X

معاون رییس جمهوری یمن: حوثی‌ها با حمایت نظام حاکم بر ایران مکه را هدف قرار داده‌اند

سرلشگر علی محسن الاحمر، معاون رییس جمهوری یمن هدف قرار دادن قبله مسلمانان از سوی حوثی‌ها را عملی تروریستی خواند که با حمایت ایران انجام شده است. الاحمر گفت که این عمل احساسات صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان را جریحه دار کرده و نشان می دهد که با حمایت مالی ایران صورت گرفته است. او افرود: «نظام حاکم بر ایران مسئول آنچه که امروز در یمن اتفاق می‌افتد و از جمله پرتاب موشک به مکه مکرمه است و هر مسلمان باید برخیزد و این عمل را تقبیح کند».

محمد علی الحسینی، روحانی شیعه و دبیرکل شورای عربی-اسلامی لبنان گفت: «حمایت نظام حاکم بر ایران از حوثی‌ها و تحریک آنها برای چندمین بار به پرتاب موشک به سوی قبله مسلمانان عملی نابخردانه و غیرقابل توجیه است».

شبه نظامیان کودتاچی ام القری را هدف موشک بالستیک قرار دادند که نیروی هوایی پادشاهی سعودی موفق به نابود کردن آن در طائف در ۶۹ کیلومتری مکه مکرمه شد. این حادثه هیچ تلفاتی به همراه نداشت.

رییس دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر این عمل حوثی‌ها را انتحاری توصیف کرد و گفت: «این عملی انتحاری است که هیچ فرد عاقل و مسلمانی انجام نمی‌دهد…یعنی بیت الله الحرام را خداوند برای امنیت مردم بنا کرده و هرکافری را با عذاب شدید مجازات خواهد کرد».

نیروی هوایی پادشاهی سعودی موفق شد این موشک بالستیک را بدون آنکه خسارتی وارد کند منهدم نماید. این موشک از سوی حوثی‌ها پرتاب شد با این هدف مذبوحانه که در موسم حج اختلال ایجاد نمایند.