X

دیدارهای روز چهارشنبه جابری انصاری – معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه – در مسکو

 سفر معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه به مسکو در روز چهارشنبه با چندین دیدار مهم ادامه یافت.

به گزارش تسنیم، حسین جابری انصاری که روز سه شنبه در اولین روز سفرش به مسکو با  میخائیل باگدانف، معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه دیدار کرده بود امروز با الکساندر فومین معاون بین الملل وزارت دفاع روسیه درباره آخرین تحولات سوریه و مناطق کاهش تنش و اسناد در حال مذاکره سه کشور ضامن روند صلح در سوریه ملاقات کرد.

 

مذاکره کننده ارشد ایران در کنفرانس بین المللی سوریه (آستانه) در چارچوب سفر به کشورهای ضامن آتش بس در روند آستانه به روسیه رفته است.

در این ملاقات آخرین تحولات بحران سوریه و مسائل مربوط به مناطق کاهش تنش و اسناد در حال مذاکره سه کشور ضامن روند صلح در سوریه، بررسی و هماهنگی های لازم جهت برگزاری نشست کارشناسی آستانه در تهران و نشست عالی بعدی آستانه به عمل آمد.

 دیدار سه جانبه

همچنین در چارچوب رایزنی ها و هماهنگی های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران،  فدراسیون روسیه و جمهوری عراق، حسین جابری انصاری، میخائیل باگدانف و نزار خیر الله معاونان وزرای خارجه سه کشور، عصر امروز 11 مرداد در مسکو نشست سه جانبه برگزار کردند.

در این نشست پیرامون آخرین تحولات منطقه و روند مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه بحث و تبادل نظر بعمل آمد و سه کشور بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه، مبارزه با تروریسم و حق انحصاری مردم سوریه برای ترسیم آینده خویش و حل و فصل بحران این کشور مبتنی بر راه حل سیاسی بعنوان مواضع مشترک خود تاکید کردند.

دیدار با رئیس ائتلاف معارضه سوریه

قدری جمیل دبیرکل حزب اراده مردم و رئیس ائتلاف معارضه سوریه (مجموعه مسکو)، امروز چهارشنبه 11 مرداد 1396 در محل اقامت حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه حاضر و با وی دیدار و گفتگو کرد.

قدری جمیل در این دیدار گزارشی از تحولات آخرین دور کنفرانس ژنو و مذاکرات جاری میان ائتلاف های سه گانه معارضه (ریاض، قاهره، مسکو) ارائه کرد.

دو طرف در این دیدار ضمن تاکید بر حل سیاسی بحران سوریه، بر ضرورت عدم تجزیه این کشور و پایبندی همه طرف ها نسبت به حق انحصاری مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود تاکید کردند.