X

انتقاد نماینده مجلس از عدم وجود احزاب فعال در انتخابات ریاست جمهوری

نماینده مجلس از ثبت نام گسترده افراد فاقد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر انتقاد کرده و آن را نشانه ضعف و خلاء وجود احزاب فعال در این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری «خانه ملت»، قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ایران در خصوص ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: “اگر ضعف و خلاء وجود احزاب فعال در کشور وجود نداشت، در امر ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری با این مشکلات مواجه نبودیم. امور مربوط به دموکراسی را باید با ایجاد احزاب فعال پوشش داد”.

وی با بیان این که در همه انتخابات ها عدم وجود احزاب فعال مشکلاتی را به وجود آورده است، متذکر شد: پیش از اصلاح قوانین لازم است احزاب را در کشور فعال کنیم به طوری که مردم بتوانند اراده خود را از آن طریق پیگیری کنند.

گفتنی است ثبت نام کودکان، نوجوانان و افراد فاقد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران واکنش بسیاری از مسئولان این کشور را برانگیخت. به گونه ای که ناصر مكارم شيرازى از  از این اتفاق به عنوان “به سُخره كشيدن انتخابات رياست جمهورى” نام برد و از خلاء قانونی در جلوگیری از ثبت‌نام افراد فاقد صلاحیت‌ انتقاد کرد.