X

نیویورک تایمز: تسلط نظام حاکم بر ایران بر عراق

نیویورک تایمز در شماره 25تیر 96 خود مقاله مشروحی در مورد دخالتهای گسترده نظام حاکم بر ایران در عراق درج کرده است. در این مقاله از جمله آمده است:
 بازار عراق مملو از اجناس ایران شده است
تقریبا به هر بازاری که در عراق قدم بگذارید قفسه‌ها پر از اجناس ایرانی است، شیر، ماست و مرغ. تلویزیون را روشن کنید، کانال بعد از کانال تلویزیونی در حال پخش برنامه‌ها به هواداری از نظام حاکم بر ایران است. حتی سیمان و آجرهای ساختمانها هم از ایران می‌آیند. وقتی مردان جوان عراقی بی‌حوصله هستند برای نشئه شدن از قرصهای غیرقانونی مواد مخدر که از مرزهای سوراخ سوراخ ایران قاچاق شده‌اند استفاده می‌کنند. این حتی نصف قضیه نیز نیست.
 شبه نظامیان مورد حمایت نظام حاکم بر ایران

در سراسر عراق شبه‌نظامیان مورد حمایت نظام حاکم بر ایران در تلاش و کوشش سخت برای ایجاد کریدوری جهت انتقال مردان و تسلیحات به نیروهای مزدور نظام حاکم بر ایران در سوریه و لبنان هستند. و در راهروهای قدرت در بغداد، حتی ارشدترین مقامات توسط سران نظام ایران تأیید و یا این‌که کنار گذاشته شده‌اند.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد:‌
وقتی آمریکا 14سال قبل برای سرنگون ساختن صدام حسین عراق را اشغال کرد، به این کشور به‌عنوان یک سنگ بنا برای یک خاورمیانه دموکراتیک و با ظاهر غربی مینگریست و ثروت و خون انبوهی برای این هدف هزینه شد، جان 4500آمریکایی از دست رفته و بیش از یک تریلیون دلار مخارج جنگ بوده است.

کنترل ایران بر عراق مجروح
اما اکنون نظام حاکم بر ایران همسایه‌اش را بحدی تحت کنترل و نفوذ دارد که عراق هرگز بلحاظ نظامی خطری برایش نیست. حکومت ایران از عراق برای کنترل مؤثربر کریدوری از تهران تا مدیترانه استفاده می‌کند.