزینه نهایی به روز دیگری موکول شود. با این حال همیشه درهای بسته اثرات خاص خود را دارد. جلسه به طول انجامید و شورا به نتیجه رسید اما باز هم با شیوه‌ای عجیب و قابل تأمل... علیرغم تمام این بحث‌ها، نجفی گزینه‌ای کارآمد و قابل اتکا در راه مدیریت و ساماندهی شهر تهران به حساب می‌آید که اگر در روند کاری خود با اخلال رو به رو نشود، بدون شک تهران نفس تازه‌ای خواهد کشید».

گفتنی است فرآیند انتخاب شهردار توسط شورای شهر پنجم در حالی به پایان رسید که از ابتدا نیز مشخص بود که نام «محمد علی نجفی» از گردونه رقابت‌ها خارج خواهد شد.  قرار بود که گزینه نهایی شهرداری تهران از بین سه گزینه الهه کولایی، محسن مهرعلیزاده و محمدعلی نجفی انتخاب شود.

الهه کولایی پیش‌تر اعلام کرده بود که حضور او به عنوان یک زن در میان نامزدهای شهرداری تهران «ویترینی» است. در همین راستا کولایی بعد از ارائه برنامه‌های خود برای شهرداری تهران از نامزدی  انصراف داد و در عمل نشان داد که از ابتدا هم مساله «حضور زنان در پست‌های مدیریتی» که از سوی اصلاح طلبان مطرح شده بود تنها ابزاری برای فریب افکار عمومی بوده است. علاوه بر این محسن مهرعلیزاده نیز پیش از رأی گیری انصراف خود را اعلام کرد.

نکته قابل توجه اینکه اظهارات نجفی در زمان ارائه برنامه‌هایش نشان داد که وی اطلاعات بسیار ناقصی از تهران دارد. برای نمونه وی حتی نمی‌داند تعداد ایستگاه‌های فعال تهران به چه میزان است و عنوان کرده که ۸۰ ایستگاه فعال وجود دارد در حالیکه در حال حاضر حدود ۱۴۰ ایستگاه فعال در تهران توسط شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۳۰ ایستگاه دیگر در آستانه بهره برداری هستند!

نکته دیگر اینکه در این بین بازنده اصلی طیفی از اصلاح طلبان بودند که به دنبال رساندن مهرعلیزاده به بهشت بودند ولی در پشت پرده‌ها همه چیز به ضرر وی در حال چیدمان بود. در نهایت عملیات مهندسی شده کارگزاران برای شورای شهر تهران با پیروزی محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران در جلسه رأی گیری به مرحله نهایی رسید.

در روزهای گذشته پایگاه خبری اصلاح طلب «انتخاب» به نقل از یک کانال خبری نوشت:

«ظاهراً قلب آقای نجفی در مورد پست‌هایی چون سازمان میراث فرهنگی دچار مشکل شده و در برابر پست‌های مهمتری چون شهرداری، رو به بهبودی تمایل نشان خواهد داد». «حسین دهباشی» از فعالین اصلاح طلب نیز در یکی از صفحات اجتماعی نوشت: «جناب دکترنجفی عزیز، شهرداری تهران مبارک و برازنده‌تان؛ اما شما که در آرامش میراث فرهنگی تاب نیاوردید، چه می‌کنید با استرس مدیریت تهران؟‌.»

گفتنی است در متن نامه استعفای نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی در دولت یازدهم آمده است: «مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجاً شدت یافته و عرصه را بر این‌جانب تنگ نموده است».شکلات معیشتی، تنها یک بازیچه در دست اصلاح طلبان برای نیل به منافع شخصی و حزبی است.