X

برخی وزرا تیشه به ریشه روحانی زدند!

 

شرق در گزارشی به سراغ برخی وزرای دولت یازدهم رفته و با تیتر «برخی وزرا تیشه به ریشه روحانی زدند» درباره لزوم تغییر اعضای ناهمسوی کابینه سخن به میان آورده است. غلامرضا حيدري، عضو فراکسيون اميد مجلس به «شرق» گفته است: «در کابينه يازدهم ما عملا ديديم که برخي از وزرا به قول معروف تيشه به ريشه آقاي رئيس‌جمهور مي‌زنند. با وجود آنکه ادعا مي‌کنند فعال سياسي‌اند؛ اما درک و دريافت از فعال سياسي‌بودن نيز نزد افراد متفاوت است.آقاي روحاني بايد هوشيار باشند که اين‌طور افراد نفوذي هستند و رويکرد کلي اعضاي کابينه بايد به سمتي برود که در نهايت توجه وزراي مورد نظر به مسئله معيشت مردم باشد و از ورود وزراي نفوذي به کابينه جلوگيري شود».

در همين حال، بهرام پارسايي، سخنگوي فراکسيون اميد، نيز به «شرق» گفته «به کابينه‌اي نيازمنديم که در آن کمتر از افراد مذبذب، چندنبش و چندپهلو به چشم بخورد، تجربه نيز به دولت نشان داده که نه تنها از اين افراد خيري به دولت نرسيده که در بزنگاه نيز حمايتي از دولت نداشته‌اند؛ بنابراين وقتي پاي آمدن يک نماينده چندچهره يا يک نماينده اصولگراي توانمند در ميان باشد، ترجيح بر اين است که فرد توانمند وارد کابينه شود. در شرايط کنوني فراکسيون اميد بر تعيين مصداق‌ها و شاخص‌هاي مد نظر متمرکز شده است».

پارسايي همچنين تأکيد دارد «آنچه مشخص است، اين است که ما دو گفتمان سياسي غالب در کشور داريم، يکي اصلاح‌طلبي و ديگري اصولگرايي؛ اما برخي بنا دارند فرصت‌طلبانه با نيروهاي سياسي هر دو جناح لابي کنند که اين مسئله چندان مورد پذيرش ما نيست».

حيدري در پاسخ به اينکه آيا مشخص شده که فراکسيون اميد روي چه گزينه‌هايي از وزرا تأکيد بيشتري دارد، نيز به «شرق» گفته «به‌عنوان فراکسيون هنوز وارد مصداق‌ها نشده‌ايم و مباحث کلي است. يک‌سري وزارتخانه‌ها نقش کليدي دارند، از جمله وزارت نفت و وزارت صنعت و معدن که تجميع چند وزارتخانه است. وزارت کار و رفاه و تأمين اجتماعي نيز که خودش تعداد زيادي هلدينگ‌ها و شرکت‌ها را زير مجموعه دارد. به هر شکل هر وزارتخانه‌اي در نوع خودش مهم است و مي‌بينيم که کارنامه برخي وزرا به شکلي است که نه‌تنها مقبوليت اجتماعي دارند که از عهده مسئوليت سازماني نيز به نحو احسن برآمده‌اند».در‌اين‌حال محمدرضا تابش، نايب‌رئيس فراکسيون اميد مجلس، نيز از تشکيل کارگروه ارزيابي و تعامل درباره کابينه دوازدهم در فراکسيون اميد خبر داده است.