X

فرمانده نيروي هوايي اسرائیل: احتمال وقوع درگيري با «حزب‌الله» نزديك است

احتمال درگيري با حزب‌الله در آينده نزديك وجود دارد و بيشتر اين نبرد هوايي خواهد بود.

به گزارش رویترز، به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل روز چهارشنبه ۳۱ خرداد در همایش امنیتی – سیاسی هرتسلیا در نزدیکی تل آویو اعلام كرد احتمال وقوع درگيري با جنبش حزب‌الله لبنان وجود دارد.

ژنرال عمیر (امیر) اشل طي سخنراني در همايش امنيتي انديشكده «هرتزيليا» درباره نبرد احتمالي اسرائيل و حزب‌الله در آينده نزديك گفت:

چنين درگيري بيشتر هوايي خواهد بود اما نيروي هوايي اسرائيل چند برابر سال 2006 توانايي حمله هوايي به لبنان دارد.  اگر جنگي در مناطق شمالي رخ دهد، ما بايد از همان ابتدا، از هرچه كه داريم استفاده كنيم. نیروی هوایی اسرائیل نسبت به جنگ درسال ۲۰۰۶ در لبنان پیشرفت های کمی و کیفی بسیاری داشته است و اکنون می تواند همان تعداد بمباران هایی که در سال ۲۰۰۶ در ۳۴ روز انجام داد را طی دو تا سه روز انجام دهد.

اشل با اذعان تلويحي به توانمندي نظامي حزب‌الله، از ساكنان جنوب لبنان و شمال فلسطين اشغالي خواست در صورت بروز هرنوع درگيري، هرچه سريع‌تر خانه‌هاي خود را ترك كنند. پيش از وي نيز «گادي ايزنكوت» فرمانده ستاد كل ارتش اسرائيل با بيان اينكه جنبش «حزب‌الله» لبنان هنوز هم بزرگ‌ترين تهديد براي اسرائيل است، گفت اجازه رسيدن سلاح به آنها را نخواهند داد.

 

درگیری حزب الله در سوریه، مانع درگیری حزب الله با اسرائیل شده است!

ژنرال نیروی هوایی اسرائیل عمیر اشل اظهار کرد که در طول شش سال گذشته،  درگیر شدن حزب الله در جنگ داخلی سوریه مانع آن شده  که این گروه دست به اقدامات خصمانه تازه برعلیه اسرائیل بزند.

به گزارش  رویترز، در جنگ ۳۴روزه سال ۲۰۰۶، دست کم ۱۶۰ نیروی اسرائیلی و ۱۲۰۰ لبنانی کشته شدند. این جنگ باعث شد بیش از یک میلیون نفر در لبنان خانه و کاشانه اشان را رها کنند.جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ ۳۴ روزه با برپایی «ستاد بازسازی لبنان» و اعزام حسام‌الدین خوش نویس از فرماندهان ارشد سپاه به لبنان، بسیاری از خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی این کشور را جبران کرد.آقای خوش‌نویس که در لبنان با نام حسن یارشاطر در حملات هوایی اسراییل کشته شد.  رژیم ایران و حزب‌الله این ترور را به اسرائیل نسبت دادند.