X

طرح كنگره امريكا براى آزادى شهروندان امريكايى زندانى در ايران

کنگره ايالات متحده امريكا طرح قطعنامه‌ای را برای «بازگرداندن بی قید و شرط شهروندان زندانی آمریکا در ایران» براى رأى گيرى بررسى مى كند.

اين طرح توسط تد كروز ، سناتور جمهوریخواه از ولايت تكساس با شماره ” اس.245 ” به کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا ارائه داده شده كه طبق آن امريكا از دولت ایران مى خواهد که «شهروندان آمریکایی و همچنین ساکنان غیرآمریکایی دارای مجوز قانونی اقامت در امریکا هستند را که غیرمنصفانه بازداشت شدند، آزاد کند».

در اين طرح بر «بازگرداندن بی قید و شرط» و «صحیح و سالم» چند تن از شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی هستند، تاكيد شده است.

این قانونگذار ارشد آمریکایی که در انتخابات 2016 نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم بوده، در بخشی از طرح خود می‌خواهد که یک کار گروه چند ملیتی برای آزادی شهروندان «زندانی» آمریکا و متحدانش در ایران هم تشکیل دهد.

گفتنى است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ایران هشدار داده است در صورتی که شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد نکند، با پیامدهای جدی و تازه‌ای مواجه خواهد شد.

کاخ سفید روز جمعه ۳۰ تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود كه پرزيدنت ترامپ و دولت او تلاش‌های خود را برای بازگرداندن و آزادی تمامی شهروندان آمریکایی که به صورت ناعادلانه از جمله ايران در سراسر جهان زندانی هستند، تشدید کرده است.