X

یاشار سلطانی: مستندات خوبی برای دادگاه آماده کرده‌ایم

«یاشار سلطانی» مدیر مسوول وبگاه معماری نیوز با بیان این که «روزی که سایت ما را فیلتر کردند پربیننده‌ترین خبر ما پرونده‌ی تخلف زمین همسر مهندس نعمت‌زاده در ولنجک بود»، گفت: برای ما در پیگیری تخلف، جریان چپ و راست و وابستگی به هیچ نهادی اهمیت نداشت؛ اگر تخلفی اتفاق می‌افتاد، بررسی می‌کردیم و اخبار آن را منتشر می‌کردیم.

سلطانی که فردا یکشنبه باید در دادگاه حاضر شود، در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی سوابق کاری خود، اظهار کرد: این اولین پرونده‌ی من نبوده‌ است و حدود ٩ سال در حیطه‌ی مبارزه با مفاسد اقتصادی به ویژه در حوزه‌ی شهری فعالیت می‌کنم و انتقادات جدی به عملکرد مدیریت شهری داشتم، البته مدیریت شهری فقط شهرداری و شورای شهر نیست و نهادهای مختلفی مانند وزارت راه و شهرسازی و… ساخت و ساز انجام می‌دهند.

وی درباره‌ی پرونده‌ی املاک نجومی گفت: یکی از موارد متعددی که در طول این سال‌ها کار کردیم، موضوع املاک نجومی بود؛ اسنادی به دست ما رسید و استنباط ما این بود که تخلفات گسترده‌ای انجام شده‌ است، بنابراین این اسناد را منتشر کردیم و تصور نمی‌کردیم به این شکل برخورد شود.

سلطانی اضافه کرد: این موضوع تنها مربوط به شهرداری و یا جریان اصولگرایی نبود؛ ما درباره‌ی خیلی از تخلفات و پرونده‌های مفاسد در دولت فعلی پیگیری کردیم، اما متأسفانه این موضوع را سیاسی کردند.

وی ادامه داد: در هر حال در پیگیری املاک نجومی، تصور نهاد ناظر این بود که ما هدف سیاسی داشتیم و بر این اساس تصمیماتی گرفته شد، در حالی که موضع من هیچ وقت سیاسی نبود.

یاشار سلطانی درباره‌ی دادگاه فردای خود گفت: ما متهم به نگهداری و افشای اسناد محرمانه شده‌ایم، اما برای دادگاه فردا مستندات خوبی آماده کرده‌ایم و بعید می‌دانم با وجود مستندات موجود در دادگاه محکوم شویم.