X

خلاصه اخبار از روزنامه آرمان

 

 

آرمان

انتصاب تحریری به تولیت مدرسه مروی

مقام معظم رهبری در حکمی حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدباقر تحریری را به تولیت مدرسه مروی منصوب کردند. متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است: «بسم‌ا… الرحمن الرحیم جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدباقر تحریری دامت برکاته؛ نظر به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محسنی گرکانی دامت‌ برکاته پس از چند سال تولیت مدرسه مروی و خدمات با ارزشی که انجام داده‌اند، اکنون از آن مسئولیت کناره گرفته‌اند، جنابعالی را که بحمدا… حائز مقام علمی و معنوی می‌باشید به تولیت آن مرکز مهم علمی و ملحقات آن منصوب می‌کنم. انتظار دارم تلاش خود را متمرکز بر تربیت علمی و اخلاقی طلاب بنمایید و جایگاه آن پایگاه دیرین فقه و فلسفه را ارتقا بخشید. والسلام علیکم و رحمت‌ا… سیدعلی خامنه‌ای۱۵ مرداد ۱۳۹۶»

وزارت اطلاعات: بازداشت 27 عضو داعش

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از دستگیری ۲۷ نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش خبر داد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، تحت عنایات حضرت ولیعصر(عج) و همزمان با دهه مبارک کرامت و در آستانه تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، سربازان گمنان امام زمان(عج) موفق شدند، یک گروه تروریستی وابسته به داعش که قصد انجام اقدامات تروریستی در استان‌های عمقی و شهرهای مذهبی کشور را داشت؛ طی سلسله عملیات ترکیبی اطلاعاتی شناسایی و قبل از هرگونه اقدام به همراه سلاح و مهمات بازداشت نمایند. بحمدا… در این عملیات که در تبادل اطلاعاتی با یکی از سرویس‌های منطقه اجرایی گردید؛ از این گروهک تروریستی، تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط گردید. تروریست‌ها تلاش داشتند اقلام فوق را با اختفا در لوازم خانگی به کشور منتقل نمایند. در این خصوص ۱۰ نفر در مرکز هدایتی این گروه در آن سوی مرزها و ۱۷ نفر نیز در داخل کشور بازداشت شدند. شایان ذکر است مقرر بوده ۵ نفر از دستگیر شدگان عملیات داخل کشور را انجام داده و بقیه به عنوان عناصر تدارکاتی و پشتیبانی کننده گروه ایفای نقش نمایند.

آخرین رایزنی‌های کمیته تعامل با دولت

یک عضو کمیته تعامل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: آخرین رایزنی‌ها با دولت درحال انجام است تا به مطالبات جامعه پاسخ داده شود. اسماعیل گرامی‌مقدم درباره آخرین رایزنی کمیته تعامل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با دولت گفت: طبق آنچه می‌دانم، آخرین رایزنی‌ها در حال انجام است و دو طرف در حال گفت‌وگو هستند تا به برخی از مطالباتی که در جامعه وجود دارد، پاسخ داده شود. وی افزود: قطعا رئیس‌جمهور تا آخرین لحظه از فرصت خود برای معرفی کابینه استفاده خواهد کرد. گرامی‌مقدم در پاسخ به این سوال که آیا لیست کابینه نهایی شده است یا خیر، گفت: تقریبا ۹۰ درصد لیست نهایی شده است و شاید در دو وزارتخانه هنوز به جمعبندی نهایی نرسیده‌ باشند.

رونمایی از ساختار جدید جمنا

عضو هیات ‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ساختار جدید این جبهه که با آسیب شناسی تشکیلات گذشته تنظیم شده، مورد بحث قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد. فروزنده با اشاره به بخش دیگری از تصمیمات این جلسه خاطرنشان کرد: جبهه مردمی به زودی سند راهبردی خود را که به تصویب شورای مرکزی رسیده و شامل راهبردها و برنامه‌های عملیاتی است ابلاغ خواهد کرد و فعالیت خود را براساس رویکردهای جدید بر آمده از تجربه گذشته و تحلیل درست از فرصت‌ها و تهدیدهای محیط شروع می‌کند. عضو هیات‌رئیسه جبهه مردمی متذکر شد: همچنین در این جلسه ساختار جدید جبهه مردمی که با آسیب‌شناسی تشکیلات گذشته جبهه تنظیم شده، مورد بحث قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد، از این رو ماموریت اصلی جبهه ترویج گفتمان انقلاب اسلامی،‌ مطالبه خواسته بحق مردم، انسجام و وحدت نیروهای انقلابی و ارائه خدمات اجتماعی است که تشکیلات لازم با توجه به ماموریت‌های فوق طراحی و تدوین شده است.

توضیح مجلس درباره دعوت مهمانان تحلیف

مدیرکل روابط عمومی مجلس توضیحاتی درباره دعوت از مهمانان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در پارلمان ارائه کرد. مهدی کیایی درباره دعوت از مهمانان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم، گفت: مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری با حضور حدود 500 مهمان عالی‌رتبه خارجی از حدود 100 کشور جهان برگزار شد و به جهت کمبود فضا، امکان دعوت از برخی محترمین از سراسر کشور فراهم نشد. وی با بیان اینکه از همه این افراد عذرخواهی می‌شود، تأکید کرد: نباید عظمت و اهمیت برگزاری این مراسم باشکوه، تحت‌الشعاع برخی حواشی قرار گیرد.

شکایت کویت از ایران

یک روزنامه کویتی مدعی شد که نیروی دریایی ایران بارها وارد آب‌های کویت شده است و دولت کویت به همین دلیل در سازمان ملل از ایران شکایت کرده است. روزنامه الانباء کویت مدعی شد که یک منبع آگاه اعلام کرده است، قایق‌های سپاه ایران وارد آب‌های کویت شده‌اند و در نزدیکی یکی از سکوهای نفتی کویت یک قایق کویتی را متوقف کرده‌اند و یک سرباز ایرانی شهروند کویت را مورد تحقیق و بازجویی قرار داده است. این روزنامه همچنین مدعی شد که در آن لحظه هیچ قایقی از نیروی دریایی کویت حضور نداشت و شهروند کویتی به محض بازگشت گارد ساحلی کویت را از این خبر مطلع کرده و گفته است که ایرانی‌ها از او خواستند که تعهدی را امضا کند که آن تعهد به زبان فارسی بود. الانباء در ادامه مدعی شد که دولت کویت به خاطر تجاوزهای پی درپی نیروی دریایی ایران به آب‌های کویت در سازمان ملل از ایران شکایت کرده است.